Nakomelingen Montender (v. Contender)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-13 13:25

Aangezien er niet zo veel te vinden is over Montender - nakomelingen, ben ik heel benieuwd wie er hier directe nakomeling van Montender heeft, hoe je het karakter ervaart en in welke discipline je actief bent.
Wanneer je zelf een Montender gefokt hebt, ook graag de reden van de keuze voor deze hengst.
Foto plaatsen zou ook leuk zijn :) .

Ik heb zelf een in Duitsland gefokte, 5 jarige Montender x Chin Chin - ruin uit een KWPN merrie gekocht. Hij is ingeschreven bij het Sachsen - Thüringer Verband (ik begrijp daar nooit zo veel van, want op Horsetelex zie ik niet dat Montender ook voor dat stamboek zou dekken :o ) .
Bij aankoop was reeds onder het zadel beleerd en had hij enkele BB springparcoursjes gelopen. Op dit moment wordt hij omgeschoold voor de mensport, maar is de bedoeling om hem tzt ook weer onder de man op te pakken. Foto volgt wanneer hij eenmaal voor de wagen staat, tot dan: zie profiel ;) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:19

Bij ons op stal staat een Montender, een ruin van 4 of 5. Een laatrijp paard, cool in het hoofd en ontzettend braaf. Er wordt met m gesprongen. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken en posten.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-13 16:48

Dat coole karakter is inderdaad precies waarom ik het wel zie zitten om hem om te (laten) scholen :j . Braaf, hardwerkend en lost graag alles voorwaarts op. Heeft zijn schrik-piekjes vooral bij een abrupte beweging, maar is na de stress ook weer heel snel "op aarde" en blijft er niet in hangen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb hem nu 2 maanden en er is nog wel wat te winnen aan vertrouwen. Maar komt goed :) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

vanedie
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Neurhede, duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:40

Sinds deze week hebben wij ook een Montender x Voltaire nakomeling. Op 1 mei 2013 geboren, een bruine hengst. Voor zover we nu al kunnen zeggen een dapper veulen, hij is niet snel onder de indruk. Erg aanhankelijk, heeft het aan het touwtje naast moeder meelopen de 2e dag al onder de knie.
Wij hebben de merrie laten dekken door Montender, ten eerste omdat we graag een wat groter paard wilden fokken (moeder is maar 1.60m), en zijn karakter, omdat de merrie onder het zadel erg 'heet' is, niet altijd even makkelijk om mee te rijden.
Aangezien we eigenlijk graag een merrie hadden willen hebben, wordt moeder teruggedekt bij Montender, we zijn wel erg tevreden met het resultaat.

Afbeelding

Verwacht in 2019: Glock's Toto Jr x Valentine's Day (Elite, Ibop dressuur Prok) v. Osmium x Gribaldi

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:35

@gem dat herken ik. Het paard bij ons op stal wil nog wel eens abrupt schrikken, maar hij blijft er inderdaad niet in hangen. Echt een fijn dier.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-13 17:01

Venedie: leuk hoor, ik wist niet dat hij gewoon nog dekt. Ben benieuwd hoe je veulentje uitgroeit. Plaats je af en toe een foto :) ?

Mijn kerel is de komende weken helaas uitgeschakeld door zo'n dommige schrik-actie..... sh!t happens -O- . Maar ook nu hij al bijna een week boxrust heeft, blijft hij vriendelijk en braaf tijdens de behandeling. Alsof hij weet dat-ie een sukkel was #) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

vanedie
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Neurhede, duitsland

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:27

Sinds vorig jaar dekt Montender zelfs in NL. Ik zal over binnenkort weer een foto plaatsen!

Hoop dat je kerel snel weer goed is Gem!

Verwacht in 2019: Glock's Toto Jr x Valentine's Day (Elite, Ibop dressuur Prok) v. Osmium x Gribaldi

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-13 15:43

Nou... Vanedie, we zijn inmiddels 3 maanden verder en eindelijk, afgelopen maandag in de Sahara-stofstorm Moos weer voor het eerst opgepakt waar we waren blijven steken.

