Nakomelingen hengst Haarlem en Zeoliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linnniejj

Nakomelingen hengst Haarlem en Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 20:26

Hallo,

Ik ben opzoek naar iemand die misschien een nakomeling heeft van de hengst Haarlem.
Ik zou graag wat meer info over hem te weten komen.

Ook graag info over de hengst Zeoliet.

Ook leuk, mensen die zelf een nakomeling hebben van 1 van deze 2 hengsten.

Groetjes mij

Rindin

Re: Nakomelingen hengst Haarlem en Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:54

Er staat bij ons op stal een Haarlem. Een schat van een dier, bomvast! Qua uiterlijk spreekt ie mij wel aan, alleen qua bewegingen niet. Het is een echt springpaard, kan dit echt super. Maar een dressuurwonder is het absoluut niet! Wel een geweldig karakter trouwens.

Ik heb vroeger twee nakomelingen van Zeoliet gekend, allebei hadden ze ook geen geweldige bewegingen en van het karakter was ik helemaal niet weg! Draken...

xxpeetjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:04

hoi,
mijn merrie heeft aan dr moeders kant Haarlem, en ja ze kan net zo goed springen als dr opa Knipoog

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:30

Ik ken een ruin die afstamt van Haarlem. Dressuurtype maar zeker ook wel wat springaanleg. Inderdaad ook een heel lief paard en ook bomvast, soms iets te braaf.
Een afstamming van Zeoliet ken ik van een meisje dat bij ons lest. Ze heeft hem nog niet zo gek lang, maar een heel mooi dier en een echte springer!

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:49

MontyLove op bokt rijdt een Haarlemruin. Hij heeft jammer genoeg spat dus echt actief de sport in zit er niet in.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:13

zeoliet.... geeft verdriet ( zeggen ze )

Tzatzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:22

De overgrootvader van mijn paardje is Zeoliet. Foto van mijn ventje op: www.tzatziki.nl.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:52

rindin schreef:
Er staat bij ons op stal een Haarlem. Een schat van een dier, bomvast! Qua uiterlijk spreekt ie mij wel aan, alleen qua bewegingen niet. Het is een echt springpaard, kan dit echt super. Maar een dressuurwonder is het absoluut niet! Wel een geweldig karakter trouwens.

Ik heb vroeger twee nakomelingen van Zeoliet gekend, allebei hadden ze ook geen geweldige bewegingen en van het karakter was ik helemaal niet weg! Draken...

deze haarlem waar ze het over heeft, rijd ik!
zie profiel

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:37

ik heb een iglesias x Zeoliet Geeft absoluut geen verdriet!!
zie mijn profiel

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:19

Ik had een Zeoliet, ontzettend karakter paardje, maar had hem voor geen goud willen missen. Foto's profiel!

eline_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:21

Ik heb van een vriendin gehoord dat je beter geen Zeoliet in de bloedlijn kunt hebben. Het schijnen vreselijke draken te zijn en moeilijk met rijden.

Maar ik heb het van horen zeggen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 17:23

wij hebben op de manege ook een zeoliet,
in het begin met beleren enz, echt een draak
later aardig braaf maar soms van die momenten echt vreselijk. latrer bleek die last van de rug te hebben is daar aan geholpen en nu! echt super dier, erg braaf

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:43

Wij hebben een merrieveulen van haarlem, echt een super luxe veulen met bewegingen waarvan je gaat kwijlen en ze spring alles wat ze tegenkomt. We zijn echt super blij met haar. De merrie zou dit jaar weer door Haarlem gedekt worden maar wou dit jaar niet drachtig worden helaas. Maar volgend jaar gewoon weer met haarlem. Er staat trouwens best veel info over hem op onze site onder nieuws en veulens. www.mansolein.com

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:25

Ik heb een Zeoliet en die geeft geen verdriet. Het kan idd wel eens een draak zijn en ziet spoken op het moment dat het haar uitkomt ook is ze nogal dominant maar als je ermee om kunt gaan dan werkt ze heel hard voor je en doet ze echt goed haar best.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:33

Ik heb een Jumpilot x ZEOLIET x Pion x Jasper.
Komt dus niet rechtstreeks uit Zeoliet. Wel heel erg fijn paard, heeft hele goede bewegingen en kan ook erg apart springen. Het enige minpuntje wat hij heeft, is dat ie op wedstrijd lastig is met opstijgen, maar verder echt 1 van de fijnste paarden die ik tot nu toe gereden heb!

Ik ken de uitspraak 'Zeoliet geeft verdriet' en ja, ik ken niet veel nakomelingen van Zeoliet (op m'n eigen paard na) die fijn te rijden zijn...

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:21

ik heb ook een zeoliet, soms een wat eigenzinnig karakter maar verder is het echt een super dier! werkt graag voor je, loopt hoog in de dressuur, springenn nooit uit gebracht... wat ik over zeoliet weet is dat het ene paard een draak kan zijn en de volgende schat, dat hij 2 hele verschillende karakters fokt...

