Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saska

Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 16:11

Zoals de titel al zegt, ik overweeg mijn merrie te laten dekken van 007, aangezien ze al (volgens de fokker) een prachtveulen van hem heeft gehad, en hij mijn persoonlijke favoriet is had ik graag wat meer info gehad over zijn nakomelingen...

Alsvast een klikje naar zijn site

Kabouterdans

Re: Nakomelingen OO Seven of 007 gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:19

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:08

Ik heb een nakomeling van ooseven. Er staan wel foto's in mijn profiel, helaas geen recente.
Hij is nu twee weken zadelmak en gaat super. Er zit een heel goed karakter in. Opstappen en rijden.
Pakt alles goed op. Kan fijn bewegen. Ja ik ben wel blij met mijn ooseven.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:50

Voordat je je paard door OO seven laat dekken,
Wist je dat oo7 zelf een luchtzuiger is?
En wist je ook dat heel veel nakomelingen van oo7 doen luchtzuigen?

Ik was ook eens heel verliefd op een oo seven veulen, ze was prachtig en mooi zwart. na een paar maanden begon ze met luchtzuigen. We hebben haar weer verkocht om die reden.
Zie mijn profoel voor fotos.Later ben ik erachter gekomen dat het heel normaal is voor oo7 nakomelingen. Ze doen bijna allemaal luchtzuigen.
Ik zou nooit een luchtzuiger willen fokken. Vandaar dat ik je deze info ff geef.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:25

WIj hebben een jaarling merrie uit OO-Seven.
Foto's staan in mijn profiel.
Overigens loopt er in de huiskamer een topic over OO-Sevens Lachen
Moet je maar even kijken Lachen
Er zijn nog best wat bokkers met een oo-seven.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:43

Ik moet ook bekennen mij ooseven is ook een luchtzuiger. Al heb ik hem de laatste halfjaar er niet meer op kunnen betrappen.

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:48

wij hebben ook een ooseven geen luchtzuiger,fotos staan in profiel. Pling

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:50

je kan ook even kijken op de ooseven pagina daar staan een heleboel nalomelingen.www.ooseven .nl

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 21:02

DunDijk schreef:
Overigens loopt er in de huiskamer een topic over OO-Sevens Lachen
Moet je maar even kijken Lachen
Er zijn nog best wat bokkers met een oo-seven.

Dit is misschien belachelijk maar je zegt de 'huiskamer' is dat dan algemeen of waar kan ik die vinden??.. Nagelbijten / Gniffelen

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:08

dat staat onder algemeen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:28

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=534477

dit is de link naar het huiskamertopic.
Ik heb een driejarige OO Seven (foto's in profiel), chique dier om te zien, kan netjes bewegen en fijn karakter. Heb hem tijdens mijn zwangerschap ingereden, dat zegt genoeg denk ik Knipoog Heeft wel momenten dat hij totaal onverwacht en om onbekende redenen ineens begint te panikeren en dan gelijk steil omhoog gaat en hij is erg eenkennig want hij laat zich zeker niet door iedereen van stal afhalen of aaien, zelfs niet als ik erbij sta.
Enige echte 'nadeel' voor mij is dat de meeste OO Sevens laatrijp zijn. De mijne was toen ik hem in januari kocht nog echt een pony look alike, hij begint nu pas een beetje paard te worden. Hij gaat erg mooi worden als hij meer massa, lengte en bespiering krijgt maar hij heeft dus zijn tijd nodig. Zal ook nooit een hele grote worden, ik denk dat hij rond de 1.65 uitkomt.
Mijne zuigt overigens ook lucht, maar er zijn er genoeg in het OO Seven topic die het helemaal niet doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:01

Ik neem aan dat je de site van ooseven hebt bekeken. Dan heb je waarschijnlijk ook Ubid'or gezien en die is dus van mij.
Geen luchtzuiger gelukkig!

Piacente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:05

Wij hebben ook een oo seven nakomeling. Het is een merrie en ze is nu ruim twee. Ze is ongeveer 1.62 . Geen luchtzuiger gelukkig!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:35

Ik train ook een merrie van oo seven. Heeft een heel vriendelijk karakter maar wel een hittemetit. Erg bloederig en heeft echte rodeo aanvallen maar kan prachtih lopen en showen zit echt een toekomst in maar is jammer genoeg wel wat klein gebleven (1.62) zij is geen luchtzuiger.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:52

wwwaaauuuww, echt een mooi paard heb je daar LDRD en ook urielle, mooie OO Sevens op je profiel, veel geluk met je zwangerschap Knipoog

als er ng een bokker is met een OO Seven en je hebt foto's ... laat ze maar komen Bloos Schijnheilig

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:56

onze ooseven staat met fotos op de ooseven site u2 met stephanie oudenbroek.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:55

saska schreef:
en ook urielle, mooie OO Sevens op je profiel, veel geluk met je zwangerschap Knipoog

Dank je wel Lachen
In mijn profiel staan in elk geval U2 van Stephanie, Uniseven van Angelique Roemers (niet op Bokt, 5e bij de PAVO dit jaar) en Volumia van Javayo hier op Bokt dus dat geeft wel een gevarieerd beeld!
En de mijne natuurlijk, die ook mooi gaat worden als hij straks gewerkt wordt Lachen

EDIT: en ik vergeet Ursel helemaal, ook die eigenares zit op Bokt Haha! (ben even de Boktnaam kwijt)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 07:09

Dank je Bloos , nou moet hij ook nog even zijn puber/hengsten-gedrag van tijd tot tijd wat meer onder controle krijgen als het even kan Haha! .

