nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:04

Dat klinkt niet goed met je zwarte vriend Ketaki, hopelijk trekt het bij.

Ik zag dat je een nieuw plekje voor Amigo zoekt Jessica. Hopelijk komt er snel iets passend op jullie pad.

Met Twister gaat het prima, we hebben nu een paar keer achter elkaar een bos/duin/strandrit gemaakt en dat bevalt hem wel.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen komt de zadelmaker om alles (we rijden met 3 verschillende zadels) weer na te lopen en eventueel aan te passen en dan gaan we dit weekend weer een wedstrijd rijden.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:44

Myc, het vreemde is ook dat hij toen dry needling heeft gehad en zn atlas losgemaakt is, waardoor hij zo slecht loopt weet ik niet. vorige week schijnt hij uit de les gehaald te zijn, nadat hij kreupel werd. zaterdag werd ie weer ingezet, en nu weer kreupel.

baal er enorm van.

heb met hem een toch specialere band, dan met de andere manege paarden. ;( ;( ;( :( :(

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:38

Klopt Myca. Helaas liggen mijn ambities niet meer op dezelfde lijn dan wat Amigo mij kan bieden. Hopelijk krijgt hij een ontzettend lief baasje die hem alle liefde geeft die hij verdiend, terwijl ik opzoek ga naar een nieuwe uitdaging. Het heeft zeker geen haast dus eerst maar eens zorgen dat hij weer helemaal beter wordt en ondertussen nog gewoon lekker van hem genieten :)

De wond was gisteravond zo goed al dicht :) kon geen foto maken want was te donker. Zit een mooie korst op en ook zijn been lijkt niet meer dik en ook rondom de wond is het niet meer extreem warm. Dus de weidegang doet hem zeker goed :)

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:35

Heerlijk zeg Myca! Mooie foto's :-)

Goh wat ontzettend balen zeg Ketaki :(:) sterkte met je vriendje! Ook erg frustrerend dat je niet weet waar het dan vandaan komt. Geeft hij ook nergens in zijn lijf iets aan?

Moeilijke keuze lijkt me Jessica, maar als jullie niet op dezelfde lijn zitten dan snap ik dat je verder wilt gaan kijken. Nog lekker van hem genieten zolang hij nog bij je staat en hopelijk vind je het gouden stalletje wat je zoekt voor hem! Wat voor paard wil je zelf naar op zoek? En weidegang is het allerbeste medicijn zegt mijn vader altijd. :-)

Elle krabbelt gelukkig weer op, vorige week vrijdag is haar achterste kies compleet afgestempeld. Ze is hiervoor naar de kliniek geweest want tandarts kon er niet bij. Afgesproken dat ze nu iedere 4 maanden naar de kliniek gaat om de kies goed bij te houden. Ze had ook proppen achterin, terwijl we haar 3x per jaar laten behandelen. Bizar eigenlijk! Ik wacht even tot mijn juiste maat Myler bit binnen is, als het goed is krijg ik die volgende week. Dressuurmatig loopt ze hier toch het beste op. Longeer haar nu aan het halster en ga er later deze week weer op met springhoofdstel (met babypelham). Daar loopt ze gelukkig wel goed op. Hopelijk kunnen we dan eindelijk weer vooruit kijken, want dit lappenmandgedoe is ook niets.. De 4-jarige staat definitief op rust, die mag lekker van haar zwangerschapsverlof genieten. Dus heb het even rustig nu met 1 paard weer rustig op te bouwen.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:34

Poeh Ingeltje. Voortaan iedere 4 maanden naar de kliniek voor altijd? Of tot Elle's gebit weer rustig is?

Ik heb bij Twister 2x "onderhoud" moeten laten doen aan zijn gebit. Op zijn 11e moesten zijn hengstentanden er uit en vorig jaar wat scherpe randjes bijvijlen. Ik laat er verder elk jaar naar kijken, maar meestal is het goed. Je voelt het eigenlijk zelf al aan de aanleuning als er wat bijgewerkt moet worden.

