Interhippique zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

Interhippique zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:33

Hallo bokkers,

Omdat ik op zoek ben naar een goedkoop ( tweedehands) springzadel zat ikop de marktplaats te surfen en kwam ik deze "groothandel achtige" winkel tegen, diverse zadels voor rond de 200 euro.

Nu weet ik wel dat dit geen jarenlang rijplezier geeft, maar ik spring misschien 1 x per maand en ga er ook mijn sport niet van maken, dus zat ik te denken om eens te gaan kijken.

Wie weet of deze zadels een beetje fatsoenlijk liggen/funtioneren.

Ik vind ze er namelijk wel super leuk uitzien.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Anoniem

Re: Interhippique zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:11

Laat het zadel voor zo ongeveer 25 euro goed nakijken door een zadelmaker. Mits je het zadel terug kan brengen. Wie weet heb je voor die prijs dan een leuk zadel.

Overigens zie ik heel veel stubbens te koop staan voor dat geld. Weet je iig zeker dat ie recht is..

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:14

ik hrb zon bruin (2kleurig) zadel van hen. Is best een fijn zadel vind ik. Ligt ook best ok. Alleen het kan niet op tegen mijn euroriding diamant. Maar denk dat je die vergelijking ook niet kunt maken.

Ikvind het zadel eigenlijk wel heel fijn.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:47

gevonden schreef:
Hallo bokkers,

Omdat ik op zoek ben naar een goedkoop ( tweedehands) springzadel zat ikop de marktplaats te surfen en kwam ik deze "groothandel achtige" winkel tegen, diverse zadels voor rond de 200 euro.

Nu weet ik wel dat dit geen jarenlang rijplezier geeft, maar ik spring misschien 1 x per maand en ga er ook mijn sport niet van maken, dus zat ik te denken om eens te gaan kijken.

Wie weet of deze zadels een beetje fatsoenlijk liggen/funtioneren.

Ik vind ze er namelijk wel super leuk uitzien.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

InterHippique heeft hele goede zadels al vind ik zelf,
ik heb mijn zadel hiervan 6 jaar gehad,
tot ik een grotere maat nodig had voor een nieuwe pony
ze hebben ook een hele goede service

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:55

Mij lijkt het voorstel van bitch van die stubbens veel geschikter.
Beter een goedkoop 2e hands kwaliteitszadel als zo`n mooie goedkope nieuwe voor hetzelfde geld. In die prijscategorie lijken me de zadels nu niet bepaald veilig voor de paardenrug.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:43

Ik heb een zadel van hun voor mijn haflinger , die ligt echt super.
Bijna geen een zadel past op haar maar die van hun wel!
ook een zeer goede service.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:57

ik vindt dat zulke zadels erg achterover liggen. Kijk liever voro een 2e hands merkzadel. Al is het Pagony maar die zijn voor mijn ziene rechter, dan vrijwel merkloze.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:20

Ik heb een behoorlijk breed paard. EN ben dan ook opzoek naar een nieuw zadel van rond de 400 a 500 euro. Daar vallen hun zadels ook in. Maar ik durf het gewoon niet aan. Ben bang dat het zadel er na een jaar niet meer uit ziet. EN vind het behoorlijk aan de prijs 360 euro voor een merkloos zadel. Ik ben nu dan ook opzoek naar een leuke tweedehands. Vanaf 200 euro kan je al heel leuke 2e hands zadeltjes vinden van goede merken.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:26

ik volg deze even. Ben bezig een zadel te kopen voor mijn brede hafje. Eerst wilde ik ook een tweedehands merkzadel. Marr die zijn niet te vinden in haar maat ( gehaktbal )
groetjes

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:11

Mijn interhippique zadel is een tijdje terug opgevuld door Mr. Ed en die vonden het een erg leuk en goed zadel.
ik ben van plan om binnenkort ook een vzh zadel bij hun te kopen voor het springen.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:56

ik ben trouwens ook zeer goed geslaagd. ik heb een dressuurzadel gekocht voor 439 euro. dat heb ik nu bijna een jaar. het ligt er goed en blijft mooi. Ook ik heb het al 1 maal op laten vullen. Ben zeer tevreden en zit zelf aan een vzh zadeltje te denken voor het buitenrijden
groetjes !

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:24

RUILEN
Alle artikelen mogen worden gepast. Mocht u over een gekocht product zonder opgaaf van reden niet tevreden zijn, dan dient u dit binnen 24 uur na aanschaf aan ons te melden. Het artikel kan dan binnen 8 dagen worden geruild tegen een ander artikel of tegen een waardebon. Bij zadels geldt zelfs dat u desgewenst het volledige aanschafbedrag retour ontvangt; bij alle overige artikelen geldt het retour van het aanschafbedrag niet.
Te ruilen artikelen dienen vrij te zijn van beschadigingen, gebruiks- en vuilsporen.

Dit staat er in hun voorwaarden dus als ik het zo zie dan kun je er gewoon even mee langs de zadelmaker even goed na laten kijken en dan besluiten of je het wel of niet wilt.
Ze zien er in ieder geval mooi uit...
Tja en goedkoop is niet altijd duurkoop, er zijn ook genoeg positieve verhalen over bijv. de zadelmarkt, maar ook genoeg negatieve....laat het gewoon goed nakijken!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:38

Ik heb de IHP Olympique (dressuur) gehad. Echt een heerlijk zadel! Hij zit lekker zacht en pastte perfect. Heb hem zeker 2 jaar gehad. Daarna kreeg ik een paard met een hele rare bouw en daar paste hij helaas niet meer op. Vond ik erg jammer. Mijn vriendin heeft hem toen over genomen en was er ook onwijs blij mee.
Ook met ruilen en passen zijn ze heel fijn.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:45

Ik heb een veelzijdigheidszadeltje bij hun gekocht. De kwaliteit is niet echt super, maar verwacht ook niet teveel voor die prijs. Het zadel zelf ligt prima op mijn pony. Ik zie wel gewoon hoe lang hij het uithoudt. Heb het nu een jaartje en hier en daar begint hij toch wel te slijten.

Met ruilen zijn ze idd niet echt moeilijk. Ik mocht mijn zadel gewoon ruilen voor een wijdere boommaat.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:35

Oud topic dus een slotje.