Nakomelingen Farrington

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Nakomelingen Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 14:01

Ik ben erg benieuwd naar de nakomelingen van de hengst Farrington.

De hengst zelf staat nu in Amerika, maar hier in Nederland zullen ongetwijfeld nog wel Farringtonnetjes staan!

Ik heb zelf een 5 jarige vosruin van hem. Hij meet 1.71 en heeft echt een superkarakter. Echt een lieverd!

Kom maar op!

weule

Re: Nakomelingen Farrington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:08

ik heb zelf geen farrington, maar ken er 10-tallen, heb er ook veel gereden en de hengst stond ter dekking op mijn werk. (Tevens waarschijnljk de eer gehad om de farrington van Samo in te rijden )
momenteel rijdt ik nog een 3-jarige van farrington uit een flemmingh moeder, die eind juni voor de stamboekopname moet.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn driejarige Farrington X Flemmingh hij is naar Den Bosch geweest en is tot en met de derde bezichtiging gekomen .. helaas..

Nu heb ik hem 2 1/2 week geleden laten castereren en gaat nu als ruin door het leven Ik denk dat we hem over een maandje zadelmak laten maken... die foto's volgen dan nog

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 14:16

Super foto's Kajanus! Wat een uitstraling heeft hij toch! Foto's van U're Kiddin' (mijn paard) volgen nog! Heb geen recente.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:25

Samo schreef:
Super foto's Kajanus! Wat een uitstraling heeft hij toch! Foto's van U're Kiddin' (mijn paard) volgen nog! Heb geen recente.

Ik ben ook erg benieuwd naar jou foto's...

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 15:45

Hier wat info over Farrington:
Farrington:
Afbeelding

Bruin, 1.70 m, KWPN

Farrington is een zoon van de zeer bekende dressuurhengst Wellington, die al meerdere internationale dressuurpaarden heeft geleverd zoals Disconto, Bollvorms Ceylon en Luxaflex van Tineke Bartels.

De moeder van Farrington is de helaas veel te vroeg gestorven keurmerrie Onetty van opnieuw een absolute topvererver nl. Doruto.

Op de hengstenkeuring mocht Farrington destijds meedingen naar de titel: "Hengst met de beste draf"! Op het centrale verrichtingsexamen scoorde Farrington voor de basisgangen een 9-8.5 en een 9, en was daarmee de dressuurtopper van zijn jaargang.

Als 4-jarige brak Farrington een achterbeen. Hij werd in 1 jaar 9 keer geopereerd. Het feit dat hij in leven wilde blijven was een teken van zijn fantastische karakter. Helaas heeft hij zich daardoor in de sport niet kunnen presenteren. Maar....eindelijk de erkenning. De grote doorbraak voor Farrington. Een bovengemiddeld aantal toppaarden., geeft Farrington een fantastische index: fokwaarde dressuur 145 - 74%. vanwege dit resultaat is aan Farrington in 2002 het predikaat keur verleend.

Zijn nakomelingen blinken vooral uit in de dressuur.

Inmiddels staat ook de Nederlandse dressuurwereld op zijn kop vanwege zijn superieure verervingskracht. Het betreft hier een groot aantal geleverde topdressuurpaarden, onder meer tijdens de PAVO-Cup en andere grote concoursen. Enkele bekende namen zijn: Naomi, Menneke, Neinens Nabucco, Limon, Nabokov, Michigan, Lunora, Lorens, Mister C, Milli, O'Iranday, Limited Edition, Lamora, Mora, Olando, Labyrint, Montgommery, Lord, Munde, Madeus, enz. enz.

In "In de Strengen" nr 15 over Perey (v. Farrington), kampioen CK-Limburg en Nationaal reserve kampioen 3-jarige merries 2000: "Haar afstamming predestineert Perey voor de dressuur. En dat kan met haar fraaie model, dat gekenmerkt wordt door een fantastische schoft/schouderpartij, een lange gespierde en goed gevormde croupe, veel kwaliteit in het fundament. In draf krijgt ze nog meer uitstraling, richt zich op en gaat met veel tact, ruimte en balans door de baan." Fokker/eigenaar: W. verdellen uit Horst.

In "In de Stringen" nr 2, blz 17: "Helaas is Farrington vanwege een blessure zelf niet in de sport uitgebracht, hetgeen echter niets afdoet aan zijn genetische waarde, die overduidelijk leert dat van deze relatief jonge hengst dressuurpaarden verwacht kunnen worden."

Farrington..... een nieuwe keurhengst drukt zijn stempel.

KWPN 87.3511
Vos
5/12/1987
170 cm

Verrichtingsonderzoek:
Stap: 8.5
Draf: 8
Galop: 8
Rijproef: 7.5
Springen onder de man: 4.5
Vrij springen: 5
Terreinproef: 6.5
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 8

http://www.keros.be/nl/hengsten/hengstf ... ros_id=152 (onderaan de pagina staan filmpjes van de hengst)

Ik hoop op nog veel meer reacties en foto's van mensen met een Farrington!

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:28

Zie foto's van Teddy in mijn profiel.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:52

Afbeelding

Bacannie Ik heb even een foto van je Farrington neergezet Teddy kunnen we kijken en vergelijken... als je het niet wil dan kan ik hem ook weer deleten hoor, moet je maar een pbtje sturen

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:28

weule schreef:
ik heb zelf geen farrington, maar ken er 10-tallen, heb er ook veel gereden en de hengst stond ter dekking op mijn werk. (Tevens waarschijnljk de eer gehad om de farrington van Samo in te rijden )
momenteel rijdt ik nog een 3-jarige van farrington uit een flemmingh moeder, die eind juni voor de stamboekopname moet.

