Nakomelingen van Lingh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:56

annie_way : Ik merk idd veel verschil met rijden. klopt ze eet ook makkelijker idd :).
en toch is ze in september tijdens keuren ook naar de tanden gekeken toen is het een beetje bijgevijlt maar was er veder niks bijzonders.
Ze mogen sinds vorige week bij ons ook overdag weer lekker een paar uur in de wei.
dus ze veranderd nu echt per week ze is volgens mij ook wel aardig uitgegroeid nou.
ze begint nu echt 'body' te krijgen *\o/*

Hier nog wat foto's van afgelopen wekeend
ze begint ook er fijn te draven nu ze een beetje dr balans gevonden heeft :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annie_way

Berichten: 108
Geregistreerd: 04-07-09
Woonplaats: leiderdorp

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:24

Zo ze is idd steviger aan het worden!

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:26


Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:32

Hallo! Ik kom even afscheid nemen van dit topic.. mijn Lingh merrie is verkocht naar Engeland.
Nog heel veel plezier en succes met jullie Linghetjes!

Mystique94

Berichten: 192
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:15

Wat is het stil hier!! best jammer.
We zijn vandaag voor het eerst van huis op wedstrijd geweest. Blingh vond het erg spannend maar heeft zich heel goed gedragen, behalve tussen de 2 proeven in, hij kreeg het op zijn heupen, mijn god wat gingen we hard!!! Dat is best eng met zijn 4en in een losrij bak van 15 X 30
Maar we waren 2 keer 1e met 206 en 203 en in mijn tweede proef was ik zelfs een onderdeel vergeten waar ik een dikke 2 voor heb gekregen!!
Maar super leuk gejureerd heel veel 7ens maar ook een aantal 8 gekregen..

Zat toevallig net op sporthorses, om te kijken wat voor nakomelingen van Lingh er te koop staan. Kwam er 1 tegen die zo veel op die van mij lijkt..
Mega eng gewoon!!

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 07:55

gefeliciteerd, knap hoor 2 x eerste. Hier is gewoon nog niet veel nieuws te melden.Ik heb ook geen wedstrijd intenties perse. Zelf ben ik nog steeds niet 100% in de beweging van mijn schouder/arm maar kan er wel alles mee.En rijdt nu weer zo'n 2 maanden. Beatle heeft nog best wel moeilijkheden met zijn balans als ie op mijn tempo moet draven en het bokken is er ook nog niet altijd uit. Afgelopen 2 maanden ging het goed tot vorige week, maar nu had ie spierpijn op zijn lendenen. En ben gelukkig blijven zitten en kon hem eruit halen. Zal kijken of ik es een filmpje kan maken. Verder is hij erg veranderd kwa karakter in de zin dat hij vorig jaar nog in de hoek gemept werd door een merrie, nu dekte ie een merrie.Dus meer een baasje geworden. :+

Mickskeh

Berichten: 148
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:56

Hallo allemaal! :D

Ik heb ook een Lingh merrie: Bycara (Lingh x Romancier) ze is nu net 5 en ik heb er sinds ze 2.5 was. Zelf zadelmak gemaakt en we rijden wedstrijden, komende maand ons L2 debuut!!
Wat een ontzettend leuk topic is dit! Ik herken heel veel van jullie paarden in Lingh!! (want haar roepnaam is Lingh, bij de fokker gebruikten ze de hengstennamen, want dat was makkelijker dan al die ingewikkelde hengstennamen :P) Geweldige paarden zijn het he?! :D

Lingh toen:
Afbeelding

Lingh nu:
Afbeelding
Afbeelding

Mystique94

Berichten: 192
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:54

Welkom, het is hier helaas niet zo heel erg druk. Maar, leuk dier heb je.. heel veel succes met haar.. gaat vast wel goed komen in het L2.