Binnenkort gaan we een teugeldrukmeter-clinic rijden. Ik ben benieuwd of mijn gevoel met de praktijk klopt. Vorige week hebben we een lezing van Menke Steenbergen gehad aansluitend aan de ledenvergadering van onze club. Heel interessant, niet alleen rijtechnisch, maar ook verhelderend bij gebitsproblemen en kreupelheden, voor de geinteresseerden:
www.teugeldrukmeter.nl.


Vandaag heb ik 4 zadels laten nakijken op Twister. Twee daarvan moesten een beetje bijgevuld worden, die andere twee lagen goed. In totaal heeft hij nu 5 aangemeten zadels. :o
Ik heb natuurlijk niet zoveel zadels nodig, ik rijd er maar op 3. Alleen tweedehands krijg je er niet veel voor en dan houd ik ze liever zelf.

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:31

He wat balen ketaki, ook dat niet duidelijk is wat er nou aan de hand is...

Iedere 4 maanden terug? Pfoe...

[naam] gaat ieder jaar naar de tandarts, moet ze ook want ze slijt haar kiezen niet goed dus die moeten steeds even bijgevijld worden :)

Teugeldrukmeter is heel interessant! Zelf wel is zo'n clinic bijgewoond, erg leerzaam!
5 zadels := Ben blij dat ik 1 passende gevonden heb :')

En ja, wIj hadden een dipje, gaat gelukkig steeds weer beter!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:04

Ingeltje: ik ben op zoek naar een leuke allrounder waarmee ik weer de spring en sgw wedstrijden in kan :) en natuurlijk zo nu en dan het Schoorlse bos in!
Groen mag, maar mooiste zou rond 5/6/7 jaar zijn.

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:23


Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:01

Jessica, ik hoop echt dat je een goed plekje voor Amigo vindt waar hij gewoon paard kan zijn en oud kan worden.

Jeetje _Dreamer, wat heavy!
Als je het wilt, gaat het vast allemaal weer de goede kant op.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:19

Ja eerst wel gewoon iedere 4 maand heen. Echt jongens, ik heb een totaal ander paard nu. Ondanks dat de tandarts het afgelopen jaar gewoon 3 keer geweest is... sinds ze uit de kliniek is, is het zo anders rijden! Ze heeft hier al veel langer last van gehad. Arme schat, voel me echt schuldig. Maar ja als je het niet weet dan weet je het niet en praten kunnen ze niet, wat op dit soort momenten echt handig was geweest. Kijk als je het gebit nou echt verwaarloosd had, dan was het wat anders... maar dat hebben we ook niet gedaan. Dus erg blij dat we gegaan zijn! Ik ga dus eerst wel gewoon nu een paar keer om de 4 mnd naar de kliniek, DA daar zei ook dat het sowieso weer terug gaat komen. Ze is nu 7 dus ik hoop dat als ze straks iets ouder is dat het dan ook echt goed blijft. Donderdag en gisteren heer-lijk gereden. Hadden bij wijze van spreken zo een proefje kunnen rijden. Schouderbinnenwaarts gooide ze er zo uit, terwijl ze hier eerder altijd druk mee was met haar hoofd. Er komen zoveel dingen nu naar voren waarvan ik denk: Tjonge, dat is het dus gewoon al die tijd geweest.
Nu hopen dat ze zichzelf een beetje heel houdt en dat we eindelijk weer richting de concoursen kunnen trainen :D

Leuk zeg Jessica! Er staan leuke paarden bij op Sporthorses in die richting, wel dure leeftijd helaas als je een beetje een goed paard wilt. Ik hoop dat je je nieuwe vlam snel tegenkomt :D 'Hebben nog een leuke 3-jarige Zavall x Coconut Grove x Indoctro merrie staan, maar die moet eind maart eerst nog een veulen krijgen en dan dus nog een tijd bij het veulen lopen. ;-) maar mocht je dan nog niets hebben... haha!