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:27

Bij mijn vriend thuis hebben ze sinds kort een 4-jarige Haarlem x Flemmingh ruin van 1m76. Een ongelofelijke kroeler. Is sinds een maandje onder het zadel en doodbraaf. Durft wel eens kijken naar iets, maar nog nooit ergens niet langs willen lopen en zeker niet gemeen doen !!
Is zelfs al (zonder andere paarden) op wandeling geweest over de weg, kan hem eigenlijk al verkeersmak noemen.
Dit is wel een paard met enorm goede gangen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:18

't zijn idd karakter paarden die Zeoliets, maar toch zou k 'm doodgraag terug willen..
Zoveel karakter..

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:46

Ik heb ook een Haarlem en het is echt een schat van een paard (foto's staan in mijn profiel)! Hij heeft echt een superfijn karakter voor mensen en voor andere paarden. Hij sprong bij zijn vorige eigenaar op M-niveau en nu loopt hij Z-dressuur. Ook in het bos is hij zeer braaf, dus het is een heel veelzijdig en betrouwbaar paard!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:28

Afgelopen zaterdag heeft Valero de 5de plaats behaald in de finale L1-dressuur op de regiokampioenschappen Drenthe. De prijsuitreiking vond plaats in de springpiste. Valero had nog nooit een hindernis van dichtbij gezien, maar gedroeg zich voorbeeldig en was echt superbraaf. Ook in de ereronde danste hij lekker door de baan heen, het was echt geweldig! Als ik dit met mijn andere jonge paard had gedaan waren we waarscijnlijk flink aan de kletter gegaan Knipoog

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:53

Halloo,,
Er staan nakomelingen van de hengst zeoliet te koop op www.marktplaats.nl
Dan moet je zoeken onder paarden/overige en dan zeoliet in typen.
Succes ermee !!
Groetjes Janella

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:42

Beide paarden hebben een positief bijdrage aan de kwaliteit van de kwpn fokkerrij , Haarlem is afgekeurd Verward voor Zeoliet geld dat niet en heeft 2 goedgekeurde zoons geleverd namelijk Elcaro (ter dekking bij HBC stal) en Eusebio (97'export) die laatste is de overgoot vader van mijn Samber jaarlinger.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:46

ik heb ook een zeoliet
echt een draak
ziet altijd spoken, is altijd dominant met rijden
maar lopen.... geweldig
ik zou hem echt niet willen missen
(al zeg ik dit soms wel eens na het rijden hihi)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:34

op sporthorses. staan ook hengstveulens van zeoliet.

maar waarom hoor je er zo weinig over.
ik weet wel dat hij niet meer leeft, maar waar stond ie en dat soort dingen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:56

ZEOLIET

G. Ramiro Z. B. Raimond Ramzes
Infra H.
Valine H. Cottage Son xx
Holle H.
Sargab Abgar xx Abernant xx
Karadja xx
A. Gonnie Nimrod
Toosje - Majesteit

KWPN - Keur - donkerbruin - geb. 1981 - Stkm. 1.72 m.

offspring Zeoliet

Zeoliet is een uiterst moderne afstammeling van de hengst G. Ramiro Z., die de titel "hengst van Europa" verdient. G. Ramiro Z. is de vader van vele goedgekeurde hengsten en internationale springcracks. Zeoliet's moeder Sargab, is de jongste prestatiemerrie van Nederland. Zij bracht onder andere de Z-dressuurpaarden Wirbeleau en Bauxiet. Sargab's vader Abgar xx, is één van de invloedrijkste Nederlandse sportpaar-denleveranciers (o.a. Ommen, Jabgar, Treffer, Valeur). Zeoliet zelf was de grote uitschieter tijdens het verrichtingsexamen in 1984 met 9,2 voor de dressuurproef en 9 en 9,5 voor de springonderdelen. Zeoliet zelf liep met succes in de Hengstencompetitie onder Henk van den Broek en in de ZZ-dressuur met Roger Schulkens. Bovendien staat Zeoliet hoog op de spring- en de dressuur-index.

Veel nakomelingen van Zeoliet sprongen internationaal: Escado met Stefan Lauber (team goud EK), Easyboy met Laura Balisky (3e Grote Prijs Calgary), Ezoliet met Stanny van Paeschen), Elando met Rudi Helsen (winnaar Wereldbeker Mechelen) en Supercruise met Peter Wylde. Zeoliet heeft vele nakomelingen in de nationale en internationale dressuur, zoals Dotato, Eurolux, Feoliet, Leoliet etc. De nakomelingen van Zeoliet behalen steeds weer hoge klasseringen in de Prix St-Georges, Intermedair en Grand Prix rubrieken. Zeoliet heeft een 6-tal nakomelingen vermeldt in de World Breeding Ranking. Zeoliet dient de fokkerij in de USA en is in Europa beschikbaar middels diepvriessperma.

dit heb ik gevonden op www.team-nijhof.nl gevonden over zeoliet Knipoog