Zadelslot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:45

Omdat ik binnenkort een nieuw zadel heb en er hier in de omgeving wel eens zadeldieven actief zijn (geweest), ben ik op zoek naar een manier om mijn zadel extra op slot te leggen. Uiteraard hebben we afsluitbare kasten en kom je zeker niet ongezien/ongehoord het terrein op (details ga ik maar niet op in op internet ;) ), maar toch.. als extra zekerheid.

De bekende zadelsteunen met een slot dat er overheen gaat ken ik, maar zijn er nog meer manieren? En waar zijn goede sloten te krijgen?

Zijn er ook mensen die dit soort systemen gebruiken? http://www.lock-alarm.nl/contents/nl/d1.html
Of een gewoon kabelslot? Ik heb een trailzadel dus aardig wat ringetjes om een kabel doorheen te halen..

Of zijn de "vaste" zadelsteunen waar je je zadel inlegt toch het veiligst?

lonnie

Re: Zadelslot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:07

ik ga dit even mee volgen. Heb mijn zadel altijd thuis maar als ik binnenkort op mezelf ga wonen heb ik helaas geen ruimte daarvoor en moeten ze dus ook op stal blijven

wildheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:08

ja dat zou ik ook wel willen weten , mijn zadel is te groot voor mijn kluisje , en daarom ligt ie bij de westernzadels in de zadelkamer, daar zit alleen geen deur voor , beetje dom weer .

emmsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:38

ik zou geen ketting of iets gebruiken dan. vaak moeten ze het toch hebben van de zadels die dmv knipwerk gestolen kunnen worden. ik zou een frame nemen die er omheen gaat en op slot kan. heb ik ergens gezien. tis een klep die je dan over je zadel doet.
wel weer een degelijk slot op kopen anders heeft het nog geen zin. en dan aan de muur vast maken en de bouten "dood" draaien. dat je ze eraf moet slijpen

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:22

het is niet tegen het stelen maar wel kan het handig zijn als hij gestolen is, het zadel van mijn verzorgpaard is gechipt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:26

lees ook ff mee, heb binnenkort een nieuw zadel en er scheint veel gestolen te worden de laatste tijd! Zit te denken aan een zadelbeugel. Moet nog gaan zoeken op internet naar modellen en prijzen. Als ik meer info heb laat ik het weten!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:22

check http://www.equicenter.nl/index1.html Zij bieden drie soorten afsluitbare zadelsteunen aan. Verder heeft de paardendrogist een afsluitbare zadelsteun in het assortiment, Divoza en Horsetotaal. De prijzen varieren van 19,95 (Horsetotaal) tot 53 euro (Divoza), maar het gaat dan ook om verschillende type beugels. Iemand ervaring met wat een fijne zadelklem is?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:23

dit slot zijn ze bij mij op stal ook mee bezig om de aan te schaffen. zijn volgens mij wel heel goed

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:31

Welk slot bedoel je precies Gabbe?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:47

Ik heb geen ervaring met die beugel maar ik heb vernomen dat 'ie niet bij elk zadel dicht kan... Dus ff uitproberen in de winkel kan geen kwaad denk ik

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:58

Mijn stalgenootje (zadelmaker) waarschuwde dat die beugels ook te hard in je zadel kunnen drukken en zo je zadel vernielen.. zou ook erg zonde zijn.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:19

Moderatoropmerking:
Even een kleine waarschuwing. Bokt is een openbaar forum, iedereen kan hier meelezen, ook zij die niet veel goeds in de zin hebben. Noem voor de veiligheid van je eigen en andermans spullen hier dus dus geen locaties, plaatsnamen oid, wees daar erg voorzichtig mee.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:30