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:23

Klopt, maar eerst moet amigo weer helemaal beter zijn, dan rustig weer gaan trainen om weer body te krijgen. Dus voorlopig is hij nog niet weg. Heb ook nog weinig serieuze reacties gehad. Het is natuurlijk ook niet echt de tijd van het jaar: de paardenverkoop. Dus wie weet Ingeltje. Heb je toevallig een foto?

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:01

Niet zo bij de hand, maar ze moet over twee weken voor de IBOP. Zal dan wel even een paar mooie foto's maken. :-) Stuur ik je dan even door! Foto die in m'n profiel staat is ze als veulen (het veulen dat staat). Een foto van nu heb ik nog niet echt

Klopt ook, hopelijk kun je hem er weer helemaal goed voor krijgen en vind je straks een super mooi plekje voor hem. :-)

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:02

@Ingeltje: wat fijn dat het zo'n goed resultaat oplevert haar gebitsbehandeling!! Ik begrijp wel hoe je voelt. Heb ik ook meegemaakt, wel gebitsbehandeling maar toch zo'n gevoel dat het niet helemaal klopte. Uiteindelijk naar de fysio gegaan en vervolgens naar de kliniek. Bleek dat de eerdere gebitsbehandeling niet volledig was gedaan. Vanaf dat moment ga ik altijd voor een gebitsbehandeling naar de kliniek en heel tevreden. Dag en nacht verschil wat voor resultaat dat oplevert!


Vrijdagmiddag de 3 jarige Zavall meegenomen en daar eerst nog gereden. Ze was iets frips maar heerlijk gereden en sprongetje gedaan. Eerst sprongetje beetje bol en daarna bok bok hup hup haha grappig dan doet ze mij echt denken aan haar half zus. Zaterdagochtend meteen even gereden ook om uit te testen hoe ze nu reageert nu ze weer thuis is. Ging prima. Heerlijk paard.
Zaterdagmiddag heeft mijn grote 5 jarige Indoctro haar dressuur debuut in het L1 goed gedaan meteen 3 winstpunten (187 en 195) en 2de prijs. Zal vanmiddag met de andere 5 jarige Baltic naar Sneek dit keer meteen M starten. Zin in! ben benieuwd :D

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:06

Anoniem schreef:
Snap je keuze jess, lastig maar wel ook heel eerlijk naar je paard toe :) Succes alvast met je zoektochten nu!

Ik heb voor ons net een EJLITP gemaakt, van ons toch wel "heftige" jaar
[EJL-ITP] Weet je pony? Ik ben blij dat je nog steeds hier bent


Mooi geschreven! wat dapper dat je dit met ons deelt :)

En volgens mij hebben wij het allemaal wel eens dat je denk ik heb er gewoon geen zin meer in. Ik heb het dit jaar ook paar keer zo'n moment gehad. Eerst de grote heel erg ziek dacht echt die haalt het niet. Die weer helemaal opgeknapt en weer in training gaat vervolgens de andere zwemmen in de sloot.. zucht weer 1... als die kosten ect.. maar kon het toch niet opbrengen om niet door te gaan :D te mooi :D

daarom geniet ik van elk moment dat het wel goed gaat en vergeet ik de minder mooie momenten.

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:19


Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:57

Wat fijn JA dat zijn wond goed geneest!

Heb heerlijk genoten afgelopen zondag :D Heel tevreden. Wat deed ze super haar best en lijkt totaal niet onder de indruk te zijn en met gemak doet ze het. Eerste parcours foutloos :D had ik niet echt op gerekend, wist de barage wel maar twijfelde of ik wel barage wou doen. Toch gedaan en wat slordig gereden stom.. maar toch nog goed voor een 2de prijs. 2de parcours was de koek iets op toch sprong ze weer echt super. Tikte 2de keer een balk aan en deze vielen. Maar geeft niet, dik tevreden!! op de jonge dame!
https://youtu.be/uyhaih7DLm8

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:21

Gelukkig geneest Amigo's wond goed.
Ik vind paarden best duur tegenwoordig, hopelijk kan ik nog heel lang met Twister doen.
Leuk om te zien Marijkeeee, dat is een talentje!

