Paarden van Ponyland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:20

ah zonde, maar verklaart een hoop

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:25

Voor de pony's: gelukkig. Met name in de winter was het echt vaak op het randje en paar jaar terug ronduit slecht.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:42

Jay was vanaf dag 1 onwijs mak, heel bizar, wel een snotneusje gehad maar is vanzelf over gegaan, voorderest nergens last van gehad.
Ze is ook nergens van onder de indruk, helemaal niet bang oid.
Afbeelding
Ze groeit als kool, en ik vind haar erg mooi worden, vooral met haar mooie lange dikke manen.

Ben benieuwd naar jou 2 jaarlingen!

Geen idee of ze gestopt zijn, ik heb wel zoiets gelezen op bokt idd, maar wat zullen ze balen ze hadden net een nieuw huis met land etc gekocht :-o

Hoop dat de paarden goed terecht zijn gekomen, en niet in de verzegelde vrachtwagen naar italie etc... bah.....

Anoniem

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:45

Ik denk dat ze met de kalveren verder gaan in combi met iets , het land ploegen en zaaien etc en dat maaien oogsten ..

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:59

Ach joh, die paarden lopen in de bergen in Italiƫ, op de bergweides! Een hemels bestaan!

Volgens mij is er nog een grote verkoopdag geweest.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:33

Lante schreef:
Voor de pony's: gelukkig. Met name in de winter was het echt vaak op het randje en paar jaar terug ronduit slecht.

Voor de pony's helemaal niet gelukkig. Aangezien het nu in het buitenland gebeurt waar het dierenwelzijn er nog veel minder aan toe is.

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:54

Wat ik heb begrepen gingen ze niet helemaal stoppen met de veulentjes enz maar gingen ze minderen zodat ze meer kwaliteit kunnen fokken. Ze wilde ook graag bonte vriezen fokken maar de Barok pinto die ze hadden gaf geen of nauwelijks bont door dus gingen ze opzoek naar een andere hengst. Maar ze wilde wel van ongeveer 300 pony's naar zo'n 150 pony's omdat ze zoveel land hadden wilde ze wel dieren aan houden. Maar goed dat is wat ik heb begrepen van hun. Ze hebben mij ook netjes verteld dat ze een bloedtapperij zijn en hoe ze te werk gaan. Dit omdat ik daar gewoon naar vroeg en kreeg daar netjes een antwoord op toen we onze 2de veulen daar haalde ben ook rond geleid door het kantoor en de stallen we hebben een rondje weilanden gedaan en daar nog een geweldig mooi veulen gezien maar die was net een maand of 2 en die mocht niet mee natuurlijk. Ik ben heel blij met mijn knappe veulens ik ga eens proberen foto's te plaatsen al wilde dat net nog niet zo best lukken...

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:57

[ITP] Kyowa D'amour en Amica heel mooi vast gelegd.

Dit is vast de link naar mijn topic.
De grote bruine die er bij staat was van mij maar komt niet bij Ponyland vandaan deze is bij mij geboren uit een JumperxBurggraaf merrie.

Voor foto's van toen ze er net waren ga ik even kijken hoe ik die kan verkleinen en anders maar linkjes denk ik...

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:46

Ja leuk! ben benieuwd!

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:58

Het worden morgen middag linkjes want ik krijg ze niet verkleind op een of andere manier... kan ze ook wel even mailen naar iemand die ze er dan even op wil zetten...

leoni1997
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-11-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:42

ik krijg hier geen foto's geplaats, maar MOHGirl Onze jaarling Sunny lijkt 2 druppels water op jullie Jay,
Ze heeft precies de zelfde bouw en het zelfde koppie :)

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:34

leoni1997 schreef:
ik krijg hier geen foto's geplaats, maar MOHGirl Onze jaarling Sunny lijkt 2 druppels water op jullie Jay,
Ze heeft precies de zelfde bouw en het zelfde koppie :)



Oh wat grappig, nu ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig geworden !! :-)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:37

Afbeelding
Afbeelding

Ik kwam er gister langsfietsen, ze staan er mooi bij!

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:45

Ja inderdaad zie genoeg voer en mooie pony's!
Wat gaaf om te zien dat er nog zo'n wit dier bij staat met alleen kleur op het hoofd... dat lijkt kwa aftekening wel heel erg op de mijne alleen is de mijne palomino op de gekleurde stukken... Wil er heel graag nog zo'n pony bij voor in het span dus maar eens even bellen... ziet er uit als een 1 of 2 jarige...
Dank je wel voor de foto haha misschien wel mijn spannetje compleet Door jou haha!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 10:48

Zou fijn zijn als er zo'n pony goed terecht komt!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:15

Inderdaad, hoop dat ze een goed tehuis krijgen. In de zomer staan ze er goed bij (als je niet op de prikkel draad omheiningen let die ze op bepaalde plaatsen hebben).