Afbeelding

Vandaag voor de eerste keer voor de beleerwagen.

Afbeelding

Hij reageert nog steeds precies zoals in het begin: heftige reacties bij dingen die hem niks lijken. Bijvoorbeeld het borsttuig over zijn hoofd doen, dan zit hij bijna op zijn kont, dus daar gaat nog wat tijd in zitten.
Maar vandaag voor de eerste keer met de beleerwagen gereden, direct het stalterrein af (waar hij dus ook al 3 maanden niet vanaf is geweest) en hij liep alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Half uurtje gedraafd, laatste stuk gestapt en kwam zeer relaxed thuis :D .

Ik ben benieuwd hoe het met jullie Montenders gaat :j !

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:46

Wat leuk om iets over montender nakomelingen te lezen!

@gem, hoe doet die van jou het nu voor de kar?

Toevallig laatst een topic geopend ( deze was voor mij onbekend).

Sinds 2 mijn mijn vriendje, het paard waar wdj het over had.
[FB] Nakomelingen montender

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-13 00:17

Leuk paard Bernadet!

Met Moos gaat het goed :j . Gisteren, met die harde wind, heb ik zonder instructeur gekoetst (de 3e keer nu in totaal) langs de bosrand en hij was braaf.
Dressuurmatig (mennen dus) hebben we nog wel een lange weg te gaan, want hoewel hij cool is in scary situaties, betekent het niet dat hij een dooie diender is :)) . Hij kan soms wel op zijn p!k getrapt zijn als ik fouten maak en kan dan best eens staken. Tja... hiervoor koetste ik met een New Forest pony, en dat is toch wel heel wat anders. Het grijze gebied tussen "goed en fout" was bij haar toch heel wat groter dan bij Moos :D .

Ik heb inmiddels ook een zadel aangeschaft, maar heb tot nu toe nog niet zo veel onder de man gereden. Wanneer het kouder gaat worden, zal ik de marathonwagen wel meer laten staan en vaker onder de man gaan trainen of een bosritje maken :) .

Foto van gisteren

Afbeelding

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:30

Dank je !
Die van jou heeft ook een witte aftekening op zijn neus, wat grappig.. En allebei donkerbruin!

Het klinkt erg bekend, die van mij is ook geen dooie diender maar wel lekker nuchter, heerlijk!
Ik ben dressuurmatig lekker met hem bezig en dan kan meneer ook driftig en drammerig worden wanneer hij iets moeilijk vind. Dit is wel alleen het moment, want daarna is hij weer relaxt!
Mijn vorige paard was net een bewegende tijdbom, dus dit is wel een hele verademing!
Verder merk ik dat de afwisseling bosritten, springen en dressuur hem echt goed doen. Van teveel dressuurmatig in de bak werken word hij flauw!
En springen doet hij met zoveel gemak :D

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:14

Ik heb vandaag echt weer super fijn gelest met mijn topper, hij gaat echt met sprongen vooruit, zo leuk :-)!

Maar volgens mij zijn wij echt een van de weinige he, met een montender?

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 20:57

Fijn te horen dat hij goed gaat Bernadetl!
Ik heb afgelopen donderdag ook een goede menles gehad. Ik had de dag ervoor onder het zadel gereden in het bos en hem alvast wat losgewerkt. Heeft goed uitgepakt, want hij liep dus bij tijd en wijlen echt fijn voor de koets :) .

Ik had een trainingsschema bedacht voor de komende weken (zolang we nog niet met sneeuw en ijs te maken hebben), maar dat loopt nu al in de soep vanwege het weer en helaas kapotte auto ^) : 2 x p/w mennen, 1 of 2 x p/w onder het zadel, 1 of 2 x p/w longeren met de dubbele longe / pessoatuig, 1 (maar voorlopig 2) dagen vrij of een uur wandelen aan de hand (deed ik voorheen ook met de pony waar ik mee mende, maar niet op reed en dat vond ik altijd erg prettig :D ) .

