Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Beber schreef:Wat mij is opgevallen bij de Scandic veulens is dat ze allemaal het type van de moeder meekrijgen ( volbloed type moeder = volbloed type kind ) en dat ze nagenoeg allemaal de beweging van vader meekrijgen.

sarabande schreef:Beber schreef:Wat mij is opgevallen bij de Scandic veulens is dat ze allemaal het type van de moeder meekrijgen ( volbloed type moeder = volbloed type kind ) en dat ze nagenoeg allemaal de beweging van vader meekrijgen.
Allemaal??
Hier staat vlakbij dus een grote vos met een lelijk hoofd veel wit en wit van de ogen te zien, uit een super mooie chique donderbruine merrie. Ik hoor vaak van lelijke hoofden, veel vossen, maar wel goed bewegen.
type... MyFee schreef:Scandic stond voor kort geleden nog hier in de buurt, ook vaak op wedstrijden gezien. Vond het een imponerende hengst (mooie schwung, goed gedragen) maar niet dé hengst die ik zou uitzoeken. Zijn stap is zodanig kort dat hij zich erg opdrukt en het eruit ziet alsof hij gespannen is. Hij werd hier gereden door Remy Bastings die hem in zijn waarde liet, maar helaas waar hij nu door gereden wordt vind ik dat naar mijn zeggen alleen maar minder geworden.
Nakomelingen zijn (idd) vaak vos, groeien mooier uit dan ze er als veulen uitzien. Draf en galop zijn de sterkste punten wat deze hengst doorfokt.