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:53

Heb gebeld maar is een hengst en word dit jaar 3. Dus niet handig bij mijn merries. Ik zou hem zo opgehaald hebben als ik meer plek had op het moment is het gewoon vol hier helaas met 3 merries, en ruinen wil ik ook niet meteen als hij hier heen zou komen. Dus maar afwachten of hij er na de zomer nog staat dan is het weer een ander verhaal en kunnen de merries op stal als de hengst buiten staat bijwijze van spreken... Ga van de zomer nog wel even kijken bij ze en dan ook zeker bij hem.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:53

Nou tegen die tijd zijn er veeel te koop idd!

vanesveld
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:01

Wij hebben in september 2012 een veulen uitgezocht bij Ponyland. Er werd ons niets verteld over een bloedtapperij. Wel dat zij een kalvermesterij hadden en voor het mestbeleid zoveel hectare grond moesten hebben en om die te laten begrazen hadden ze zoveel pony's...De locatie en woning enz...maakten een goed verzorgde en luxe indruk. De veulens stonden allemaal op stal. Allemaal snotterig.....De ene steekt natuurlijk de andere aan....Je moest vertellen wat je ongeveer zocht qua stokmaat en daarna ging je de stallen in en werden diegenen je aangewezen waarvan zij verwachtte dat die de gewenste stokmaat zouden krijgen....Wij werden aangetrokken door dit bedrijf vanwege de prijs van een veulen.....Collega had er ook 1 gekocht daar....Op gevoel kies je je veulen uit. Moeder kunnen ze je dan niet meer aanwijzen, want er zijn veel veulens die op elkaar lijken....Wij hebben een hengstveulen uitgekozen met een wildkleur. Dus inderdaad kies je je veulen echt op een kleur uit die jou aanspreekt. En je kijkt naar de bouw enz....Je moet er niet als een volledig onervaren paardenliefhebber heengaan. Je moet wel weten hoe een beetje gezond veulen eruit hoort te zien. Veulen werd toen op stal gecontroleerd via de chiplezer en daarna werd het bijbehorende paspoort opgezocht. Wij kregen thee aangeboden en er werd genoeg tijd voor ons vrijgemaakt. Mijn dochter kreeg nog een leuk cadeautje van haar mee. Wij hebben voor ons veulen toen 150 euro betaald.Veulen op de trailer zetten was natuurlijk geen makkie. Zij maakten wat dat betreft op ons ook een zeer onervaren indruk hoe je om moest gaan met een veulen. Zij wisten niet goed hoe je zo'n beestje op de trailer moest krijgen.Hij liet zich niet aanraken, laat staan vangen!Uiteindelijk hem er op gekregen. Ik heb de hele weg achter in de trailer gezeten met hem. Toen we thuis kwamen was hij gelijk een stuk makker. Hebben onderweg in de trailer contact met elkaar kunnen maken. Hij liet zich thuis gewoon aanraken en liep keurig met mij mee de stal in. Hij heeft inderdaad een start gehad die bestond uit eerst maar op stal staan en goed ontwormen en voeren. Hij was veel aan het hoesten en vreselijk snotterig! Veel vitaminepreparaten gegeven. Geen hooi maar kuil gevoerd. Na de winter was hij goed opgeknapt. Heeft tot nu toe ook geen last meer gehad en is een ontzettend leuke pony geworden! Hij was een klophengst helaas, maar dat kun je niet echt goed weten van te voren. Dat was ons eigen risico. Hij groeit al flink. Is nu 1,40m. Zou moeten uitgroeien tot een E-pony. Hij doet geen vlieg kwaad, is zeer aanhankelijk, rustig en is niet snel van slag of schrikkerig. Hij komt dagelijks in handen. Wij doen grondwerk en voorzichtige vrijheidsdressuur met hem. Zijn nu gestart met longeren en mennen. Hij kent al verschillende 'kunstjes' (flemen, kusjes geven, nee schudden, mooi staan met hoofd,rondje draaien links en rechts om, achteruit lopen, los meelopen, wachten, voeten heffen en hoog houden, spagaat enz.....Ontzettend leuk om te doen en daarmee kun je een fantastische band opbouwen met je pony vol wederzijds respect en vertrouwen. Mijn dochter gaat er straks op rijden als hij ouder, groter en sterker is. Wij willen hem nooit meer kwijt!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:10

Zo'n beetje alle veulens die daar verkocht worden hoesten/snotteren als ik het hoor en hebben wormen, zijn dus in slechte conditie. Ze weten niet wat de moeder is, maar kunnen wel inschatten hoe groot het veulen wordt.. Tsjah. Ik ben blij dat ze zo ingekrompen zijn nu bloed tappen aan strengere regels gebonden is. Er gaan volgens mij alleen mensen heen die de hond ook bij de broodfok vandaan zouden kopen. Dit is namelijk precies het zelfde. Leuke kleurtjes en kruisingen, kwantiteit versus kwaliteit, ze kennen de dieren niet, slechte medische verzorging, mooie praatjes en goedkoper natuurlijk dan een fokker die zijn best doet gezonde, kwalitatief goeie pony's te fokken met alle kosten die daarbij komen kijken.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:23