Ik weet nog niet wat ik ga doen, denk dat we nog ff in het L1 door blijven hobbelen, om binnenkort in het L1 de kampioenschappen te rijden..

annie_way

Berichten: 108
Geregistreerd: 04-07-09
Woonplaats: leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:32

Leuke Lingh! Mooie foto's vooral die eerste is echt :wow:

Mickskeh

Berichten: 148
Geregistreerd: 30-08-10

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:38

Dank jullie wel :) Ben ook helemaal verliefd op haar :D
Zo te zien doen de Linghetjes het aardig goed! Ik heb alle verhalen gelezen en er lopen er al veel in de sport zeg, leuk! Ik heb er ook al een paar op wedstrijd gezien en dan scoren ze vaak bovenin!
@ Mystique leuk dat jullie de kampioenschappen meerijden, hebben jullie al goed gescoord op de selecties?

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:07

Hoi iedereen,

Ik heb het even heel erg druk gehad waardoor dit topic er een beetje bij inschot.
Ik kan nu wel melden dat wij er een nieuwe aanwinst bij hebben ( wel uit mn andere merrie).
na bijna 2 week op stal geslapen te hebben is er een prachtig merrie veulen uit mn partout merrie geboren. :D ze heet Gordinnie Classic en haar vader is Moorlands bodyqaurd ( gribaldi x negro).

Met mijn lingh gaat het ook super! ze heefd nu even lekker vakantie en staat lekker op het land.
vorige week hebben een onze eerste jongen paarden wedstrijd gehad. En ben zo trots op dr :D ze heeft zich echt geweldig gedragen en was super te rijden. Helaas was de bak heel erg zwaar en niet fijn te rijden waardoor ik een beetje op save gereden heb en geen risico durfte te nemen ( met dr been).
We hadden toch nog 63 punten dus daar was echt blij mee en had ik ook eerlijk gezegt niet verwacht er reden zoveel goeie ruiters en paarden mee :).

hierbij het filmpje :D
http://www.youtube.com/watch?v=QJ8AqDkB1nM

en kan het niet laten om ook nog een filmpje van mn knappe veulentje te plaatsen :D
http://www.youtube.com/watch?v=oC2PMOv5HdM

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:28

helaas hebben wij vandaag onze hengst c-ling in moeten laten slapen. Ik had al eerder gepost dat hij tijdens het keuringsklaar maken in de kantine ruit van de manege was gesprongen, ogenschijnlijk was er niets aan de hand.Nu achteraf na al die tijd rust en eerdere onderzoeken zijn we naar de linge hoeve gegaan en daar kwam uit dat hij het gewricht onder/in zijn kogel heeft gescheurd.

Het is zo verschrikkelijk balen, was zo,n schitterend dier ook in zijn gedrag. Toevallig waren ze hier voor de merrie,s van het kwpn en was door de HK commisie gevraagd of de hengst opnieuw aangeboden kon worden als hij beter was.

Helaas heeft hij niet de eindstreep gehaald

Afbeelding

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:33

Jeetje Meredith, wat ontzettend sneu. Sterkte ermee, weet verder niet wat te zeggen....

obiron
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-01-07

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:41

@meredith, jullie hebben er alles aan gedaan, helaas heeft het niet zo mogen zijn voor dit fantastische paard, heel veel sterkte.

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:19

meredith : wat vreselijk zeg ! Heel veel sterkte, jullie hebben gedaan wat jullie konden :(:)

meredith
Berichten: 1451
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:39

obiron schreef:
@meredith, jullie hebben er alles aan gedaan, helaas heeft het niet zo mogen zijn voor dit fantastische paard, heel veel sterkte.


hey mo

ja het ruimt zo wel op, waarom gaan de beste altijd als eerste.. |( martin heeft hier echt de pest in, je weet hoe gek hij met hem was.Iedere keer weer de hoop dat ie het weer ging doen. Maar ja tis niet anders.

lotte002 en tarek jullie ook bedankt.

RubyRuby

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-09
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:31

Hallo!

