warmte onder beenbescherming

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

warmte onder beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:43

ik las in de bit n tijdje terug dat de pezen heel warm worden onder bandages en 3 in 1 beschermers

nou wou ik de laatset gaan aanschaffen omdat t been dan rond om beschermd is zowel voor als achter.

nou stond in het artikel dat alleen peesbeschermers met open voorkant goed voor een paarden been zijn.

nou wil ik graag weten wat jullie hier van vinden.
(ps ik heb n paard wat nog wel eens druk en heet wordt en zich zelf dan schopt dus zonder is geen optie)
bedankt Haha!

verootjoo

Re: warmte onder beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:50

Die worden niet zo warm onder de benen, denk ik. Ik heb zelf de eskadron 3 in 1 beschermers, en hiermee is onderzoek gedaan door mijn dierenarts mbv thermografie. Daaruit bleek dat er geen temperatuurverschil was na het rijden met beschermers, en rijden zonder beschermers.
Dus de peeskappen worden waarschijnlijk ook niet warm onder het been.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:59

ok want de test in de bit gaf aan dat de warmte heel erg kon oplopen
(heb je voorbeeld van de beschermers)

peeskappen heb ik nu zelf maar hij doet soms zo vaag dat hij zich ook voor op t been slaat dus n 3 in 1 is meer beschermd maar maak me alleen zorgen om de warmte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:04

Valt volgens mij heel erg mee.. Mijn paard heeft een tijdje geleden een peesblessure gehad. Toen ik me afvroeg of het door de warmte van de 3in1 beschermers kon komen, is dat dus onderzocht met thermografie.
Ik heb een keer in de bak bij de kliniek gewoon gereden zoals ik altijd deed. Een uur dressuur oefenen met beschermers. Toen ik klaar was, is hij gelijk door de scan heengehaald, en de benen waren nauwelijks warmer. Sowieso geen verschil met de achterbenen, en ook niet onderling.
Paar dagen erna heb ik in dezelfde bak gereden, zelfde dressuur, maar zonder beenbeschermers. Daarna paard weer gelijk door de scanner, maar de benen waren niet koeler dan toen ik met beschermers had gereden Lachen

Hoe het met bandages zit weet ik niet, maar dit geldt dus voor 3in1 beschermers van eskadron Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:55

In dit topic kun je meer informatie vinden: [HAR] Bandages onder de loep

Ik zelf zweer bij de Airoflow peesbeschermers van N.E.W Ja Na een flinke training zijn de benen van mijn paard nog kurkdroog. Ze zijn echter niet goedkoop... ik geloof rond de 150 Euro voor een set met voor- en achterbeschermers.

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:37

van bandages geloof ik het wel. Ik rijdt er ook nooit meer want je doet er eerder kwaad mee doen goed Lachen

wat verootjoo zegt klopt Ja 3 en 1 beschermers helpen erg goed. Ook voor de SGW, ik denk ook niet dat ze ze anders op de markt zouden brengen Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:15

Neopreen heeft als sterkste eigenschap warmte vasthouden, dus het wordt gigantisch heet onder beschermers met neopreen. Ik denk dat het onder peesbeschermers misschien nog wel warmer wordt dan onder bandages omdat ze ook nog eens een kunststof kap hebben.

Helaas kan ik Anouar niet zonder beschermers rijden als hij op de ijzers staat omdat hij z'n benen helemaal open trapt.
Nu heb ik ook de airflowbeschermers van NEW waar Tessa het over heeft. Alleen ik heb de pijpkousen. Die zijn geloof ik rond de 40 euro.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:36

hebben jullie voorbeelden van de new 3 in 1
misschgien kan ik ze ergens tweede hands krijgen hahahaha

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:16

De pijpkousen (deze heb ik)
Afbeelding

De crossbeschermers (met kunststof plaat)
Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:57

hey
ik heb er de laatste tijd ook over nagedacht en rij meestal met crossbeschermers. Die zijn niet vanbinnen met neopreen en dus niet zo warm. Ze beschermen rondom en zijn erg makkelijk schoon te maken. Ik rij altijd buiten, ook in modder. Ze nemen geen water op en zijn de volgende dag ook weer droog aan de buitenkant. Erg handig.
Ik kan me wel voorstellen dat fleece bandages en dikke neoprene beschermers warmte geven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:11

ik vind ze heel mooi en nog functioneel ook maar vind ze maar eens tweedehands!!!
je hebt ze ook voor achter he???

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:17

idd. Ik ben ook aan het uitkijken voor een paar voor de achterbenen. Maar niemand verkoopt ze. Ik denk wel dat ze daarom erg goed zijn. Iets dat niet goed is, gaat eerder de deur uit. Ik ga binnenkort de achterbeschermers bestellen.