nakomelingen Indoctro!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:47

Op de korsten zelf doe ik babyolie. Daardoor wordt het soepel en komen ze los. Op de beschadigde huid smeer ik hydrocortiderm. Vrij heftig spul maar werkt het beste

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:51

hoihoi, ik heb vandaag weer een lesje meegepakt.

ik heb vrij weinig nog kunnen doen, omdat ik nog geen kracht heb, in mn kuiten, en het doet ook nog zeer, maar begin is iig gemaakt. heb veelal gestapt en wat gedraafd, wat veel energie kostte voor mij.

verder keek ik net op sporthorses en zag een heel gaaf hengstveulen staan.


een cornet obolensky x indoctro x burggraaf.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... x?pagenr=2

en verder alles oke met de medebokkers,

over mok kan ik weinig zeggen, aangezien ik GEEN eigen paard heb ( gehad)

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:10

Ik ga vandaag ook weer eens na de les. Heb er echt zin in! Gelukkig stappen we ook veel in de lessen dus komt wel goed :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:36

Heel veel rijplezier jess.

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:41

Bedankt! Ik laat wel weten hoe het ging :D

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:40

Ketaki schreef:
hoihoi, ik heb vandaag weer een lesje meegepakt.

ik heb vrij weinig nog kunnen doen, omdat ik nog geen kracht heb, in mn kuiten, en het doet ook nog zeer, maar begin is iig gemaakt. heb veelal gestapt en wat gedraafd, wat veel energie kostte voor mij.

verder keek ik net op sporthorses en zag een heel gaaf hengstveulen staan.


een cornet obolensky x indoctro x burggraaf.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... x?pagenr=2

en verder alles oke met de medebokkers,

over mok kan ik weinig zeggen, aangezien ik GEEN eigen paard heb ( gehad)


Wa fijn dat het begin er weer is Ketaki. :-) En leuk veulen inderdaad! Heb laatst op de starsale in Drachten ook leuke Cornet veulens gezien, maar die gingen ook voor een beste prijs weg :D

Ging het goed Jesss_Amigo?

Ik heb deze week nu al twee keer heel fijn dressuumatig gereden, begint toch stiekem wel weer te kriebelen om ook weer eens dressuur met haar te gaan starten. We rijden B maar moet nog 1 puntje voor de L1 en de knopjes voor het wijken zitten er ook op, dus ik wil eigenlijk wel weer een poging wagen binnenkort. Morgen even de tandarts afwachten, die komt morgenochtend. Ze is linksom de laatste weekjes wat scherp in haar mond en meestal als ik dat voel dan zitten er scherpe puntjes. De laatste keren dat ze zo deed in ieder geval wel. :-) Elle moet wel drie keer per jaar naar de tandarts tot nu toe. Maar goed, dan weten we in ieder geval zeker dat we het goed onderhouden. Hoe vaak komt de tandarts bij jullie langs? Is drie keer veel of prima?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:38

Ingeltje, over de tandarts, zou dat niet per paard verschillend zijn?

wellicht heeft jouw topper het gewoon nodig.


ja ben heel blij dat het begin er weer is. 2 weken niet rijden was echt niet leuk, maar kon gewoon niet anders.

ja hoor ook idd dat cornet nakomelingen vrij prijzig zijn.

maar daar komen dan ook wel heel mooie toppers uit :)

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:16

Mijn les ging goed hoor! Moeten wel weer flink aan de bak want hij is nu toch wel behoorlijk wat spieren kwijt.. met name in zijn achterhand. Maar verder liep hij wel lekker. Merkte ook wel dat hij snel "moe" was. Logisch ook.

Gister éindelijk weer het bos ingeweest. GE-NIET-EN!!!!
Hij was zo vrolijk en briezen na iedere galop. Echt eindeloos genoten.

Was vandaag even spannend, want hoe zou ik hem uit de wei halen... maar, geen opmerking op af! Niet stijf, benen mooi slank , geen vocht en niet warm. Ben zo blij!

Marijkeeee
Berichten: 6309
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:55

Wat fijn Jess dat Amigo weer lekker loopt :) hij moet natuurlijk weer wat bijkomen na zijn (blessure) rust periode. Heerlijk zeg het bos in!!! Dat staat bij mij voor volgend weekend op de planning :)

@Ingeltje: 2x in het jaar komt de tandarts voor de jonge paarden, rijpaarden. Oudere paarden misschien 1x in de 2 jaar. Tandarts komt eerst wanneer we echt merken dat er iets is.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 10:21

Klinkt goed allemaal Jess! :-) En is echt verbazingwekkend hoe snel ze spieren kwijt kunnen raken in een tijd rust hé? Nu weer lekker opbouwen dus, top!