Mee eens Lante! Het is een soort broodfokkerij.
Vanesveld, evengoed mooi dat jullie er een veulen vandaan haalden en hebben 'gered'.

vanesveld
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-06-14

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:11

Zo zie ik het nu ook inderdaad. Gered van de slacht....Wij hoorden het verhaal van die bloedtapperij pas eergisteren op een andere manege.....En ik was erg boos en teleurgesteld in deze mensen dat zij dit ons niet eerlijk verteld hebben. Wij zijn geen mensen die voor de broodfok gaan. Laat ik dat vooropstellen!!!!! Wij zijn ervaren op gebied van paarden. Maar als je via via goede berichten hoort en voor dat geld......Een collega heeft ook een merrieveulen toendertijd gekocht en dat is nu ook een prachtbeestje aan het worden. Dan ga je toch kijken. De website zag er trouwens ook goed en betrouwbaar uit. En het risico dat ze niet helemaal fit zullen zijn verwacht je....Maar onschuldig. Van slechte conditie was absoluut geen sprake. Die van ons had geen wormen, maar moest natuurlijk wel ontwormd worden. Wel snotterig, maar dat gaat weer over. Al die veulens bij elkaar steken elkaar aan...Het is een risico, dat klopt, maar voor dat geld neem je die op de koop toe....En als je dan ook nog in zo'n luxe huis komt met aanbouw, stallen enz......krijg je alleen maar een goede indruk. Ze stonden in schone stallen enz...Tja, wel vervelend dat ze je niet kunnen vertellen wie de moeder is...Wel globaal de vader trouwens, maar daar heb je ook niet zoveel aan....Zij vertelden ons dat zij de kudde hadden als hobby omdat zij zoveel land moesten hebben in verband met het mestbeleid. Ik heb daar op de boerderij geen kalf gezien trouwens. Die schijnen ergens anders te staan. Als ik het verhaal van die bloedtapperij van te voren had gehoord, had ik geloof ik een vrachtwagen meegenomen en zoveel mogelijk veulens weer mee naar huis genomen!!!!! Dit om te voorkomen dat ze in de lasagne of als leeuwenvoer zouden gaan eindigen! Bah! Onze Pico heeft in ieder geval een mooi en gezond leven. Wij hopen heel lang van hem te mogen genieten!

kappiegirl
Berichten: 1827
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:06

Ach gaan we hier weer verder? Mijn topic was vorig jaar ook al verpest door het gezeur dat het daar zo slecht is en bla bla bla.

Ik heb daar een veulen gekocht omdat mijn dochter een veulen mocht uitzoeken voor haar verjaardag.
Ze werd 7 en tsja dan kun je beter uit een grote kudde kiezen als uit een paar plaatjes op internet.
We hebben allerlei mooie kleurtjes voorbij zien komen en ze wilde alleen maar dat veulen wat naar haar toe zou komen. Dus we hebben zeker niet naar kleurtjes gekeken. Moest een C maat worden nou daar loopt een hoop van rond dus perfect. En we hebben op voorhand al van hun gehoord omdat we er naar vroegen wat het in hield een bloedtapperij.
Ons werd netjes alles verteld dus niets geheimzinnigs en allemaal heel netjes. Ik zie dus het probleem niet want zonder die pony's is er geen pil voor de meeste onder ons.
Kunnen jullie aub niet zo lopen zeuren steeds over hoe slecht het wel niet is daar?
Wij hier in het topic zijn heel blij met onze paardjes en pony's en als er een look a like van mijn pony staat wil ik graag nog zo'n pony omdat ze dan heel leuk kunnen staan in het span.
En als ik daar weer voor bij hun moet zijn dan doen ik dat met net zo veel plezier als dat ik het veulen van mijn dochter heb gehaald en net zo veel plezier als dat ik mijn eigen veulen er heb gehaald.
Overal komen snotneuzen voor en overal kunnen ze wormen hebben of krijgen. Ik heb met een extra wormen kuur en een ab kuurtje nu 2 geweldige pony's.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:45

Mensen die liever de kop in het zand steken dan de waarheid onder ogen te zien hou je toch. Daar kunnen wij paardenliefhebbers helaas niks aan veranderen... Fijn dat de veulens een goed plekje hebben gekregen. Het zal ponyland worst zijn, neem dat maar van mij aan!
.

vanesveld
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-06-14

Re: Paarden van Ponyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:45

Ik zeg absoluut niet dat het daar slecht is. Het zal ponyland inderdaad worst zijn en anders worden ze wel worst en dat idee vind ik niet leuk.....Het is toch een veel mooiere gedachte als ze allemaal een fijn thuis krijgen?