bandages omdoen????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

westerngirl3

bandages omdoen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 14:58

ik doe voor het eerst bij een pony bandages om op de manege ,maar ik weet niet hoe
je die om moet doen
iemand een beschrijving???

eekhoornerik

Re: bandages omdoen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:00

kan je niet iemand op de manege vragen hoe het moet?? zullen vast genoeg mensen rondlopen lijkt me.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:05

waarom moet de pony bandages om is een eerste belangrijke vraag die je moet stellen?
Waarvoor moeten ze dienen en is dit echt wel nodig? Met bandages kun je veel verkeerd doen.
Opletten dat je ze niet te hard spant, maar ook niet te los, anders kunnen ze afzakken tijdens het rijden met alle nare gevolgen vandien...
Best is hulp vragen aan iemand die het al goed kan en die het je toont, je kunt dit niet leren door het hier te lezen...

pennypony15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:06

ja dat denk ik ook gewoon vragen aan iemand en dan hopen dat die het wel weet en natuurlijk ook vragen of die het dan misschien voor dan doen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:10

iemand het voor laten doen....vergeet niet dat bandages die verkeerd of te strak zijn, behoorlijke schade aan de pezen kunnen veroorzaken....goed bandageren kan niet iedereen...ik zie op bokt heel vaak verkeerd gebandageerde paarden....anders pijpkousjes misschien?stuk simpeler in gebruik..

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:20

ik woon sinds kort in frankrijk (ong. een week) en mijn pony staat aan huis heeft altijd bandages omgehad maar niet bij mij nu ken ik niemand die paardrijd en kan het ook bijna niet verstaan . ik ganu voor het eerst op mijn (nieuwe) eigen pony rijden en dus wil ik bandages omdoen daarom vraag ik jullie hulp. ik heb nu lessen op die manege dus maar ik kan geen bandages omdoen (ik rijd vrij daar alleen zij geen commentaar ze kan alleen fout en goed zeggen(beetje dom) )

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:22

zou je je pony geen beenbeschermers of 3 in 1 omdoen ipv bandages? Dit is een hoop werk gespaard en veel makkelijker aan te doen, te wassen, en te hanteren?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:22

Hij valt niet om als ie geen bandages om heeft hoor.

Beter geen bandages dan verkeerd aangelegde bandages.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:48

Als je niet weet hoe je moet bandageren kun je beter niets om doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:52

Sterker nog, bandages maken vaak meer stuk dan goed, je gaat toch zelf ook niet standaard sporten met rekverband om?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:11

westerngirl3 schreef:
ik woon sinds kort in frankrijk (ong. een week) en mijn pony staat aan huis heeft altijd bandages omgehad maar niet bij mij nu ken ik niemand die paardrijd en kan het ook bijna niet verstaan . ik ganu voor het eerst op mijn (nieuwe) eigen pony rijden en dus wil ik bandages omdoen daarom vraag ik jullie hulp. ik heb nu lessen op die manege dus maar ik kan geen bandages omdoen (ik rijd vrij daar alleen zij geen commentaar ze kan alleen fout en goed zeggen(beetje dom) )

kun je niet gewoon pijpkousjes omdoen?(guetres)
Dat frans leer je vanzelf hoor....maar niet binnen een week...(waar zit je in frankrijk?...als het bij mij in de buurt is leer ik je wel bandageren...)

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:20

geerke ik woon in laval (zuidwesten)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:21

Als je het niet weet moet je het ook niet gaan proberen. Vraag of iemand je het een paar keer voordoet en goed aangeeft waar je op moet letten.

Maar waarom wil je je pony bandage's om doen? Als je bescherming voor de benen wilt kun je beter peesjes gebruiken, bandage's hebben niet/nauwelijks beschermende werking.

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:32

ik kan misschien wel beenbeschermers om.

trouwens wat reageren jullie raar als ik iets vraag mag ik niets vragen dan?? (alleen voor de mensen die me geen info ofzo gaven)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:37

bandages rekverband?? peesbeschermes dan gips?? als je het echt niet kan ts zou ik het niet doen.moet je toch effe omzoek gaan naar iemand die het voor kan doen.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

westerngirl3 schreef:

trouwens wat reageren jullie raar als ik iets vraag mag ik niets vragen dan?? (alleen voor de mensen die me geen info ofzo gaven)

Ik weet niet op welke reacties jij doelt, maar bandages zijn in mijn ogen vrij nutteloos. Echte steun bieden ze niet en voor bescherming zou ik liever peesbeschermers gebruiken.

Je kunt met bandages veel verkeerd doen omdat ze te strak kunnen zitten, of juist te los. Bovendien kan het onder bandages erg warm worden en dat is niet prettig voor het paard.

eefiejj95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:43

ik wel

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:47

denk uhm omvallen Bloos

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:49

doe hier maar een slotje op heb genoeg gehoord van sommige mensen. en heb genoeg info gekregen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:55

westerngirl3 schreef:

als je de mogelijkheid hebt om beenschermers om te doen, zou ik dit zeker doen. Bandages kunnen lastig zijn, zowel voor jou als je paard. Je moet ze de hele tijd weer oprollen, het is ook een heel gedoe met het wassen, terwijl je peesbeschermers gewoon makkelijk kunt omdoen met kleefband en gewoon even afkuisen wanneer ze vuil zijn, een hoop minder werk en tijdgespaard. Bandages kunnen zoals eerder gezegd meer kwaad doen wanneer je het niet onder de knie hebt om ze aan te doen. Misschien kun je eerst eens nagaan waarom hij altijd bandages aanhad? Strijkt je paard zijn benen tegen elkaar of had hij wat extra steun nodig. Als hij niet strijkt lijken beenbeschermers ook niet echt nodig, maar iedereen heeft daar een andere mening over. ik doe mijn paarden liefst niks om tenzij ze echt strijken...

let maar niet op de reacties van sommige hier, ik snap er soms ook niks van Knipoog

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:38

hee, ff ontopic, bandages omdoen is niet zo moeilijk, maar wel moeilijk om uit te leggen dus ik zou gewoon iemand zoeken die nederlands kan Tong uitsteken of miss is er ergens een filmpje op het internet? , maar ik heb iig niks tegen bandages en de mensen die er wel wat tegen hebben en dat zeggen, ze vraagt hoe je ze om moet doen, niet of jullie ze fijn vinden!!! dus zeur niet zo mensen Knipoog en als je peesbeschermers ofzo hebt, doe die dan om tot dat je een filmpje of persoon hebt gevonden, je moet toch wat Tong uitsteken en je kan evt ook nog even zonder beenbescherming rijden of niet? Haha! succes ermee!

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:40

dankje tummert Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:42

Vraagje, waarom moet de pony persee bandages om?

westerngirl3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 23:03

bescherming van haar pees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:10

En heb je een reden om de pezen extra te beschermen? Bij het normale gebruik van een paard of pony is er namelijk geen reden om de pezen te beschermen en ten tweede is een setje (juist aangebrachte) peesbeschermers een betere manier om de pezen te beschermen indien echt nodig dan bandages.