En als je er nu heel ingenieus een kabelslot doorheen rijgt? Ik denk dat de dieven zo zenuwachtig zijn dat ze het liefst zo snel mogelijk weer weg willen en hoe meer moeite iets kost hoe minder aantrekkelijk het voor ze is.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:42

maar hoe kun je nou in godsnaam een kabelslot goed door je zadel rijgen. Ik heb wel van die ringetjes voorop, maar die trek je dan zo mee kapot denk ik....

is zo'n zadelslot van 19,95 echt veilig? Iemand ervaring mee?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:55

ik heb even afbeeldingen en prijzen opgezocht

Die van Horsetotal is een soort koord, dat je ergens doorheen moet halen. Een grotere foto wil hij niet afbeelden helaas. Prijs is 17,50. Zal zo eens even daarheen bellen om te vragen hoe het precies werkt. Dit staat erbij:

Cylinderslot met rvs kabelen kunststof ommanteling.Beschermd tegen gelegenheids dieven.

http://www.horsetotaal.nl/components/com_virtuemart/show_image_in_imgtag.php?filename=890e5b586dccc3af4a2135e2fec5913a.jpg&newxsize=110&newysize=110&fileout=

Daarnaast heeft de paardendrogist er 2:

Deze van imperial riding voor 39,50:

Afbeelding

en deze van stubbs voor 53,50:

Afbeelding

heb even naar ze opgebeld, en het verschil zit in de kwaliteit van de materialen. Even nagevraagd of ze dus allebei even degelijk zijn tegen dieven en dat is zo. Alleen de een is wat beter afgewerkt.

bij Divoza ben ik niks tegen gekomen wat afsluitbaar is...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:02

Een kabelslot moet je denk ik niet alleen door de ringetjes rijgen, maar je kunt o.a. een achtje maken om de zitting heen, door de zadelsteun heen. Als hij de juiste lengte heeft (niet te losjes) krijg je dat volgensmij niet zomaar los. Zeker als er een alarm af gaat zodra je de kabel doorknipt/het slot forceerd denk ik niet dat je daar als dief blij mee bent. Je hebt ze ook die af gaan op beweging van het kabelslot alleen al, maar dan moet je zeker weten dat er geen ratten/muizen bij kunnen ;)

Maar als je zadel goed past in zo'n zadelsteun, lijkt het me wel sterker.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:38

bij agradi hebben ze ook van die dingen, die kosten 44,95 maar daar is ni 10% korting op.

HEb horsetotaal net gesproken, hun zadelsot bestaat uit een draad van edelstaat met daarop een cilinder met slot. Weet niet heel goed wat ik me daarbij moet voorstellen. De draad kun je waarschijnlijk niet doorknippen, maar ik weet niet zo goed hoe het met dat slot zit

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:42

Lock Alarm Mini
die staan ook op de site

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:57

Gabbe schreef:
Lock Alarm Mini
die staan ook op de site

die heb ik net bekeken en ik denk dat ik daavoor ga, icm een afgesloten zadelkast. Mij trekt het idee van het harde geluid wel aan, en bovendien wordt de staleigenaar daar gegarandeerd wel wakker van! Als je zo'n zadelsteun koopt, moet je ook nog investeren in een goed slot, en dan kom je zo op zo'n 60/70 euro uit. Ik heb 2 zadels, dus dat loopt dan wel in de prijzen.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:55

mooi speurwerk lonnie, mag ook gezegd worden toch!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:58

Zo'n zadelbeugel krijgen zadeldieven ook open hoor. Ze gaan gewoon met hun volle gewicht op de steun leunen en dan komt ie wel van de muur vrij en kunnen ze het zadel alsnog meenemen om later op hun gemak open te breken. Je kunt beter de omgeving goed beveiligen. Succes ermee.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:34

Ja Lonnie, bedankt voor je speurwerk! ik denk dat ik ook voor een lock alarm mini ga.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:38

graag gedaan :D

Ik ga morgen 2 lock alarms bestellen, ze zijn tot 1 september op vakantie, dus dan heb ik m 3 september binnen hoop ik!