@Marijke: Ah top :) Ja bij ons inderdaad ook standaard bij de jonge paarden 2x per jaar maar Elrite blijkt toch geval apart. Ze heeft best smalle kaken (rijd met 11,5 cm bitje), voor een paard van 1.78m vind ik dat best klein... maar door deze smalle kaken komen ze ook lastig bij haar achterste kiezen. En steeds zitten daar toch weer haken op helaas. Ze had nu ook op de linkerkant op de kies vlakbij haar bit een haak zitten waardoor ze wat stug kon zijn op links, en laat dat nou precies het geval zijn geweest. Dus ik ben blij dat ze weer geweest is. :-) Gisteren even een dagje rust gehad, zal haar vanavond weer even rijden, ga waarschijnlijk wel verschil merken doordat ik veel beter stuur heb. :D

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:10

Wow das idd een smal mondje. Amigo (1.74) heeft 12,5. vond ik ook al best smal.
Volgende week vrijdag naar het strand met een stalgenootje *\o/* (met de vrachtwagen)

darkadia

Berichten: 5266
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:23

Grappig, mijne van 1.64 ongeveer heeft 12,5.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:20

Ha ja echt he? Ik had altijd een bitje van 12,5 cm maar ze zat vaak wat met haar tong te ouwehoeren. Toen bij mijn instructrice thuis bij een bitfitter geweest en zij vertelde heel veel over de mond van Elle, onder andere dus dat mijn bit van 12,5 cm te groot was omdat haar kaken zo smal zijn en dat ik 11,5 nodig had. wat een wereld van verschil qua rijden!

Onze schimpie doet het ook goed trouwens :D die groeit, oioioi. En een dikke lieverd! Ze wordt in januari 2. Kan niet wachten om met haar aan de slag te gaan, nog een tijdje wachten helaas O:)

Marijkeeee
Berichten: 6309
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:17

Zo dat is een klein mondje!! smal mondje. Die van mijn hebben 12,5/ 13. en de grote heeft 14 maar past ook wel 13,5. K&K bitjes heb ik vaak.

Het begint van het indoor seizoen ging bij mij niet zo.. grote zag het niet meer zitten op de laatste hindernis.. helemaal in de stress en ja dan kan ik niet meer zoveel met haar.. 2de parcours afgemeld. Andere maakt er een spelletje van in de L bokjes en hupjes tussendoor, volgende keer mag die een rondje M doen.

Afgelopen vrijdagmiddag voor het eerst op de 3 jarige gereden, wat een fijn paard! alles zit er al op voor mijn gevoel, galopje wauw :D :P ze zou bij wijze van zo een B proefje kunnen lopen. Maar kwartiertje rijden is lang genoeg. Denk dat ik haar zaterdag ophaal.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:07

Wat een hoop uit de running zeg, hopelijk gaat het nu weer beter met iedereen.

Hoe gaat het nu met de mok jesss_amigo? Die spieren komen er wel weer op :)

Fijn dat je weer gereden hebt Ketaki!

Leuk dat je je weer meldt Ingeltje!

Marijeee, wat fijn dat de Zavall zo goed gaat! Spam gerust foto's als hij er is!

Grappig dat er zo verschil in bitmaat zit he. Mijn merrie heeft een heel fijn hoofdje (hoofdstel cob en met halster soms zelfs maat pony) maar heeft wel een bit van 12,5 nodig!

Wij gaan weer een beetje de goede kant op. Afgelopen zondag voor het eerst op uitwedstrijd geweest. Ze was een stuk relaxter dan thuis. We zijn zelfs in de prijzen gevallen tussen al dat dressuurgeweld. 178 en een 3e plaats en 183,5 en 2e.

Zijn geen monsterpunten, maar ben blij met de progressie die ze nu maakt. Nu L1 + 2

Dit is een mobiele update, dus sorry als ik iemand vergeten ben. Kijkt zo lastig terug zo...

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:33

@Marijke: Wat stoer van de Zavall! En heerlijk als alle knopjes er al lekker op zitten :-) Spannend, dus vanaf dit weekend thuis aan de slag? Leuk hoor! Hier ga je dan ook de sport mee in volgend jaar?
Onze Zavall is nu ook weg te beleren, moet eind november voor de IBOP. Gaan we volgende week weer kijken, ben erg benieuwd hoe ze het doet!

Fijn Evita! En dat zijn helemaal geen verkeerde punten idd als je weer lekker aan het opbouwen bent. Die dikke punten komen vanzelf wel :-)

Ik heb de stap ook weer gezet! Eerste dressuurwedstrijd staat gepland, haha! Vrijdagavond 21 oktober. Ik wil dat stomme laatste puntje in de B zo graag zodat we L1 kunnen, haha. De oefeningen kent ze allemaal wel maar ik heb zelf gewoon een hele tijd geen plezier beleefd aan dressuur rijden op concours. Spring veel liever :) Maar omdat we nu toch nog niet helemaal klaar zijn om weer een L parcours te springen kunnen we ook best zo wel weer een beetje wedstrijdritme opbouwen. Hoop in november weer een L parcoursje te kunnen springen met haar. Ben nu thuis vooral dressuurmatig aan het rijden en galoptraining aan het doen voor de conditie. Longeren met wat cavaletti's doet haar ook goed gelukkig! Spring nu 1x per week wat lage sprongetjes op BB/B niveau maar wil het absoluut niet forceren. Hopelijk vanaf volgende week weer twee of drie keer en dan vanzelf weer iets hoger :)

Super grappig dat het zo wisselend is met de mondjes en bitmaat!