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 11:04

nog een vraagje Bloos :
hebben jullie al vosse OO Sevens gezien??? vb als mama of mama's bloedlijn vos is..???

ik heb niks tegen vossen maar geef mij toch maar een zwarte of donkerbruine Bloos

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:21

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:45

Ik heb ook een 007, Volumia, er staan een heleboel foto's van hem in mijn profiel, en hij staat ook bij de nakomelingen op de site van 007.

Volumia is voor mij echt een wereldpaard, kan heel fijn lopen, werkt graag voor je, heeft een heel aanhankelijk karakter, heel koel en stoer. Het inrijden was echt opstappen en weg rijden, meteen de weg op, hij was niet zo snel onder de indruk te krijgen Haha! Nu dat hij 4 is en meer conditie krijgt, heeft hij ook meer praatjes gekregen, hij kan best heet worden, maar nog steeds heel fijn in omgang. Kortom, ik ben errug blij met hem!

Hij is trouwens ook niet zo heel groot, nu 1,60, maar duidelijk een laatbloeier. En hij is geen luchtzuiger.

saska schreef:
nog een vraagje Bloos :
hebben jullie al vosse OO Sevens gezien??? vb als mama of mama's bloedlijn vos is..???

ik heb niks tegen vossen maar geef mij toch maar een zwarte of donkerbruine Bloos

Ik ben nog geen voskleurige oosevens tegen gekomen. Kijk ook maar eens bij de nakomelingen op de site, ook geen vosjes, ff kort door de bocht mogen we wel voorzichtig aan gaan nemen dat 007 geen vosgen draagt...

Mijn paard komt uit een bruine merrie met een vosgen, van haar 7 nakomelingen waren er 3 vossen. Maar Volumia is dus zwartbruin geworden.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:51

Ik heb ook een OOSeven. Schat van een paardje, gelukkig geen luchtzuiger echt een heel lief karakter. De keren dat ik er al op heb gezeten, niks geen gekkigheid. Kan ook lekker bewegen, zie foto's in mijn profiel, helemaal onderaan!

saska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 11:36

wel wat ik opmerk is dat ze allemaal traag groeien en niet zo groot worden, sommige zeggen dat het ook monsters zijn maar blijkbaar niet.. mensen zien OO Seven als monster dan zijn de veulens dat ook maar :s wat zijn jullie ervaringen daarmee

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:22

Tja.. het probleem met Walica was op de keuring ook dat ze nog niet genoeg ´formaat´ had, dus in dat opzicht heb je wel gelijk denk ik. Nu is ze ook vrij laat in vergelijking met sommige andere paarden die ik op de keuring heb gezien, dus dan heeft ze misschien ook een stukje groeiachterstand (ze is van eind juli 2003), maar dat kan nooit geen 6 cm zijn bijvoorbeeld. Ik bedoel, ze meet nu 1.62m en dat was 'te klein', in vergelijking met die echte grote paarden die al 1.70 meten op hun derde jaar, dat kan ze natuurlijk nooit inhalen. Dus ja.. Walica is ook vrij klein nog eigenlijk, gezien ook dat haar moeder ook 1.69 meet en OOseven zelf geloof ik ook zoiets, is ze met haar 1.62 niet echt groot.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:35

Bij Volumia verwacht ik toch nog wel een groei van 4/5 cm. Zijn moeder is 1,68 en 007 dus 1,69. Ze blijven niet altijd klein hoor, ligt ook aan de merrie. De moeder van Volumia fokt vrij klein, maar een andere 007 bij mij op stal, U2 (werd hier ook al genoemd), is 1,75!

Zelf ben ik er juist blij mee dat hij niet zo'n groeispurt heeft gekregen, vaak worden ze daar zo slungelig van, en te snel groeien is ook slecht voor de gewrichten. Volumia had ook op z'n 3e goede controle over z'n lijf.

Dat over 'monsters' snap ik niet helemaal. In welk opzicht?

Dat is wel het laatste dat ik ook over 007 of zijn nakomelingen heb gehoord, ze worden juist geroemd voor hun fijne karakters in omgang en in het werk. Hooguit zijn ze erg gevoelig in de mond en Volumia kan met het rijden erg heet worden. Maar dat vind ik geen slechte eigenschappen.