Marijkjuh schreef:En ademen de eskadron peesbeschermers nou goed, omdat daar een heel ander prijskaartje aan zit dan peesbeschermers van bijv. BR
Nee.
Dat prijskaartje heeft niets te maken met het al dan niet ademen. Eskadron is wel modieus, maar niet innovatief.
Het is heel simpel: neopreen is ontwikkeld om duikers warm te houden in koud (zee)water.
Alle beschermers van neopreen zullen dús de benen opwarmen.
Alleen al door dat feit kun je al weten dat wat zogenaamde 'luchtgaatjes' in de schaal van de beschermer (Harry's Horse) geen effect hebben op het ademen. De binnenkant is immers nog steeds van neopreen en dus blijft bovenstaand verhaal geldig.
Je weet nu dus ook dat het niet uitmaakt van welk merk je neoprene peesbeschermers koopt, ze zullen allemaal evenmin ademen. BR, Eurostar, Eskadron, Harry's Horse... noem maar op, overal geldt hetzelfde verhaal voor. Hooguit zal er een verschil qua pasvorm zijn, misschien ook een klein stukje kwaliteit, maar mijn ervaring is dat dat vies tegenvalt.
Als je ademende beenbeschermers wilt, zul je opzoek moeten naar een ander materiaal.
De N.E.W. Airoflow beschermers zijn echt ontwikkeld om de benen met lucht te koelen en schijnen ook daadwerkelijk te werken. Ik heb er echter geen ervaring mee.
De HAF beschermers zijn ook ontwikkeld om te ademen, heb ik ook geen ervaring mee, maar ziet er niet verkeerd uit en door het prijskaartje is het nog eens het proberen waard.
Voor de rest kom je aan beschermers met een leren binnenkant. Leer ademt.
Ik heb zelf de Veredus Classic peesbeschermers met leren binnenkant. Het verschil met neoprene beschermers is aanzienlijk. Mijn paard heeft nauwelijks bezwete benen na een training, dus zijn de benen beter met lucht gekoeld.