Ook ik ben nieuw in dit topic! Ik heb zelf een Lingh genaamd Bright-Lingh! We hebben hem zelf gefokt en ben super blij met hem. Hij is geboren in 2006. Leuk om via dit topic een aantal halfbroertjes en zusjes tegen te komen!
Hier een filmpje van hem: http://www.youtube.com/watch?v=Zgce_s3wJbg

tarek

Berichten: 400
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Hierden

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:12

Hi, welkom hier... leuk filmpje. ziet er mooi uit hoor. En qua uiterlijk ook wel een echte Lingh :) Hoop dat jullie nog veel plezier samen hebben.
Gr. Sandra

annie_way

Berichten: 108
Geregistreerd: 04-07-09
Woonplaats: leiderdorp

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:33

Heel veel sterkte Meredith! Bah krijg er kippenvel van!

Leuk Lotte, de bak ziet er idd zwaar uit!
wat een schatje van een veulenkind!

Rubyruby welkom hij past er ook helemaal tussen wat lijkt ie veel op die van mij. (en de rest ook,hihi)

RubyRuby

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-09
Woonplaats: Eemnes

Re: Nakomelingen van Lingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:07

Dank jullie wel!
Ja valt me idd op dat ze bijna allemaal veel van papa weg hebben!

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:48

RubyRuby : welkom, Je hebt ook een hele leuke Lingh :D grappig dat ze toch allemaal wat van elkaar weg hebben.

Mijn lingh doet het echt heel goed, ze word met rijden steeds sterker en begint echt fijn te lopen.
Ze snapt het werk ook allemaal wat beter.
Ze kan al heel fijn wat pasjes verzamelen in draf, en pakt dit echt heel fijn op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:57

Hoe staat ervoor met jullie Linghies :)?

Met die van mij gaat het erg goed :D
Hier weer een keer een rij- topic

Ze doet erg dr best op het moment en snapt alles steeds beter.
Het blijft echt een heerlijk paard om mee te werken :D

[RIJ-ITP] Knappe Curllingh (v. Lingh) aan het werk

Mickskeh

Berichten: 148
Geregistreerd: 30-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:44

Leuke foto's zeg! ze gaat hard vooruit! :D Wanneer ga je een keer starten? Want zo te zien zijn jullie daar wel klaar voor..

met mijn Lingh gaat het ook goed! We zijn nu L2 + 6 en we gaan waarschijnlijk de selecties voor de kampioenschappen mee rijden, zodat het allemaal niet te snel gaat! Zo gaat het nu:

Afbeelding
Afbeelding

xLauLaUx

Berichten: 885
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:21

Haha, ik vind het heel erg grappig om halfbroertjes en halfzusjes van mijn eigen paard te zien :)

Dit is mijn kersverse paardje, Blingha Utopia v/h Waterhof. Ik heb haar sinds vorige week vrijdag, en ze begint al heerlijk op me te reageren. Ze is eind mei 2006 geboren, op het Waterhof, waar ze zadelmak gemaakt en aangereden is. We beginnen al een beetje een band te krijgen, en ook met mijn pony kan ze het goed vinden :) Ik wil haar deze herfst en winter lekker rustig doortrainen, en als ze alles keurig doet en er plezier in heeft, mik ik op enkele wedstrijden aan het begin van de lente, waarschijnlijk in de E7, om te beginnen. B1 is dat in Nederland.

Hier een paar foto's van vorige week, mijn eerste les met haar:
http://tinypic.com/view.php?pic=dw3or9&s=7
http://tinypic.com/view.php?pic=zxl9uv&s=7
http://tinypic.com/view.php?pic=1jp6oi&s=7

Barb12
Berichten: 245
Geregistreerd: 12-09-09
Woonplaats: Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:59

Hoi,
Leuk om al die Linghs te zien! Ik heb er ook 1! Bijou! Zie foto's in mijn profiel.
Het is een eigenwijze, slimme dame. Zo lenig als wat en gelukkig totaal niet schrikachtig. Ze zet je wel op je nummer als je niet goed je hulpen geeft of niet alert bent. Als ze gespannen is wil ze nog wel eens met een soort van spaanse pas gaan stappen. Wie herkent dit?