Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nilan schreef:Ik heb ook een Oramé van vier jaar, Véron.![]()
Het is een héél erg lief dier, maar vreselijk eigenzinnig!! Maar dat zal hij waarchijnlijk van mama's / opa's kant hebben want dat is Pion...
Véron was erg braaf met zadelmak maken en inrijden, nooit gebokt en/of gesteigerd, maar verder vreselijk onzeker en een echte hittepetit.
Hij heeft 'n zéér consequente omgang nodig want hij is meester in het verleggen van grenzen...
Verder heeft hij erg veel tijd en geduld nodig, is hij gauw gepiekeerd en best 'n baasje.![]()
Als hij gepoetst wordt (wat hij echt feest vindt!) is hij je grootste vriend en krabbelt hij graag wat terug.Hij is eerlijk en zal je nooit kwaad doen, maar als jij hem iets "flikt" waarvan hij van mening is dat dat niet door de beugel kan dan zal je dat merken ook en dat vergeet hij ook niet gauw!
femkehalie schreef:Hoi nilon,
Mijn orame merrie heet verokendy (vero). ZIj was heel gemakkelijk met zadelmak maken. Ze was zelfs zo braaf, dat ik het haast eng vond dat ze zo braaf was. Maar jij vertelt ook dat jouw merrie ook zo braaf was. mooi dan weet ik dat!
Wat jij beschrijft over jouw orame, herken ik ook wel terug in die van mij. BEdankt!
RZDLover schreef:hoe groot is jouw ruin? Weet iemand of Orame groot ver erft?
De mijne vind ik behoorlijk met haar 1.70 m (waarschijnlijk nu 1.71)
RZDLover schreef:leuk linnie! Ben erg nieuwschierig naar de foto