A.s. donderdag hebben mijn stalgenootje en ik samen een uur menles. Voor het eerst dus alleen op de koets := . Ben benieuwd hoe dat gaat :) . Hopelijk denk ik eraan om de camera mee te nemen, het wordt weer tijd voor wat foto's *-:)

Ik weet niet of er echt niet veel Montender - nakomelingen zijn. Hij staat in Duitsland als ik het goed begrepen heb, dus dat zou wel verklaren waarom er in Nederland weinig Bokkers een Montender hebben. Daarbij is hij best een prijzige dekhengst.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:00

Bij ons op stal staat een onwijs gave ruin van montender ! Heel lief en kan echt lopen ! Er wordt nu mee gecrosst en gesprongen. Net kampioen L crossen geworden van t weekend en inmiddels ook z springen.

Ceres D'Sier ♡
Goldfever ♡

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:45

Hahaha ja hij volgens mij inderdaad maar even in nederland gestaan.
Die van mij is ook een oldenburger en komt rechtstreeks uit duitsland, vind het alleen zn gave hengst!
Hoe relaxt hij in het parcour is, geweldig!

Balen van je auto, is hij nu wel gemaakt? Maar klinkt als een mooi schema, lekker veel afwisseling doet hem vast goed!

@xNicoleceres... Klinkt een beetje als die van mij.. Die springt ook met zoveel gemak! Is het toevallig ook een bruine, of hele andere kleur?

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 12:49

Die van mij is ook in Duitsland geboren, heeft een vaag Sachsen-Anhalt papier :? .
Montender is KWPN goedgekeurd, moeder (v. Chin Chin) is ook volledig KWPN maar naar Duitsland verkocht, dus Moos is in principe ook 100% KWPN. Heb geprobeerd of het eventueel mogelijk is om er een KWPN stamboekpapier bij te krijgen, maar nee hoor. Das toch raar!

Ja, schema ziet er op papier goed uit, vooral omdat onze stal in het bos ligt. Ik kan dus kiezen of ik in het bos train (en dus eventueel ook eens een stuk snelheid - en marathontraining erbij kan pakken) of op de dressuurwei dressuur of vaardigheid oefenen.

Auto is inmiddels gemaakt, had een geknapte koelvloeistofslang. Schade viel dus gelukkig mee :) .

NicoleCeres: foto'tje maken? O:) Altijd leuk om de gelijkenissen tussen de Montenders te zoeken :) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

xNicoleCeres

Berichten: 48
Geregistreerd: 07-11-13

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:54

Als je op goolge Cruisecontrol CKV intypt krijg je heel veel foto's van de knapperd ! Hij is idd bruin met een klein bliksemschichtje als aftekening. Zal maandag ook even een foto uploaden. Dat ie in de cross loopt !

Ceres D'Sier ♡
Goldfever ♡

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:32

Ben benieuwd naar de andere montender... :-)

@gem, die van jou heeft dan idd ook een bijzonder papier. Ik begrijp dat van de oldenburgers soms ook niet, want monty zijn moeder is Stutbuch 1 Ustacia W ( ook KWPN).. Dit is een merrie die uit Quick star komt en is een SF... Een mengelmoesje !

Het bos is heerlijk,wij wonen op de veluwe en verdwijnen ook met regelmaat in de bossen. IK Train ze ook lekker in de bossen, goed voor de conditie en blijven ze lekker fris in hun kop! :-)

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 12:50

Cruise Control :D

Bernadet: Rare papierzooi dus :D . Ik begrijp het ook vaak niet waarom een paard zus / zo ingeschreven wordt, hoewel een Duitser weinig reden zal hebben om een paard KWPN te laten registreren.

Eindelijk mijn eerste foto van Moos voor mijn eigen wagen :)

Afbeelding

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

MarcellaM
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Schilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:19

Dit is mijn Montender uit een Indoctro x Grannus
Afbeelding

Spring- en handelsstal Het Heerehof

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-14 17:29

Ik vind hem wel wat van de mijne hebben, MarcellaM :j .

