Scandic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 08:03

Wie heeft er nakomelingen van deze hengst ? Hoe zijn ze en zijn jullie over die nakomelingen tevreden ?

Beber

Re: Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:38

Ik heb er 2 .
1 jaarling en een 2 jarige .
2 zusjes uit Scandic x Le Mexico x Voltaire.

Zoals de bloedlijn doet vermoeden zijn het behoorlijk ouderwetse types, 1 vos en 1 bruine.

Wel kunnen ze allebei goed gedragen draven, met veel schwung, dit hebben ze toch echt meegekregen van Scandic.
De jaarling.
Afbeelding

Helaas heb ik geen recente foto's, ze staan in de opfok en de 2 jarige heb ik niet op deze pc.

Wat mij is opgevallen bij de Scandic veulens is dat ze allemaal het type van de moeder meekrijgen ( volbloed type moeder = volbloed type kind ) en dat ze nagenoeg allemaal de beweging van vader meekrijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:25

Beber schreef:
Wat mij is opgevallen bij de Scandic veulens is dat ze allemaal het type van de moeder meekrijgen ( volbloed type moeder = volbloed type kind ) en dat ze nagenoeg allemaal de beweging van vader meekrijgen.

Allemaal??

Hier staat vlakbij dus een grote vos met een lelijk hoofd veel wit en wit van de ogen te zien, uit een super mooie chique donderbruine merrie. Ik hoor vaak van lelijke hoofden, veel vossen, maar wel goed bewegen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 08:38

De nakomelingen die ik zelf heb gezien bij oa. de watermolen hadden veel weg van de vader. Zeker de bewegingen. Maar ook het iets kortbenige. Ik overweeg hem dit jaar te gebruiken en ben daarom dus op zoek naar meer info over zijn nakomelingen. Nog meer mensen met een scandic ?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:42

Wij hebben geen Scandic, maar ik heb er wel een aantal gezien Lachen

Het is, volgens mij, belangrijk dat je bij deze hengst geen ouderwets type merrie gebruikt. De hengst geeft oa lengte in het lichaam en goede bewegingen.

Zelf zou ik hem gebruiken op een merrie die zelf voldoende bloed heeft, hoogbenig is en misschien wat in het vierkantsmodel staat.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:10

sarabande schreef:
Beber schreef:

Allemaal??

Hier staat vlakbij dus een grote vos met een lelijk hoofd veel wit en wit van de ogen te zien, uit een super mooie chique donderbruine merrie. Ik hoor vaak van lelijke hoofden, veel vossen, maar wel goed bewegen.

Ik had het niet over de kleur en het hoofd ! Knipoog type...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 08:07

Ja, ik weet wel op welke types hij het beste zal passen ( bedankt ). Maar ik zou gewoon graag nog meer nakomelingen zien die wat ouder zijn en wat de eigenaren er nu over te zeggen hebben. Ik heb de hengst zelf al een paar keer gezien en ook een aantal nakomlingen. Maar hoe meer hoe beter.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 08:39

toedeledoki heeft een scandic x krack c misschien kun je haar eens pb en

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:35

Scandic stond voor kort geleden nog hier in de buurt, ook vaak op wedstrijden gezien. Vond het een imponerende hengst (mooie schwung, goed gedragen) maar niet dé hengst die ik zou uitzoeken. Zijn stap is zodanig kort dat hij zich erg opdrukt en het eruit ziet alsof hij gespannen is. Hij werd hier gereden door Remy Bastings die hem in zijn waarde liet, maar helaas waar hij nu door gereden wordt vind ik dat naar mijn zeggen alleen maar minder geworden.
Nakomelingen zijn (idd) vaak vos, groeien mooier uit dan ze er als veulen uitzien. Draf en galop zijn de sterkste punten wat deze hengst doorfokt.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 07:54

MyFee schreef:
Scandic stond voor kort geleden nog hier in de buurt, ook vaak op wedstrijden gezien. Vond het een imponerende hengst (mooie schwung, goed gedragen) maar niet dé hengst die ik zou uitzoeken. Zijn stap is zodanig kort dat hij zich erg opdrukt en het eruit ziet alsof hij gespannen is. Hij werd hier gereden door Remy Bastings die hem in zijn waarde liet, maar helaas waar hij nu door gereden wordt vind ik dat naar mijn zeggen alleen maar minder geworden.
Nakomelingen zijn (idd) vaak vos, groeien mooier uit dan ze er als veulen uitzien. Draf en galop zijn de sterkste punten wat deze hengst doorfokt.

Ja ben ik zeker met je eens. Toen Remy hem reed was de hengst constanter en meer ontspannen. Wie weet word dat nog beter met de huidige amazone.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:06

Heb van Scandic ook meerdere mooie nakomelingen gezien met goede bewegingen.
Heb Scandic zelf ook vaak gezien en vondt hem ook met Remy meer uit de verf komen.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:16

Ik heb een 3-jarige merrie van Scandic, uit een Damaskus x Ramiro x Doruto moeder. Een donkerbruine, mét een mooi hoofd Haha!
De laatste foto's: viewtopic.php?f=10&t=747956&hilit=

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:39

Ik heb een veulen van scandic x flemmingh.

Haar karakter is zeer goed, loopt zo mee aan het touwtje.

Hier een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding