Wie heeft een paard uit de " Sijgjes " -stam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Wie heeft een paard uit de " Sijgjes " -stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:02

Wat zit er voor bloedlijn achter?
Hoe is het karakter?
Hoe oud is ze
Hoe heet de moeder?
Ben erg benieuwd naar deze stam!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:03

Nog belangrijker: hoe doen ze het in de sport?

Elgranta

Re: Wie heeft een paard uit de " Sijgjes " -stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:08

Komt de KWPN-hengst Rivaal ook niet uit de Sijgje-stam? Ik ken wel mensen, die je wat meer informatie kunnen geven over deze stam. Mocht je belangstelling hebben, laat het even weten.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:06

Jeetje Elegranta!!!!!! Nou graag!!! Ik wil eigenlijk ALLES wel weten hoe de sijgjes stam tot stand is gekomen en welke merrie's en hengsten daar uit voortgekomen zijn.......... En waar ze nu zijn en of ze nog leven en WIE er nog leeft.....?

Elgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:43

Je hebt een pm!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:45

Thanks! Heb hem al beantwoord en breng je graag op de hoogte van de stand van zaken zodra ik ze gesproken heb, goed?
Groetjes

Elgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:49

Oké, ik hoop dat ze je heel wat informatie kunnen geven! 'k Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:30

Er heeft hier tegenover een merrie uit de "Sijgjes"stam gestaan. Deze merrie heette Wasijgje, vader Doruto en moeder is bij mij niet bekend.
Paard was vlgs mij M springen. Merrie was een draak van een paard, wilde maar naar één persoon luisteren en dat was de eigenaresse. Bij het laatste veulen ging het niet goed met het veulen en moest de merrie met veulen naar Utrecht. Eigenaresse moest er dagelijks naar toe om de merrie te melken en te helpen bij de verzorging vanhet veulen. Merrie is met 23 of 24 jaar ingeslapen.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:38

Dankjewel voor je info Gast8253. Uiteraard zijn er ook draken in IEDERE stam! Maar uit deze stam is vaak 1 duidelijk kenmerk: Mooi bergopwaarts met sssssssssssspetterend voorbeengebruik in de draf. En jij noemde al een bekende pappie uit die stam: Doruto. En die zijn inderdaad wel eens moeilijk als je er niet mee om kunt gaan. Kan je nog meer vertellen over "dame" Wasijgje? Heeft ze meerdere veulens gehad? Zoja hoe heten die? Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:43

Ik pb je even

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 07:01

Heb hem gelezen Gast8253 (en beantwoord) Heeeel erg bedankt!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:08

Ik heb hier een ruin staan uit die stam (vader is Rivaal) of ben je alleen op zoek naar merries?
Wat ik hier lees over Wasijgje komt ook echt overeen met mijn ruin, kan een verschrikkelijke draak zijn, is zeer dominant, weet je niet met hem om te gaan heb je een heel groot probleem. Nu is hij 14 en wat ouder en wijzer geworden, stuk rustiger dus maar hij kan nog steeds als een blad aan een boom omdraaien qua stemming, ik zeg altijd dat hij manisch depressief is
Die van mij doet niets in de sport, ik doe aan knolhobbelen met hem wegens niet al te beste benen. Maar in de tijd dat hij nog goed te berijden was kon hij geweldig goed springen. Goede techniek en hoog. Wat betreft dat spetterende voorbeen gebruik.....ehm, die van mij maait dus ontzettend (is ook een groot en zwaar gebouwd paard hoor)
In mijn profiel heb ik wat foto's van hem staan (Kevin)

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 15:32

Hai T@nj@,
Bedankt voor je reactie!! Nee hoor we zijn op zoek naar ruinen, hengsten en merrie"s. Qua karakter herkent de fokker wel wat van jouw Kevin. Ik heb deze topic geopend voor de fokker van mijn veulen Brazilian Bossanova. Zij hebben een fokmerrie van deze stam. Hoe heet de moeder van jouw Kevin en hoe heet de oma? Ik vind Kevin een leuk paard om te zien en volgens mij zijn jullie er ook gek mee..... Ik vind jullie welsh A met die bles gaaf zeg!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:01

Het is ook wel logisch dat Kevin bij mij terecht is gekomen want ik schijn dat soort types aan te trekken ik kan er best goed mee door 1 deur al ben ik met Kevin wel een paar jaar bezig geweest om hem weer helemaal "goed" te krijgen maar hij had voor mij helaas een aantal verkeerde mensen getroffen.

