Nakomelingen Desperado

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:35

Ja dat scheelt ook veel inderdaad, gewoon doen en niet meuten zeg maar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:59

Ja pol1 dat heb ik met Kingston ook het is net als of je met een klein. Kind voor het eerst in de dierentuin loopt.
Hij vind alles leuk en is super vrolijk buiten

Anoniem

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:58

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag met losgooien voor het eerst even een deken omgedaan maat 6.3 nog iets te ruim maar ook dit vond hij prima

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:57

Aawg echt nog een puppy ook <3

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:11

Mijn Desperado heeft vandaag lekker in het herfstzonnetje buiten gespeeld en liet ik nou net mijn camera bij mij hebben }>

Hoe doen die van jullie het?

Afbeelding

Afbeelding

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 01:26

Dawson123 schreef:
Pieneliene : Ja op de foto's was hij nog hengst al moet ik zeggen dat hij tot nu toe vrij minimaal is ingevallen kwa bestiering van zijn hals gelukkig, zal ook wel stukje van zijn bouw zijn.

Ik ben ook net zoals jij ook benieuwd hoe de andere knappe desperados onder het zadel zijn en in het algemeen als ze wat meer aan het werk zijn. Tonen ze dan wat meer pit dan aan de hand bijvoorbeeld?


De mijne is vooral voorwaarts uit zichzelf. Lees: voorwaartse drang maar niet rennerig. Ik moet dus consequent mijn been eraf houden. Been = reactie. Geen reactie = iets harder been. Maar hem niet laten afstompen op de hulpen. Krijg je zo'n paard dat om de pas bijgedreven moet worden. :(

Hij is dus voorwaarts maar super super SUPER braaf tot nu toe. Zelfs toen hij wat last van zijn tandjes had (die nu verwijderd zijn) heeft hij geen kick gegeven.

Hoefsmid, DA, tandarts, alles is helemaal prima.
Zelfs geschoren ZONDER!!! verdoving inclusief zijn benen. Geeft 'ie niks om. Hij moest geschoren door zijn dikke vacht, merkte dat hij daar last van had, werd moeilijk droog en dat kost hem gewoon veel energie op zo'n jonge leeftijd.

Verder issie op dit moment 1,62m en zal zeker 1,65m worden. Ik ben zelf maar 1.64m dus kan makkelijk.

Hij heeft lange benen en een heel fijn knietje in zijn gangwerk. Bergopwaartse galop en ruime stap!

Tijdens de HK afgelopen week zijn er in totaal 6 Desperado hengsten doorverwezen voor een 2e bezichtiging! Leuk toch.

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 19:45

Ilona, wat een puppy nog zeg! Knapperd!

Dawson, hij ziet er goed en tevreden uit! Is hij al helemaal gewend bij jullie?

Noorbeek, zoals jij jou desperado beschrijft daar herken ik wel Isa in terug. Dit is ook actief van zichzelf, ik geef 1 hulp en ze loopt door tot ik wat anders zeg. Erg fijn rijden!

Isa gaat erg bij, doet erg haar best elke keer weer.
Afbeelding
Afbeelding
en is erg nieuwsgierig!
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:48

Pieneliene , wat een leukerd die van jou rijden gaat wel goed geloof ik?!
Ja hij is echt super gewend en doet het echt super ook. Zo relaxed met alles en vooral echt HEEL lief . Longeer hem nu voor de afwisseling 1/2x per week 10 minuutjes en dan zie ik dat hij nu al best lekker kan bewegen en al aardig gaat zitten achter. Dus dat belooft wat als hij meer kracht en balans krijgt :):)


Over twee weken gaan we ook verhuizen naar de stal waar m'n trainster staat kan niet wachten. Is ook kwa accommodatie beter als t nu vriest kan ik geen kant op, wat wel prettig is als je nog niet kan rijden :p
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 18:25

Pieneliene schreef:
Ilona, wat een puppy nog zeg! Knapperd!

Dawson, hij ziet er goed en tevreden uit! Is hij al helemaal gewend bij jullie?

Noorbeek, zoals jij jou desperado beschrijft daar herken ik wel Isa in terug. Dit is ook actief van zichzelf, ik geef 1 hulp en ze loopt door tot ik wat anders zeg. Erg fijn rijden!

