Vragen over Bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1994

Vragen over Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 09:42

Ik heb een paar vragen over bandages.
Waarom gebruiken mensen soms bandages i.p.v gewone peesbeschermers? Is dat alleen omdat ze dat mooi vinden? Want ik wil ze graag voor mijn pony kopen maar de enige reden is dat ik het mooi vind.

Moeten onder bandages nog 'onderbandages' of hoeft dat niet, kun je ze gewoon zo omdoen.

En hoe moet je ze omdoen, of is dat niet via internet uit te leggen?

Bedankt :)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:21

Mensen rijden met bandages omdat ze het mooi vinden of omdat ze denken dat het stevigheid bied.
Bij fleece bandages hoef je geen onderlappen te gebruiken (ik doe het wel altijd) bij alle andere stoffen en soorten wel.
Bij elastische bandages goed opletten dat je ze niet te strk aantrekt.
Over het omdoen van de bandage ga ik niet uitleggen via het internet je kan het beter aan iemand in de buurt vragen die ook bandageert en je het voor kan doen en laten zien. Het is dan belangrijk dat je let op strakte en hoe hoog en laag je ze doet.
Zelf bandageer ik tot net boven het spoortje op de kogel tot bovenaan het pijpbeen.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 10:26

schaapie18 schreef:
Mensen rijden met bandages omdat ze het mooi vinden of omdat ze denken dat het stevigheid bied.
Bij fleece bandages hoef je geen onderlappen te gebruiken (ik doe het wel altijd) bij alle andere stoffen en soorten wel.
Bij elastische bandages goed opletten dat je ze niet te strk aantrekt.
Over het omdoen van de bandage ga ik niet uitleggen via het internet je kan het beter aan iemand in de buurt vragen die ook bandageert en je het voor kan doen en laten zien. Het is dan belangrijk dat je let op strakte en hoe hoog en laag je ze doet.
Zelf bandageer ik tot net boven het spoortje op de kogel tot bovenaan het pijpbeen.

Oke bedankt, dan koop ik denk ik bandages en onderbandages en vraag ik mijn instructrice of ze het even voor wilt doen! :)