Nakomelingen Desperado

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:21


Balou_k

Berichten: 14094
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:51

Pieneliene schreef:
Ik weet niet of jullie het filmpje kunnen zien, zo niet dan zet ik hem even op youtube, maar we hebben het buitenrijden helemaal uitgevonden hier!
https://www.facebook.com/pauline.dinkel ... 990361312/


Ik denk dat je Facebook profiel op privé staat, ik kan het filmpje helaas niet zien.

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:57

daar was ik al bang voor..
dan maar zo:

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:47

Ah wat lekker dat je ook zo met dr buiten kan rijden Phieneliene!

Wij gaan vandaag mijn kleine grote vriend ophalen bij utrecht waar ze afgelopen vrijdag zijn zaadleider weg hebben gehaald :(:) Gelukkig is alles bovengemiddeld goed gegaan en mag die nu al lekker naar huis toe :D

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:02

Pieneliene schreef:
daar was ik al bang voor..
dan maar zo:
[ Video ]


Heerlijk!!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 16:04

Dawson, achjee! Had hij er een ontsteking aan gekregen?

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:28

Ja helaas wel, en t bleef ondanks medicijnen ontsteken Gelukkig is de operatie goed gegaan

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 19:41

pfff dat is wel even pittig! Gelukkig zeg! Nu snel en goed herstellen. Voelt hij zich goed?

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:55

Ja hij voelt zich echt super volgens mij, heeft heeft nog nooit zo veel energie gehad in ieder geval. De wond is echt minimaal voor dit soort operaties vertelden de chirurg dus hij mag gelukkig ook gewoon in de paddock en over twee weken weer longeren, dus dat is wel fijn.
Ook begint hij echt de hoogte in gaan. Foto's zijn van vandaag <3 . Hij is wel iets ingevallen na de verhuizingen en operatie maar het valt mij nog mee allemaal...
Afbeelding
Afbeelding

Kijken jullie ook zo op tegen de kou komende week :(

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:53

Nog wat fotootjes van mijn zwarte parel! Gefokt door Kirsten Brouwer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 21:44

Dawson, oh wat fijn!
Hij groeit ook erg veel natuurlijk. Komt vast weer goed!

Noorbeek, mooie foto's!! Zulke wil ik ook ooit van Isa <3

Desperado doet het goed op de wedstrijden he!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:23

Pieneliene schreef:
Dawson, oh wat fijn!
Hij groeit ook erg veel natuurlijk. Komt vast weer goed!

Noorbeek, mooie foto's!! Zulke wil ik ook ooit van Isa <3

Desperado doet het goed op de wedstrijden he!

Ja klopt! Volgende week van start op Jumping Amsterdam

Balou_k

Berichten: 14094
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:57

Ik ga mijn vragen hier ook even stellen:


Ik zit momenteel erg in dubio en ben al wat aan het rondspeuren op de website van het KWPN..

Momenteel zit ik met meerdere vragen en dacht dat dit wel de juiste plaats was om mijn vragen te stellen.

Mijn merrie is van 28 juni 2014, een vrij laat veulen en ze is momenteel ook nog erg jeugdig. Op dit moment doet ze nagenoeg niks op zeer af en toe wat basis grondwerk als en wegwijs maken in de grote mensen wereld. 'Mensen zijn niet om boven op te springen en als ik zeg ho dan is het ho'. Dat doet ze overigens erg netjes.

Maar doordat zij zo jeugdig is ben ik bang dat de stamboekkeuring dit jaar veel te vroeg komt voor ons. Nu dacht ik er aan om in september deel te nemen aan de IBOB, met daar aansluitend de stamboekopname en mogelijkheid tot stermerrie.

Hoe zouden andere bokkers dit aanpakken?

Daarbij heb ik een vraag over het genoom onderzoek, als ik dit wil aanklikken in 'mijnKWPN' kan ik geen paard selecteren. Iemand enig idee hoe dit komt? Bij het aanklikken 'selecteer paard' blijft mijn balk vervolgens wit. Het paard staat wel al tussen 'mijn paarden'.

Alvast bedankt voor de reacties.