Vandaag is vriendin L mee geweest naar Moos en zij heeft hem gereden. Hier 3 leuke plaatjes :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

MarcellaM
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Schilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:30

Inderdaad Gem! Ze hebben erg veel van elkaar weg! :j

Wat ik lees over dat coole karakter, dat ik hier niet veel anders. Hij is super lief, heeft een geweldig evenwicht en kijkt nergens naar, wat erg fijn is als je er mee gaat springen met al die enge sprongen :) ! Wij hebben Moncler gekocht via een veiling 2j geleden. De fokker stopte er mee en deed heel z'n stal weg, dus hebben we hem voor een appel en een ei kunnen kopen! Niemand had ooit gedacht dat het zo'n toppertje zou worden, want wij waren de enigste die er op biedde! Hij gaat nu 2/3 maanden weer de wei op zodat ie z'n koppie weer leeg kan maken en we er in de winter weer vol tegen op kunnen! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding



Spring- en handelsstal Het Heerehof

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:11

Ik zal me maar weer eens melden ( schaam me diep)..

Hoi marcellaM, leuk dat jij je ook meld! Leuk dier! en erg bijzonder hoe je hem hebt gekocht...
Ik vind het wel allemaal laatbloeiers hoor, die van mij word met de tijd ook steeds knapper.
Ook die van Gem, ze lijken toch wel wat op elkaar!

Wij hebben hier een heel drama gehad.. Iedere keer ging zijn mond, lippen, wangen alles kapot.. Na 4 maanden rustig en bitloos rijden, proberen, weer stuk rust... enz enz.. Zijn we erachter gekomen dat hij allergisch is voor metaal :(. Zo zielig!
Nu sinds 2 weken ben ik de training weer aan het oppakken en met een flexibel kunsstof bit met bitringen aan het rijden, dit lijkt tot nu toe goed te gaan.. # duimen hoop dat het goed gaat#

Nog wat plaatjes van die van mij.. Vriendin van me kan ontzettend goed fotograferen..

( alleen goede rijfoto's heb ik niet...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn twee mannen.. Lando is nog iets groter.. maar ook oldenburger :)
Afbeelding

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-14 14:07

Prachtige foto's Bernadet! Zulke wil ik ook wel :D .
Mondproblemen komen me bekend voor, ik heb ook een lange weg achter de rug. Ben er na 9 maanden achter dat ik geen enkele stang (menbit) meer hoef te proberen. Ik koets nu dus met een speciale men-trens, een vierrings-bit, omdat hij elke keer zijn lagen en wangslijmvlies kapot had met de liverpoolstangen die ik geprobeerd had. De paardentandarts zei dat paarden die zo hoog in het bloed staan, scherpere lagen hebben dan andere warmbloeden. Zelfs 3 lagen zeemleer was niet voldoende. Hij klemde vast, nam veel druk en werd onwerkbaar. Nu dus een trens waar hij fijn licht op blijft en hier vandaan gaan we verder borduren :) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

bernadetl

Berichten: 352
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Ermelo

Re: Nakomelingen Montender (v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:59

Dank je wel, ik ben er ook erg blij mee! <3

Wat apart dat ze beide zn probleem hebben gehad met het bit. Dat vast klemmen, veel druk nemen en een onwerkbaar paard hebben komt mij erg bekend voor. Wat een ellende, en ook erg zielig voor de paarden!
Ik rij nu ook met een idioot bit rond van beris.. Maar wanneer dit de oplossing is, vind ik het allemaal goed! :-)
Mijn paardentandarts begreep er op gegeven moment ook geen biet meer van. Gelukkig blijft hij nu heel en hoop ik volgende week weer een keer te kunnen gaan starten!
Met wat voor een trens rij jij nu?

(p.s.... wil je mooie foto's van hem www.bymelissa.nl)

Monty.... Montender x Quick star --->M1+6
Bo.... Kventin x Hayo ---> Z1+
Lando.... Landwind ll x Glorieux


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers

cron