nakom. van Arabische hengst gezocht Winschoten,Blijham en me

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

nakom. van Arabische hengst gezocht Winschoten,Blijham en me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 22:45

Bedankt voor het kijken ik zoek verschillende pony's, eigenaren en merries en alle informatie is zeer welkom.
lang verhaal en het begint in 2001 toen mijn hengst net 3 jaar was en ik hem nog bij en handelaar had gestald.
Deze handelaar heeft dat jaar met mijn hengst gedekt en ben na een aantal jaar achter enig informatie gekomen omtrend deze dekkingen.
In 2001 is hij goedgekeurd voor het NES vandaar dat de handelaar met hem dekte. ( ondertussen wel achter dat het NES absoluut geen stamboek was en tegenwoordig is hij met dna test opgenomen en goedgekeurd voor de dekdienst bij het AVS Knipoog )
Uit deze dekkingen moeten dus veulentjes uit voort gekomen zijn en vandaar mijn zoektocht.
De dekkingen die ik later zelf verzorgt heb met mijn hengst weet ik alle nakomelingen van en waar ze staan maar wil mijn lijstje nu af maken. Overigens ben ik 2 nakomelingen weer uit het oog verloren dus zal deze twee ook zo gaan beschrijven en heb ook fotos hiervan.

De eerste twee dekkingen van Sirel:
Van 14 mei 2001 tot 18 juni 2001 heeft hij met 2 haflingers in het land gelopen in Niewolda/Wagenborgen bij dhr Schaub. 1 hiervan is waarschijnlijk dat jaar of begin 2002 drachtig verkocht maar waarheen? de naam van de merrie konden ze me ook niet vertellen( het kon Irene zijn wisten ze niet zeker ) heb namelijk contact gehad met een familielid en de eigenaar is rond die tijd overleden vandaar dat ze verkocht was. De andere merrie (waarschijnlijk was haar naam Anky)is gebleven en heeft een HENGSTENVEULEN gahad de merrie is enkele maanden later helaas overleden dus het veulen was vroeg bij de moeder weg en verkocht. Wie o wie heeft er in 2001/2002 een drachtige haflingermerrie (Irene?) gekocht van een dhr Schaub uit Niewolda/Wagenborgen??
Wie o wie heeft er in 2002 een hengstenveulen kruising haflinger/arabier gekocht (waarschijnlijk zonder papieren) die vroeg gespeend was en vroeg verkocht van dhr Schaub uit Niewolda/Wagenborgen.
Als de vrouw nog een foto van het hengstenveulen kon vinden zou ik deze krijgen en zal hem hier dan ook bij plaatsen!

Volgende nakomeling gezocht is deze jongen, heb ik een foto en ook een naam en ik heb hem voor het laatst gezien op MANEGE DE VOLHARDING in BLIJHAM maar toen stond hij in de verkoop dit was op 17 maart 2007 en toen is deze foto ook gemaakt. Waarheen hij is verkocht geen idee dus misshien zijn er mensen die deze mooie ruin herkennen.
Afbeelding

Eerste naam Sandor, op de manege heette hij TWISTER dus zal onder die naam verkocht zijn. Deze bruine ruin is geboren in 2002 en dus een kruising haflinger x arabisch volbloed zijn moeder heette geloof ik Jessie graag zou ik willen weten wie hem gekocht hebben en waar hij nu is.

Ook heeft hij in 2001 bij handelaar E.Buiter in Winschoten een schimmermerriepony uit Blijham gedekt verder heb ik hier geen gegevens over dus en hele kleine kans ik weet het maar je weet maar nooit ds wie uit blijham is in 2001 bij E.Buiter geweest met een schimmelmerrietje om gedekt te worden door een Arabisch Volbloed? Zou graag weten of de merrie drachtig is geworden en wat voor veulen er uit is gekomen.
Tevens zijn er waarschijnlijk nog 2 of 3 merries gedekt maar heb hier verder geen gegevens van dus kan alleen een oproep plaatsen als: Wie heeft in 2001 een drachtige pony gekocht bij handelaar E.Buiter in Winschoten waarvan het veulen iet wat Arabisch is geworden of waarvan de vader onbekend is. Hele kleine kans ik weet het..... ik probeer het gewoon

Meer kans heb ik met Joy maar helaas ben ik haar uit het oog verloren. Speciaal deze merrie zou ik graag terug willen vinden want ze is hier op stal bij mij geboren eigenaar had de merrie bij mij op stal staan en heb haar zien opgroeien totdat ze toen ze twee was verkocht werd.
Hier zitten waarschijnlijk ES papieren bij (wat ook geen stamboek is Knipoog ) maar haar officiele naam is Joy.S en ze is in 2005 geboren uit de combinatie Sunny (haflinger) en Sirel. Ze is een roan-schimmelmerrie.
Afbeelding

Ze is in die tijd een beetje rot weggegaan met een trailerprobleem en dus heeft ze eventjes in Westerlee gestaan en vanuit daar zou ze in een kudde komen te staan rondom Hereveen (geloof ik) en hier raakte ik het spoor dus bijster.... geen idee wie de eigenaar is en waar ze nu staat maar ben heel nieuwschierig hoe dit dametje is geworden en hoe het met haar gaat!