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 17:29

Fijn dat het zo mooi heelt, Jessica. :-)

Zo stoer rondje Marijke! :D Springt lekker! Sneek is ook altijd mooie locatie om te springen.

Heb gisteren weer thuis een parcoursje gesprongen met Elle, ze pakte het super op. Maandag gaan we weer op oefenparcours naar Tolbert.

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:24

Wat fijn Ingeltje dat ze zo goed herstelt en het springen goed op pakt. Op naar de springwedstrijden :D

Sneek is inderdaad een prima locatie, alleen het inspringen is donker en als het daar wat druk is erg vol. Het licht verschil is dan ook best groot van een donkere bak naar een lichte ruime bak. Veel paarden reageerden daar toch wel wat schrikachtig op. Dat is in Sonnega ook wel wat zo.

Zal morgenochtend naar Zwaagwesteinde al lang niet meer geweest. Ben benieuwd wat het is blijkbaar ook nog een selectiewedstrijd voor Indoor Drachten.

Goede paarden zijn inderdaad aan de prijs, maar dat vind ik ook wel weer logisch. Toch staat er ook genoeg te koop voor een wat minder dure prijs die ook best goed zijn, maar moet je soms wel wat geluk mee hebben. Uiteindelijk geldt dat voor alles een beetje geluk erbij :P

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:15

Goede paarden mogen inderdaad wat kosten, helemaal mee eens.

Ik verbaas me juist over de vraagprijzen voor paarden die niet goed zijn, bemerkingen, (stal)ondeugden of op een leeftijd dat ze bijna met pensioen kunnen.

Maar goed, ik ga er van uit dat Twister nog heel lang mee gaat, dus ik ben daar ook niet echt mee bezig.

Onze bak was de afgelopen tijd niet te rijden. Eerst verzopen, toen losgetrokken en in drijfzand veranderd en vandaag konden we na ruim een week weer op de hoefslag rijden. Ik hoop dat het even droog blijft.

Marijkeeee
Berichten: 6298
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:52

Ben ik helemaal met je eens Myca, dat verbaast mij ook.

Wat jammer van de bak! die bij ons is erg goed, maar gisterochtend was die voor het eerst hard bevroren. In de middag was die weer prima.

Wedstrijd dit keer zonder winst, maar wel tevreden. Ze was in het begin van het parcours erg goed maar ook wat baldadig met wat hupjes bokjes tussen door :P daarna was de energie bijna op. Tikte ze net een paar balkjes aan. Denk dat het ook kwam doordat ik erg lang moest stappen en wachten. Het duurde mij iets te lang het programma.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:18

Jammer Marijkeeee, maar je weet waardoor het kwam dus volgende keer gaan jullie vast weer scoren.

Wij hebben vanochtend nog wel 2 winstpuntjes gehaald, dat had ik niet verwacht zo zonder voorbereiding. Misschien was de gedwongen moeras-rust wel een keer goed.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:55

Het is nog steeds dweilen met de kraan open hier, ik zou willen dat het eens droog werd.
Vandaag hebben we weer een bos-duin-strand-rit gemaakt. Goed voor de spiertjes en het humeur.

Afbeelding

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:22

Myca die foto op het strand/duin is mooi!

Ketaki hoe gaat het inmiddels met Universal?

Amigo's wond ziet er inderdaad goed uit zeg, fijn! Kunnen jullie weer aan de bak en dan straks lekker rustig aan een nieuw huisje zoeken :)

Marijke filmpje ziet er goed uit!

Engeltje ook weer fijn aan de bak!

Hier mocht merrie gister even door voor Amerigo! Heel trots baasje hier :D
[ITP] Onbeschrijfelijk trots op mijn Amerigo!
Afbeelding

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:47

Wat leuk _Dreamer, ET als Sinterklaaspaard!
Knap hoor van een 7 jarige, wat een braaf dier.
Als jullie band niet goed geweest zou zijn, dat hadden jullie dit niet gekund.
Wilde je zelf niet als zwarte Piet?