Isa gaat erg bij, doet erg haar best elke keer weer.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
en is erg nieuwsgierig!
[ Afbeelding ]


Oh jee Isa is ook al zo'n knapperd! Ik zie veel gelijkenis. Ook aan de manier hoe ze ondertreedt in galop! Leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:44

Door al jullie foto's onder het zadel krijg ik nog meer zin om hem volgend jaar te beleren :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:22

Dawson123 schreef:
Door al jullie foto's onder het zadel krijg ik nog meer zin om hem volgend jaar te beleren :):)



Ik moet nog wat langer wachten mijne is nu anderhalf

Maar ook met losgooien laat hij al een mooie draf zien

Op het filmpje staat King met de donkerblauwe halster en mijn zoon zijn paardje heavy (special d) met het koningsblauwe halster

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:25

Even spam!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 20:47

Dawson, ja rijden gaat echt fijn! Vandaag weer les gehad en instructrice was erg tevreden over onze vooruitgang. Altijd leuk om te horen :D
Fijn dat hij al zo gewend is! En inderdaad fijn als je wat kan doen. Gaan jullie hem van de winter inrijden, of in het voorjaar?

Noorbeek, dankjewel!
Ik vind ze ook allemaal zo op elkaar lijken! Jou knapperd gaat ook fijn onder het zadel zie ik?

Ilona, mmm dat kun je wel aan hem overlaten ja, draven! :D

Pol, ooooh Livia! Gaat nog steeds goed bij mama zie ik? :D

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:37

Ja hoor t gaat helemaal goed..moeders vindt af en toe nog drinken prima..staan in de nacht wel apart! Ga ervan uit dat er een moment komt dat moeders niet meer toelaat om te drinken..Hoop ik :D

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:22

Pieneliene, nee ik wil nog even wachten tot hij wat sterker is en wat meer is gegroeid. Dus ik denk dat we eind april als hij drie is voorzichtig een keer erop stappen. Even afwachten hoe hij zich lichamelijk gaat ontwikkelen :j

Balou_k

Berichten: 14093
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:15

Leuk om de andere Desperado's onder het zadel te zien. De mijne is echt nog een baby. :+

Wel wenst ze jullie alvast fijne feestdagen en een prettig nieuwjaar!

Fotokwaliteit laat te wensen over, ik ben gisteren geopereerd, maar moest en zou kerst foto's maken!

Afbeelding

Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:07

Balou_k naawh <3

Jullie en de rest ook alvast fijne dagen en een mooi 2017 waar we nog meer van onze Desperado's mogen genieten !!

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 21:06

Pol, super fijn! Kan je nog mooi van haar genieten! Vind haar echt heel erg leuk! Ook wel aardig aan de maat al? of vertekend dat op de foto's wat?

Dawson, ohja tuurlijk hij is pas 2,5. Sorry zat met leeftijd van Isa in mijn hoofd. Heb je inderdaad goed, haastige spoed is zelden goed!

Balou, nooooh :+ wat een leuke foto's zo!!
Jij ook fijne kerstdagen en de beste wensen!!

Voor iedereen natuurlijk hele fijne dagen en de beste wensen!!
Ik heb ook zo'n foto van Isa van vorig jaar, nog als gup:
Afbeelding

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 18:55

Ik ben vandaag voor het eerst ohz met Isa het bos in geweest. Al wel regelmatig aan de hand, maar nu er op. Ze was super braaf!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:30

Pieneliene schreef:
Ik ben vandaag voor het eerst ohz met Isa het bos in geweest. Al wel regelmatig aan de hand, maar nu er op. Ze was super braaf!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]


Geweldig!!
Ons plan is om vd zomer Livia aan de hand ook richting bos te krijgen!

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:45

Gave bos foto's!! Het is nu bij ons ook super lekker weer dus ik heb vanochtend al lekker een boswandeling met mijn baby erop zitten nu het nog kan voor de verhuizing volgende week:)

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 01:30

Mijn Desperado is vandaag voor de lens geweest! Hij deed erg goed zijn best met als resultaat prachtige foto's!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:11

Wauw wat een mooie foto's !! Ik wil ook zo graag nog een shoot doen in de toekomst met die van mij ... Misschien moeten we een keer een Desperado foto meeting houden :+

Gister heeft mijn puppy een nieuwe Bucas Smartex gekregen, wat een top dekens zijn dat zeg echt ideaal.

Afbeelding

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Nakomelingen Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 13:23

pol, dankjewel! zeker doen!

Dawson, dankjewel! heerlijk is het he.
Dat is niet je desperado toch? zo ja sorry, maar hij ziet er zo anders uit!

noorbeek, prachtige foto's!!!

noorbeek1234
Berichten: 289
Geregistreerd: 26-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:30

Dawson123 schreef:
Wauw wat een mooie foto's !! Ik wil ook zo graag nog een shoot doen in de toekomst met die van mij ... Misschien moeten we een keer een Desperado foto meeting houden :+

Gister heeft mijn puppy een nieuwe Bucas Smartex gekregen, wat een top dekens zijn dat zeg echt ideaal.

[ [url=m/OmgnCX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat zou inderdaad superleuk zijn! Met alle Despi's van dit topic! :D