Wie heeft in 2003/2004 een keine tinker met de naam Kathinka gekocht van MANEGE DE DOLLARD in Winschoten. (Eigenaar destijds B.Bikker) Ook van deze merrie weet ik niet veel maar wel dat deze mogelijk drachtig was van Sirel. Zou graag willen weten wie haar heeft gekocht en of hier een veulentje uit gekomen is. Ze "schijnt" wel naar mensen in de buurt verkocht te zijn. Verder heeft hij Tweety Oskam(?) een kleine snelle buine pony gedekt en nog een welshmerrie waarvan ik weet dat de welschmerrie en merrieveulen heeft gekregen en zie beide regelmatig maar ook tweety oskam is verkocht zij was waarschijnlijk niet drachtig maar je weet maar nooit dus ben ook nieuwschierig wie deze pony van manege de dollard gekocht heeft.

Verder zoek ik nog 2 pony's dit zijn geen nakomelingen van Sirel maar wel 2 ponys die drie jaar bij mij in de winter op stal hebben gestaan en waarvan ik graag wil weten hoe het met ze gaat, wie ze huurt tijdens de winter of wie ze eventueel gekocht hebben. Het gaat om een fjord en vermoedelijk een kruising welshschimmel die zomers op de camping bij de eigenaar "werkten". en in de winter zochten deze mensen stalling voor hun ponys bij particulieren. dit waren voornamelijk fjorden en grote paarden die ook voor de huifkar konden. Zo kwam in 2003 de driejarige fjordenruin Twister bij ons op stal die deze winter bij ons zadelmak was gemaakt in de zomer ging hij terug naar de caping en in de winter daarop kwam hij samen met zijn kruising welsh vriendje Ernie bij ons. Ze zijn tot de zomer gebleven en we wouden ze graag kopen omdat we ze in de zomer wel misste maar dat wou de camping eigenaar niet dus ben ik toen op zoek gegaan voor een eigen welshje voor bij Sirel op stal. En had die winter helaas geen plaats meer voor hun in mijn stal omdat ik ook een jaarling had aangekocht om later mee te fokken.(zie trots mijn onderschrift Haha! )
Dus ben heel benieuwd wie wel een plaatsje voor ze hadden of waar ze nu zijn.
Ze heten Twister en Ernie en staan/stonden op camping Bosrand(of boszicht) in Spier een foto van twister heb ik die van Ernie moet ik nog even scannen dus volgt zo spoedig mogelijk. Twister was een kleine fjord maar een enorme lieverd en knuffel Ernie was ook een lieverd hij was ongeveer 1.30 groot en stevig dacht toen een kruising welsh.
http://www.kinderdagverblijf-hummelstee ... ijden2.JPG

Ik hoop dat er iemand is die me op weg kan helpen met 1 van de ponys die ik zoek ook al is het een vermoeden of een kleine link ik hoor het graag ook als je eventueel nog vragen hebt of meer fotos wil zien van Joy en Sandor/Twister dan hoor ik het wel.

Kom er net achter dat het een heel verhaal is dus iedereen ook alvast bedankt voor het lezen!

groetjes Monique
Laatst bijgewerkt door Judje op 19-08-08 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan foto's in link geplaatst.

Bren79

Re: nakom. van Arabische hengst gezocht Winschoten,Blijham en me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:01

Zoals Ninette schreef alle mogelijke info is welkom zodat wij weer verder kunnen speuren, en misschien zien hoe het met de paarden/pony´s gaat Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:43

OV --> FB

*Buiten de fotofora is 2 foto's met img-tag het maximum.*

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 00:47

die fjord doet me ergens aan denken.... Zal eens aan me vriendin vragen wat zij er van denkt... Ken je de ouders?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:09

De fjord heeft geen papieren dus ouders zijn onbekend het moet iemand zijn die de fjord in combinatie met de genoemde camping herkend.
Zegt die camping je vriendin iets?
Bedankt voor het verplaatsen en de derde foto een link las idd later dat maar 2 fotos zijn toegestaan maar wist ook niet goed of ik het onder opsporing gezocht of onder familiebanden moest zetten omdat ik meerdere pony's zoek
edit foutje

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:08

Jammer dat we op deze manier niet echt verder kunnen zoeken Verdrietig

Had getemt dat dit topic thuishoort bij opsporing verzocht, met de reden erbij maar word niet echt op gereageerd Verward

Maar wie o wie herkent iets van deze paarden?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:16

mag je na zo lange poos nog schopje omhoog doen? jammer dat niemand de camping herkent of 1 van Sier zijn nakomelingen....

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 22:42

schopschop Nieuwe jaar nieuwe kansen Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:56

Slotje. Oud topic.