Verder gaat het hier zijn gangentje, mijn merrie haar maatje hebben wij helaas vorige week af moeten geven aan de oneindige groene weides.. Momenteel staat zij dus alleen. (Rondom haar wel paarden, ze kan dus wel neuzen op de paddocks)
Daar het paddock seizoen nog kort is zal ze zo blijven staan. Ik vind het teveel risico haar nu te koppelen op de paddock met een ander paard, omdat de ruimte hier toch beperkt is en Jara geen gemakkelijke is..
Als het weideseizoen weer begint (maart) zal ze gelukkig weer samen staan met andere paarden.. In de winter staan ze hier echter 2 per 2 in de paddocks..

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:31

Balou, ik ben er niet enorm in thuis, maar begrijp wel dat ze bij het kwpn wel door een jeugdige merrie heen kunnen kijken. Al zien ze ze wel graag vol ipv schraal bijvoorbeeld. Ik heb Isa vorig jaar thuis gehouden omdat ze wat klein was, rond de 160. Nu is ze daar overheen en ook veel beter in proportie dus gaat ze deze zomer mee naar de merriekeuring.
Ik zou dan als je twijfelt nog een jaartje wachten.. maargoed, uiteindelijk is het jou paard, jou keuze ;)
IBOP heb ik helemaal geen verstand van, kan je alleen aanraden om haar dan door iemand te laten rijden die het vaker heeft gedaan. Bedenk wel dat ze met het ajar dat ze ouder worden meer moeten laten zien op de IBOP he.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:59

Gister mocht mijn knappe baby Deppie weer voor het eerst na de operatie aan de longe. Hij is echt zo aan t opknappen na de operatie en nu we op een nieuwe stalling staan <3 <3
Afbeelding

Kunnen jullie mij trouwens helpen? Ik doe een economische opleiding maar wil heel graag baardgericht stage gaan lopen. Nu kan ik sws naar de stal waar ik mijn paard vandaan heb wat heel gaaf is maar ik kan daar niet intern en mn paard moet daar op een andere stal staan dus dat is best onhandig... Maar weten jullie nog andere gave plekken waar je met paard voor een maand intern kan?

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 15:49

Dawson, wat fijn dat het zo goed gaat en dat hij zo goed herstelt!
Wat stageplek betreft kan ik je helaas niet helpen.

Isa heeft een dik been.. paard van een stalgenootje is door het draad gegaan en heeft haar flink opgejaagd eergisteren.. Arme muppet was heel bang.. Gelukkig was ik op stal om haar gerust te stellen..

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:40

Pienliene wat balen zeg van dat been... Is ze er ook kreupel op of dat niet?

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:23

ze is niet helemaal rad, maar dat kan ook gewoon stijfheid van de zwelling zijn.. Maar even aankijken..

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 19:58

Gisteren weer even op Ies gezeten. Ze was super fit en haar been is nog steeds dun, dus hopelijk hebben we geluk gehad!

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:02

Fijn te horen pieneliene!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 17:49

nou mn kind is super fit gelukkig! Heb mijn handen aan haar vol hihi
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:35

Jeetje wat gaat ze lopen zeg <3

Hoe groot is ze nu?

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 21:32

Dawson, dankjewel!! Ik denk dat ze nu 168 is ofzo? Ik heb dr al een tijdje niet opgemeten, binnenkort maar weer eens doen!
Maandag weer les, ben benieuwd hihi.

Hoe gaat het met jou desperado?
En natuurlijk van de anderen??

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:07

Ja met die van mij gaat het echt heel goed we staan nu een maand ofzo op onze nieuwe locatie en het is daar echt perfect hij komt 2/3 perdag in de paddock en daarnaast nog in de molen en af en toe longeren. En van de zomer kunnen ze daar het land op. En alles is gedraineerd en de molen en longeerbak is overdekt dus ze kunnen ook echt altijd naar buiten, te relaxed. T is ook de eerste stal ooit waar de eigenaar weet hoeveel eten een paard echt nodig heeft _/-\o_
We hebben hem vorige week trouwens gemeten en toen was hij al 165 *\o/* . Heb hem gister weer voor het eerst in 6 weken aan de bijzet gelongeerd 5 minuutjes en dat deed hij echt super goed.
Hij is ook zo aanhankelijk , echt te lief. En hij komt echt goed in shape ben zo benieuwd hoe hij gaat uitgroeien
Afbeelding

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 19:44

oewww hij ziet er top uit zeg! Wat een knapperd!! <3
Kun je nog wachten tot je er op kan? :D