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 17:57

Het gaat super met de mok! Bijna helemaal weg! Vrijdag nog even reinigen in het zeewater :Y)

Marijkeeee
Berichten: 6309
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:46

Wat fijn Jess van de mok!! waar heb je het mee behandeld? Oeh zeewater is altijd goed!! heb ik ook aan gedacht maar weet niet of we haar wel in het water krijgen. Volgende week zondag eerst maar eens een bosrit met een groepje van 3 paarden.

@Ingeltje: Zaterdag haal ik haar op, dan inderdaad thuis mee aan de slag. Later mag zij ook de sport in. Rustig aan :) En eigenlijk moet ik eerst 1 van de 5 jarigen verkopen. 3 paarden is toch echt wel te veel. naast een full time baan.

Wat fijn dat je de training weer helemaal kunt oppakken!! Hopelijk haal je het laatste puntje in de B :)

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:32

@marijke:
Met babyolie (om de korsten eraf te krijgen) en hydrocortiderm.
En zeewater, das het allerbeste :Y)

Marijkeeee
Berichten: 6309
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:41

Ik gebruik zink(zwavel)zalf, babyolie nog niet aan gedacht :)
Zijn zoveel goedjes voor mok.. vroeger deed ik tandpasta of soms zelfs droogzetter (voor koeien) erop, dan was het zomaar weg. Maar helaas voor dit paard werkt dat niet grr..

jesss_amigo

Berichten: 1811
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:59

Marijkeeee schreef:
Ik gebruik zink(zwavel)zalf, babyolie nog niet aan gedacht :)
Zijn zoveel goedjes voor mok.. vroeger deed ik tandpasta of soms zelfs droogzetter (voor koeien) erop, dan was het zomaar weg. Maar helaas voor dit paard werkt dat niet grr..


Moet er wel bij zeggen dat Amigo droge mok had en niet natte. Dus uitdrogende middelen hebben dan juist geen goed effect. Vandaar de olie om het soepel te maken

Myca

Berichten: 6267
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:42

Twister is 1,64 en ik gebruik een 12,5cm dubbel-gebroken aurigan bus-trens voor hem. Hij is erg gevoelig in zijn mond, op een watertrensje reageert hij niet zo goed omdat die minder stabiel ligt.

Bij ons op stal is al meerdere keren mok geweest (tapijtsnippers in de paddocks). Ik moet het natuurlijk meteen afkloppen, maar Twister heeft er nooit last van. Mijn ervaring is dat witte sokken extra gevoelig zijn, die heeft hij niet. En tussen oktober en april laat ik zijn sokken gewoon volop groeien. Misschien niet zo mooi om te zien, maar die lange haren voeren wel het vocht af.

Vandaag hebben wij weer een winstpuntje in de L2 gereden, met een oranje lintje. Hiermee ben ik dik tevreden. Vorige keer heb ik nog de handdoek in de ring gegooid en nu deed hij het gewoon.
Morgen gaan we lekker naar de duinen en het strand, even heerlijk uitwaaien.

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5266
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:19

@Myca wat fijn dat hij nu zo goed ging! Heerlijk!

Hier nu wel een watertrensje erin, danger dubbel gebroken bitje omdat meneer nog weleens wat over enthousiast kan zijn. Is sindsdien veel fijner te rijden dan met zijn gewone dubbelgebroken bitje. Al rijden we nu nog steeds niet natuurlijk...Toch maar aan het kijken of iemand hem paar dagen wil leasen onder bepaalde voorwaarden.

Ingeltje

Berichten: 2878
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:58

He wat goed zeg Myca :D gefeliciteerd! Staat hem goed dat oranje 8-)

Ik heb sinds vandaag een Myler bit (level 2) te proberen voor 8 dagen van de Divoza. Voor dressuur had ik een ongebroken trensje van HH. Hier heeft ze een jaar goed op gelopen maar blijkt toch dat ze te weinig ruimte voor de tong had. Vandaag voor het eerst met de Myler gereden, in het begin erg wennen maar ze pakte het later wel goed op! Morgen les dus dan kunnen we hem deze week even testen. Vind het wel fijn dat je ze dan even een paar dagen kan testen, zo'n bit is ook een rib uit je lijf. Springen heb ik een babypelham, daar loopt ze ook goed op maar ja die mogen in de dressuur niet :P

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:00

oooh myca, mooi oranje is niet lelijk.


wat ziet twister er goed uit