Nakomelingen No Limit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilander

Nakomelingen No Limit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:18

Wie heeft er ervaring met de No Limits?
Die van mij is redelijk flegmatiek en wat klassiek van type.
Wel kan ze enorm springen.Kijkt nergens naar.Als de shovel in de bak komt om een baal kuil te pakken moeten ze haar aan de kant duwen om er langs te kunnen.Als je niet uitkijkt rijd je er zo over heen.
Wie herkent dit?

hananya

Re: Nakomelingen No Limit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 12:42

Nou, ik niet!!!

Ik heb er eentje ingereden en klaar gemaakt voor de keuring. Is ook voorlopig keur geworden op de centrale. Ze stond mooi in het type, kon goed bewegen en vrijspringen was ook echt goed.
Maar dat karakter....
Heel heet en snel in de stress. Was ook op stal niet zo braaf. Het meisje dat hem nu rijd kan best rijden, maar ze heeft er haar handen vol aan.
Maar ik moet toegeven dat het de enige No Limit is waar ik echt mee gewerkt heb, dus dit kan wel de uitzondering op de regel zijn....

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 13:00

Die van ons was royaal ster(72,72 ,75 vr spr)Had voor de IBOB 71 pnt. maar kwam er op de CK niet door omdat ze dus te klassiek zou zijn,maar wel 72 voor type had !?Dat snap ik dus niet.

Ik hoor wel vaker dat het lastige types kunnen zijn en misschien hebben wij de uitzondering wel.Uit wat voor moederlijn kwam ze?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:20

wij hadden ook 1 Up to date! Was een no limit x wisconsin. Toen wij hem verkochten was hij te klein voor paard. Het was geen lelijk paard maar wel kalssiek type!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:55

Ik heb in 2004 een No Limit zadelmak gemaakt. Erg makkelijk beest, niet heel klassiek en ook zeker niet flegmatiek. Ik vond het een fijn paard, goed bewegen en goed springen. Het was een ruin uit een Burggraaf x Julio marinerxx moeder. Ik heb m verkocht als dressuurpaard.

Hier een foto van toen hij net 2 dagen zadelmak was:
Afbeelding

Hoofd:
Afbeelding

Laura15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:57

ik heb zelf ook en no limit heel makkelijk met inrijden ze is nu net 4 jaar geworden en af en toe is ze ook erg doordrammerig de moederlijn is nyacara

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:00

Wij hebben op stal ook een no limit merrie.
Moeders vader is Elcaro.
de merrie kan echt onwijs springen en ook prima dressuren.
wel is ze vrij senl angstig en is ze niet 1 van de makkelijkste (dat merk je ook wel een beetje aan d'r veulens)

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:33

Wij hebben twee nakomelingen van no limit staan, een volle zus en broer.
De hengst is bijna 3 jaar oud, en heeft een gouden karakter, hij is wel een beetje schrikachtig. Hij is niet echt klassiek.
De merrie is wel klassiek, ze is ontzettend braaf en erg makkelijk geweest met inrijden, ze kan goed springen en wil graag werken. Totaal geen problemen met haar. Moederskant is Ditmar

De Merrie
Afbeelding

De hengst
Afbeelding

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 06:41

Wat leuk dnnz jullie merrie heeft heel veel weg van onze merrie.Qua extrerieur en kleur en als ik zo verneem ook het karakter.Ook het zadelmak maken verliep probleemloos en was zomaar klaar.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:24

Dat is inderdaad wel leuk. Onze merrie is drachtig en is vandaag uitgeteld. ik ben zo ontzettend benieuwd wat eruit komt, maar die foto's zal ik nog op bokt.nl zetten, als ik ze eenmaal heb. Ik zit echt al 3 dagen te wachten en hoop dat het snel komt:)

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:15

Oh,spannend!!Van welke hengst is ze drachtig?
Wij hebben uit de No Limit een enter van Niveau en met ongeveer een week wordt ze weer geiinsemineerd.Ik weet nog niet helemaal zeker met wie maar ik denk dat het op Tygo uitdraaid.Ben heel benieuwd wat er bij jullie uitkomt.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:57

Ze is drachtig van manhattan, hoop dat er een mooi ding uitkomt, ik blijf maar wachten wanneer ze komt.. hoop zo snel mogelijk

Marjolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:26

Ik heb een paar verschillende 3 en 4 jarige no limits gekend. Sommige waren heel koel in de kop maar het merendeel was heel ril aangelegd. Als ze het vertrouwen hebben super paarden maar daar gaat wat geduld overheen. Wel konden de meeste snel in de manieren springen met veel afdruk.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:00

ik heb een driejarige No Limit (x Ekstein x Voltaire) en dat is er 1-tje met een echt eigen wil! Ik heb haar nu 1 jaar en ze stond afgelopen jaar met 2 andere (nu) driejarige merries lekker in de wei. Dat was voor haar duidelijk teveel vrijheid. Volgens mij is het een paard dat aan het werk gezet moet worden. Nu staat ze op de manege, gaat ze in de stapmolen en wordt ze gelongeerd. Over twee weken breng ik haar weg om zadelmak te laten maken. Als ze iets niet wil, dan komt ze overeind en niet een klein beetje ook..... Wellicht dat ze een beetje Ekstein-karakter heeft ..... Ik weet alleen nog niet wat ik na het zadelmak maken doe, ofwel de zomer de wei in ofwel terug naar de manege en aan het werk. Wat zouden jullie doen?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:23

Ik zou haar aan het werk zetten, ze is dan zadelmak, en als ze dan de zomer in de wei gaat, kan het goed zijn dat je helemaal opnieuw moet beginnen, vooral hoe je over haar karakter praat, maar dit is mijn mening. Veel succes

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:05

Ik heb een zelf gefokte 3 jarige No Limit x Goodtimes.
Ben bezig haar in te rijden, maar dat is nog niet zo makkelijk. Ze is ontzettend eigenwijs, dondert de hele bak door als je erop wilt. Verder kan ze wel onwijs vrij springen.

Als 2,5 jarige:
Afbeelding
Afbeelding

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:23

Goodtimes staar er ook om bekent niet zulke makkelijke paarden te leveren,maar wel mooi!
Ziet er goed uit.Springen kunnen ze bijna allemaal de No limits.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:14

Bij ons op stal staat een 5-jarige No Limit. Een ruin, maar tot zijn 3e hengst gebleven.
Ook redelijk flegmatiek. Groot, flink gebouwd paard.
Lief dier een echte knuffel.
Ik heb helaas geen foto van hem.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 13:28

IKbenEllen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:42

Wat grappig Dnnz, bij ons staat ook een No Limit x Ditmar merrie van 4 jaar, maar die lijkt echt totaal niet op die van jullie qua uiterlijk! Is maar een kleintje, net 1.60 denk ik, en bruin. Wel een mooitje om te zien. Je rijdt er zo op weg, heel braaf, maar in de stal kan ze wel krengerig zijn.
Ik heb zelf een 3 jarige Osmium ruin van dezelfde moeder (half broer dus) die is zo mak als een lammetje is de omgang, maar met rijden veel paniekeriger.
Misschien stomme vraag maar wat bedoelen jullie met een flegmatiek paard?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:07

Afbeelding

Kijk aar, alleen nog tussen de [img] zetten, wel mooie foto

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:46

Hoe doe je dat nou,Jan?Ik wil deze graag als Avator ,maar dat lukt dus niet.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:49

IKbenEllen schreef:
Wat grappig Dnnz, bij ons staat ook een No Limit x Ditmar merrie van 4 jaar, maar die lijkt echt totaal niet op die van jullie qua uiterlijk! Is maar een kleintje, net 1.60 denk ik, en bruin. Wel een mooitje om te zien. Je rijdt er zo op weg, heel braaf, maar in de stal kan ze wel krengerig zijn.
Ik heb zelf een 3 jarige Osmium ruin van dezelfde moeder (half broer dus) die is zo mak als een lammetje is de omgang, maar met rijden veel paniekeriger.
Misschien stomme vraag maar wat bedoelen jullie met een flegmatiek paard?????

Tja,hoe kan ik dat het best omschrijven?
Een mak dier die een beetje iets heeft van komt het vandaag niet dan komt het morgen wel.Niet gauw tegendraads.Alhoewel deze wel heel erg voorwaarts is en werkwillig.

Laureentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:27

ik heb een no limit gehad ( is vorige zomer verkocht). Kon fantastisch springen, maar ook zonder hindernis. Had er een handje naar om weg te rennen en te gaan bokken. Lag je ernaast kon je weer opstappen en was alsof er niets gebeurd was. Ik heb (van horen zeggen) dat er meerdere no limits zijn die dit doen, maar dat ze dus niet allemaal de gemakkelijkste zijn.
Die van mij is niet groot geworden, ongeveer 1.63m. Was wel het eerste veulentje van mijn merrie. De tweede was direct bij de geboorte al 10 cm groter. Als driejarige dus ook.
Op stal wel het braafste paard dat je op stal kunt hebben. Wilde niets meer dan alleen maar knuffelen. Enorm lief op stal, krengetje met rijden.

eilander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:34

Ik heb inderdaad van meerdere No Limits gehoord dat ze zo waren.Gelukkig die van ons niet!!