Wie gebruikt er allemaal beenbescherming voor? Is het nodig voor een lange rit? of heb je hebt helemaal niet nodig Ik rij zelf nooit met beenberscherming heb ze wel maar half de rit zitten ze omgedraaid terwijl ze wel goed vast zitten
Als je normaal gesproken zonder beenbescherming rijd zou ik tijdens een lange rit ook geen beenbescherming om doen. Het kan zelfs dat beschermers tijdens lange ritten gaat irriteren. Het wordt warm eronder en er kan vuil in de vorm van zand, steentjes, takjes, etc tussen komen. Dus lekker rijden zoals je altijd doet. Veel plezier!!
Ik gebruik beenbescherming rondom. Mijn 21jarige ruin kan het af en toe nog steeds presteren om zijn benen in zijn nek te leggen (bewijze van dan), dat hij zichzelf geregeld (al dan niet tijdens het rijden) openhaalt. Ik heb geen zin in blessures, dus gebruik altijd bescherming! (ook al ga ik even stappen met hem langs de weg!). Misschien komt het overdreven over, maar als je hem kent, begrijp je 't!
bescherming is belangrijk bij sommige paarden,, die strijken of zichzelf open halen,, maar als je paard dat niet doen is het ook niet per see nodig maar dan moet ie wel sterke benen hebben.. maar als je gewoon zonder bescherming rijd zou het ook niet erg zijn als je dat ook niet doet zonder buitenrit .. maar je moet het zelf weten.. ik rij nu met bescherming ook al strijkt ie niet en haalt ie zichzelf ook niet open,, maar het geeft mij een veiliger gevoel,, op dat ze gaan draaien,, ik denk dat ze dan te groot zijn of ze zitten niet goed vast, maar ik weet het niet echt zeker
Alleen peesbeschermers, maar die had ik vroeger ook nooit om, nooit problemen mee gehad. Maar hij kan nog al eens jolig doen tijdens het rijden, en toen leek het me toch wat veiliger dat ik peesbeschermers om doe. Soms heb ik wel eens bandages om maar dan is het meer voor de mooi dan voor het praktische geef ik eerlijk toe.
Ik kwam niet uit een omgeving waar bescherming werd gebruikt. Dus gebruikte het ook niet.
Tot mijn eigen pony haar achterbenen langs elkaar ging schuren (ijzers...) en kaal werd, wondjes kreeg. Dus gebruik nu altijd rondom beschermers en dat bevalt heel goed. een van de eerste keren in wilde galop een geleende beschermer er af gevlogen maar daarna met me eigen nooit gebeurd. (zitten bij zowel voor als achter krassen op). dsu het ligt er aan wat je pony zelf nodig heeft (of wat jij fijner vind) in ieder geval zou ik het of altijd gebruiken of niet. en niet de ene keerw el en de andere keer niet.
MissMiekjee
Geplaatst: 21-01-09 18:17
Ik rijd altijd met peesbeschermers
Het is niet zozeer omdat mijn pony minder sterke benen heeft, maar gewoon voor de zekerheid en om extra stevigheid te bieden bovendien als je een leuke kleur hebt misstaat het helemaal niet