fleece bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies1996

fleece bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 15:08

ik heb witte fleece bandages gekocht, kan ik die omdoen tijdens het rijden? of mag dat niet
ik wou ze namelijk met een wit dekje omdoen Tong uitsteken

groetjes marlies

LucianoS

Re: fleece bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:11

ik rij ook met fleece bandages dus..ja ik vind dat het kan...meningen over het rijden met bandages zijn verdeeld op bokt maar daar gaat het even niet om hahah

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:16

als je kan bandageren is het niet zo'n groot probleem !
maar waarom zou je in godsnaam die dingen om willen doen ?
wij dragen toch ook geen verband omdat ons paard dat mooi vind, ( ooit eens gelezen in iemands onderschrift Tong uitsteken )

als je ze niet nodig hebt zou ik ze niet gebruiken tijdens het rijden !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:54

Als je pony ze echt nodig heeft kun je ze natuurlijk om doen, mits je weet hoe je moet bandageren. Vergeet de onderlappen niet. Alhoewel ik dan liever acryl bandages heb.
Ik gebruik verder eigenlijk nooit bandages, peesbeschermers hebben naar mijn mening meer nut, dus die gebruik ik.

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:59

ik zou geen bandages om doen het is heel slecht voor de benen ( het word heel warm onder die dingen enz) alleen op wedstrijd kun je het wel doen want dat is mooi:P en als je ze om doet moet je er ALTIJD een vilte lap onder doen bij wat voor bandages dan ook!

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 15:02

oke, ik heb altijd peesbeschermers om maar ik wil ook wel eens bandages omdoen. vandaar.. ik krijg het dan te leren van iemand anders, die het best vaak om doet

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:05

ik heb ze ook doe ze soms om voor de sier...
weet namelijk niet wat de preciese juiste manier is van bandageren voordat ze pas goed zitten en goed werken

chantal1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:33

Natuurlijk kan je ze gebruiken. Daar heb je ze toch voor gekocht. Laat je het door een ervaren iemand goed uitleggen hoe het moet en na het rijden gelijk er weer afhalen. Eventueel de benen even afspoelen met water zodat de pezen een goede doorbloeding krijgen (is zowiezo wel goed). Je mag er alleen geen wedstrijden mee rijden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:45

chantal1993 schreef:
Natuurlijk kan je ze gebruiken. Daar heb je ze toch voor gekocht. Laat je het door een ervaren iemand goed uitleggen hoe het moet en na het rijden gelijk er weer afhalen. Eventueel de benen even afspoelen met water zodat de pezen een goede doorbloeding krijgen (is zowiezo wel goed). Je mag er alleen geen wedstrijden mee rijden.

jawel hoor
maar niet in de lage klasses. Wel vanaf Z2. Bij osn is dat toch zo

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:15

Morrow_Less schreef:
chantal1993 schreef:

jawel hoor

Het losrijden mag met beschermers/bandages, maar de wedstrijd zelf niet.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:27

Jelleee schreef:
Als je pony ze echt nodig heeft kun je ze natuurlijk om doen, mits je weet hoe je moet bandageren. Vergeet de onderlappen niet. Alhoewel ik dan liever acryl bandages heb.
Ik gebruik verder eigenlijk nooit bandages, peesbeschermers hebben naar mijn mening meer nut, dus die gebruik ik.

Bij fleecebandages zijn onderlappen niet per se nodig, ze knellen namelijk niet echt af. (tenzij je ze heel hard aantrekt)
Maar het is wel beter om bij alle bandages onderlappen onder te doen, of ze nou rekbaar zijn of niet, aangezien je dan de druk beter verdeelt.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:54

Morrow_Less schreef:
chantal1993 schreef:

jawel hoor

Het losrijden mag met beschermers/bandages, maar de wedstrijd zelf niet.[/quote]
in belgie mag je met bandages rijden
ik hbe het zelf gezien

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:32

ok

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:24

Ik snap niet waarom het niet zou kunnen!:O
als je er niet mee zou kunnen rijden zouden ze ze ook niet verkopen togh ? Haha!