de titel zegt het al.. ik ben er namelijk wel nieuwsgierig naar. ik gebruik zelf transportbeschermers, peesbeschermers & strijklappen.. ik wil binnenkort ook nog een paar keer bandages omdoen met rijden
Bij mijn volwassen merrie niets, madam let maar op d'r voeten, enkel met springen krijgt ze pees en kogelbeschermers om. Mijn 4-jarige die we nu aan het inrijden zijn heeft wel peesbeschermers om, omdat hij af en toe nog niet weet wat ie met z'n benen aan moet en ik dat wel zo fijn vind. maar verder is het helemaal niet nodig om mijn paarden met beschermers te rijden.
In de trailer naar een wedstrijd toe trasportbeschermers tijdens het rijden voor anky beschermers of peesbescherers en achter strijklappen. Als we clubles hebben heeft hij in de trailer hetzelfde om als met het rijden.
als mijn paard de trailer in gaat krijgt ze transport beschermers aan,en als ik rij dan doe ik altijd peesbeschermers aan en achter strijklappen. jaren geleden reed ik met bandages,maar ben daar van af gestapt,vond het te veel gedoe,en vind voor de bescherming peesbeschermers beter en veiliger.
Op de trailer: Ik kies zelf voor òf enkel transportbeschermers (voorkeur), of anders rondom bandages met onderlappen tot over de kroonrand. Als je de elastische gebruikt (vandaar de onderlappen) zakt er niets af.
Gewoon rijden (trainen) met peesbeschermers en strijklappen, springen evt. met springschoenen erbij. Ik moet toegeven dat ik zelf meer het type ben van niets om de beentjes, tenzij het nodig is, maar aangezien ik paarden van anderen rijd, pas ik me aan naar hun beleid, wat met peesjes en strijklappen is. Losrijden (dressuur) iod. met blote pootjes.
Ook de mijne krijgt maar zelden beschermers om. Eigenlijk alleen als we eens een sprongetje maken, of zo af en toe eens voor de "show". Op de trailer kreeg hij altijd transportbeschermers om, maar daar begon hij altijd mee te stampen. Nu hij zonder beherming in de trailer staat, staat hij gewoon rustig. Als paarden zo nodig bescherming moet hebben met alles waren ze er wel mee geboren. (mits gezond paard natuurlijk zonder beenproblemen of paarden die zichzelf steeds verwonden tijdens het werk)
tijdens het rijden heeft mijn pony alleen aan de voorbenen beschermers om. voor de volgende keer transport twijfel ik nog,de hoge transportbeschermers vond ze niet fijn.
Mijn paard staat altijd met hoge transportbeschermers op de trailer. En met rijden heeft ze altijd beschermers om. Peesbeschermers, bandages, neopreenbeschermers, alles wat tegen strijken en aantikken beschermd. Het enige wat ik niet gebruik zijn springschoenen.
Vraagje: zetten jullie je paarden dan ook helemaal in de beschermers op de wie? De meeste paarden doen op de wei gekkere dingen dan onder het zadel en zijn de verwondingen sneller aanwezig.
Op de trailer (gebeurt maar zelden) met transportbeschermers, met rijden alleen peesbeschermers voor.
Op de wei staat ze zonder iets. Ze doet eigenlijk nooit gek in de wei. Ze loopt altijd regelrechtig van me weg om te gaan grashappen. Een enkele keer wil ze wel eens een heel klein stukje meegalopperen met de rest, maar verder niets spectaculairs.
Ik rijd met helemaal niks! Maar ik krijg voor me verjaardag Anky Bandages en die doe ik dan wel om. En als we in de trailer gaan Transsportbeschermers! En springschoenen want hij krijgt het altijd voor elkaar om een wondje te hebben !
ik vind het wel goed voor de benen ik ben al helemaal geen voorstander van de wei. Maar als hij er dan toch op gaat wel helemaal ingepakt Ik moet er niet aan denken dat hij een trap krijgt van een ander paard
In de trailer niets. Daar staan ze vaak wel rustig. Als het echt nodig was geweest, had ik ze wel aangeschaft. Met rijden heb ik meestal peesbeschermers voor en achter. En vaak ook springschoenen voor het aantikken. Met springen heb ik dat ook altijd om. Dressuur rijd ik ook nog wel eens zonder!
Niets met rijden en niets in de trailer. Nu moet ik wel zeggen dat ik zit te denken aan transportbeschermers voor mijn paard omdat ze de trailer uitstiert. Mocht ik met mijn verzorgpaard weg gaan (trailer) dan zal ik wel kijken voor transportbeschermers, het is immers mijn paard niet en ik zal me er erg schuldig over voelen mocht er wat gebeuren.