Foto's graag, de mijne heeft ook een Flemmingh moeder...

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 18:44

Volgens mij zijn er niet zoveel Farringtons op bokt?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:56

Samo schreef:
Volgens mij zijn er niet zoveel Farringtons op bokt?

Nee jammer ik ben wel erg benieuwd of er ook een schimmel van Farrington is..

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:18

Zie ook dit topic : viewtopic.php?f=114&t=545983&st=0&sk=t&sd=a
Ik heb die van mij nu vier maanden en het is zo'n ontzettende lieverd. Ik ben hem aan het zadelmak maken en hij doet gewoon absoluut geen gekke dingen. Hij is alleen een beetje traag... Op een tik van de zweep reageert hij dus amper. Van de week heb ik dus toch maar even geprobeerd met een spoortje en dat ging super. Vond hij prima, beter als hem elke keer een tik te moeten geven. Ik ga a.s. zondag denk ik voor het eerst los in de bak, spannend!

Wodile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

mijn nu 8-jarige Flemmingh heeft bij haar vorige eigenaar, toen ze 4 was ook een Farrington merrie gehad

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:37

Afbeelding

dit is mijn farrington hier als veulen hij is nu 2.5 jaar heb hem al een half jaar niet gezien, ben benieuwd of hij al gegroeid is hij is namelijk een beetje klein de laatste keer dat ik er was, hij kan wel geweldig bewegen.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:23

Zo die kijkt attent, maar je moet dan maar eens naar hem gaan kijken.... hij staat toch in Friesland, kan je ook nog even naar mijn Farrington komen kijken ...

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:52

ja dat lijkt me wel erg leuk kajanus, ik vind die van jouw zo gaaf!!!!!
ik hoop dat die van mij ook zo mooi uitgroeid, iets minder mooi mag van mij ook wel dan is ie nog heeel gaaf

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:11

gevonden schreef:
ja dat lijkt me wel erg leuk kajanus, ik vind die van jouw zo gaaf!!!!!
ik hoop dat die van mij ook zo mooi uitgroeid, iets minder mooi mag van mij ook wel dan is ie nog heeel gaaf

Nou dan hoor ik het wel als je deze kant opkomt en die van mij was als jaarling en twenter ook niet zo heel mooi hoor, dus die van jou kan ook erg mooi worden..

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:42

HocusTivoli schreef:
Zie ook dit topic : viewtopic.php?f=114&t=545983&st=0&sk=t&sd=a
Ik heb die van mij nu vier maanden en het is zo'n ontzettende lieverd. Ik ben hem aan het zadelmak maken en hij doet gewoon absoluut geen gekke dingen. Hij is alleen een beetje traag... Op een tik van de zweep reageert hij dus amper. Van de week heb ik dus toch maar even geprobeerd met een spoortje en dat ging super. Vond hij prima, beter als hem elke keer een tik te moeten geven. Ik ga a.s. zondag denk ik voor het eerst los in de bak, spannend!

En heb je al los gereden, die van mij is eerdaags ook aan de beurt..
En heb je er ook nog foto's van??

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 23:32

Morgen heb ik mijn eerste buitenwedstrijd van dit jaar! Ik ga naar de Achterhoekse Paardendagen, start in de L1. Ik laat veel foto's maken, plaats dan wel een linkje in dit topic!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:20

Succes Samo!

Kajanus schreef:
En heb je al los gereden, die van mij is eerdaags ook aan de beurt..
En heb je er ook nog foto's van??

Ja, afgelopen zaterdag voor het eerst los gestapt en gedraafd. Hij was superbraaf. Wel nog steeds een beetje traag maar hij vond het ook nog erg moeilijk. Ik heb nog geen foto's, wel een video. Ik zal wel even kijken of ik daar plaatjes van kan maken.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:10

Ik ken ook 2 farringtonnen een E pony en een klein paardje, beide zijn de gek op springen maar lopen ook lekker in de dressuur.
De E pony lijkt sprekend op pa, maar dan kleiner. Het kleine paardje heeft wat een rechtvoor been een loopt voor ook wat toontredend, maar verder wel een echt mooi beessie.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:49

t valt me op dat veel farringtons veel wit op het hoofd hebben

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:59

Nou die ik dus ken valt het wel mee met het wit. De ene heeft helemaal geen aftekeningen en de andere een blesje.
zal ff kijken of ik ook een foto kan vinden.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 20:43

Ik vind niet dat de mijne veel wit op z'n hoofd heeft, wel een beetje, maar k nioem dat niet veel.

Wedstrijd ging uiteindelijk erg goed! Hij liep heel fijn! Ik was eerst een beetje bang omdat er telkens van die menwagens langskwamen, maar eigenlijk deed Kiddin' niets en lag dat dus aan mij als hij een beetje druk werd.

In de proeven was hij vrij heet, normaal is hij eerder traag, de eerste proef had ik 176, 1 keer ging hij de baan uit maar ach, 2e proef ging al veel beter, daar had ik 180 punten. Onder aan op mn coupon stond, Goed paard! Maar werk aan ontspanning! Dat is dan wel weer leuk!

Ben ook erg tevreden, vandaag had ik les en liep hij helemaal super! Ben helemaal weer blij! Zag toch wel een beetje tegen maandag op, wat dus eigenlijk achteraf gezien niet nodig was geweest! Hij was heel braaf! Hij s gewoon lief!

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:09

morgn ga ik weer naar friesland bij mijn farringtonnetje kijken, hoop dat ie inmiddels een beetje is gegroeid maar vrees het ergste. Ga ook foto's maken en een filmpje dus morgen zal ik jullie recente foto's laten zien ( als he allemaal lukt )