Scandic nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Scandic nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:55

Wat zijn de ervaringen of meningen over Scandic nakomelingen?

Wij hebben op het moment hengstenveulen van Scandic x voorl Keur (&prok) Champus x ster pref Sultan x ster pref Excurs. Uit de reina stam.

Demini

Re: Scandic nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:53

Goh er was wel veel intresse in dit topic he Knipoog
Mijn ervaringen van de Scandics zijn toch over het algemeen wel goed. Fijn drafmechanisme en vaak veel tritt in de benen.
Onze 3-jarige merrie is inmiddels vl. Elite, dus eind dit jaar gaan we een Ibop rijden en hopelijk wordt ze dan definitief Elite.

Heb je een foto van je veulen?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:46

Mijn merrie is nu 2 maanden drachtig van Scandic, dus hopelijk kan ik je volgend jaar iets meer vertellen over de Scandic-nakomelingen Knipoog .
Ik 'ken' zelf maar een Scandic-nakomeling (komt uit de halfzus van mijn merrie) en deze gaat in het najaar het verrichtingsonderzoek lopen voor het KWPN. Het is een hengst die ontzettend makkelijk kan schakelen en inderdaad een mooi bewegingsmechanisme heeft in de draf met veel tritt.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:32

Naar mijn idee zijn de Scandics, paarden met veel beentechniek in beweging en kracht. Alleen heb ik er ook al een aantal gezien die horizontaal blijven in beweging en uitstraling missen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:09

De 3 jarige Scandic merrie van de fokker waarbij ik sta had de hoogste score bij de stamboekopname, 85,85,80. In de kopgroep op de CK en door naar de NMK. Hij is hiervoor al 3x nederlans kampioen geworden met zijn 3 jarigen waaronder 2 keer met Ferro kinderen en kleinkinderen,dit is de eerste keer dat er iets 'nieuws' mee gaat naar de keuring, dus het zal wel een goed dier moeten zijn!

dit wilt natuurlijk niet zeggen dat alle Scandic's nu al bijzonder moeten zijn