Even kijken, de moeder van Kevin is Pascal, Haar vader is Joost en haar moeder is Ulana. Kevins vader is Rivaal. De moeder van Rivaal is Mireille_Sijgje en daar de moeder van is Hasijgje en daar de moeder van is de eerder genoemde Wasijgje met de zelfde trucken als onze Kevi heeft.

Mijn ervaring is dat het moeilijke paarden zijn maar heb je de knopjes gevonden en begin je elkaar een beetje te begrijpen heb je er echt een wereldpaard aan! Ik heb een halfzus van mijn Kevin meegemaakt op de pensionstal waar wij jaren hebben gestaan, die was ook van Rivaal, ook de Sijgje stam dus. Zij had exact dezelfde streken als Kevin had, ze was stukken kleiner dan hem, wel schimmel maar aan het karakter kon je erg goed zien dat die 2 redelijk naast verwant waren en toen kwam ik erachter dat ze dezelfde vader hadden en werd mij ineens een hoop duidelijk
Ik vind het heerlijke paarden, ik hou echt van een paard waar ik moeite voor moet doen

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:03

Nou T@anj@, troost je zelf: De merrie welke bij de fokker staat waar Brazil ook staat zijn net zulke mensen. Zij zullen echt niet fokken met een merrie met een sullig karakter. Sterker nog: Volgens mij komen dat soort merries niet eens op stal bij hun.....
Het zijn hobbyfokkers maar wel op zeer serieus vlak. De merrie die deze fokkers in bezit hebben heet Marjan. En haar moeder is Loesje (M. Zesijgje) Daarvoor zit Jesijgje en daarvoor zit Fasijgje.
Herken je wat namen want het schijnt dat die stam heel groot is..... Hoor ik nu achteraf..... Marjan is trouwens ook niet moeders makkelijkste.....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:40

Hihi, de namen opzich herken ik niet maar die stam schijnt idd nogal giga te zijn Maar als ik een naam hoor eindigend op sijgje spits ik altijd meteen mijn oren en denk 'hee, familie van Kevin'
Fokker van Kevin is/zijn trouwens de gebr. Schiphorst uit Balkbrug.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:00

Dankjewel T@nj@.
Ik hoop dat er nog meer mensen reageren die paarden uit de SIJGJE-stam hebben OF kennen. Ook al zijn er sommige SIJGJE-stam paarden die een behoorlijk moeilijk karakter hebben.....

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:01

Pablo W komt ook uit de sijgje stam
(viewtopic.php?f=114&t=577120)
Zijn moeder heet Wenda die heeft als moeder Isijgje (asijgje-hasijgje)

Ken zelf een nakomeling van Pablo W, dat eigenlijk wel een prima karakter heeft (redelijk eigenwijze tante, maar geen draak).

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 04:17

Hey mensen, ik heb een merrie (vader rivaal) van 18 Knipoog

Zie foto's in profiel..

Ze is trouwens een echt draakje Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:14

Hihi, valt wel op dat het dus niet echt een "enkeling" is in deze stam die een draak is Haha!
(wel een beetje een oud topic trouwens, heb je geen waarschuwing in het rood gekregen bij je reactie? Knipoog )

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:55

jawel, maar dat weerhield me niet om te posten Knipoog ik ben namelijk heel benieuwd naar meerdere paaden cq foto's...
evenueel ook veulens die gefokt zijn Haha!

estherd93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:13

Hallo,

Ik heb op dit moment ook een merrie uit de sijgje stam.
Het is een 3 jarige merrie.
Zapatero x Furore x Nimmerdor.
Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt dit ging heel gemakkelijk en ze liet zich makkelijk bewerken.
Ze is naar de Eptm test geweest en is op het moment ster geworden.
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/554809
http://www.kwpn.nl/data/events/00036282.pdf
Ze doet het super goed onder het zadel en kan ver komen in de springsport.
Ze heeft veel vermogen en is erg voorzichtig op de sprong.

Groetjes Esther