De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:28

Wie hebben er ook een nakomeling van Unaniem (Numero Uno X Voltaire) en wil er in dit topic over vertellen (karakter, bouw, sportprestaties, kleur enz. enz.)
Hoofd foto UNANIEM
Afbeelding
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Monique en kom uit Brabant. Ik heb zelf een trainings- en handelsstal en wij fokken op kleine maar professionele schaal KWPN en Hannoveraanse spring en dressuurpaarden.
Wij hebben uit onze Armstrong X Formateur ster merrie een nu 4 jarige Unaniem merrie gefokt.

Het is een grootramige bruine merrie (1.72 M.)
Ze heeft een heel fijn en meewerkend karakter en ze beschikt over heel veel springvermogen en super bewegingen.
Ze is zadelmak gemaakt begin van dit jaar (2010) als bijna 4 jarige en heeft nu al enige oefenparcoursen gelopen, wat heel goed gaat en ze zal ook in de dressuur uitgebracht gaan worden.

Het lijkt me leuk om eens te kijken hoe de meeste nakomelingen van Unaniem het doen en mogelijk kunnen we in dit topic ervaringen uitwisselen en fotos plaatsen.

Ik ben heel benieuwd....... :D

Afbeelding
Dit is onze merrie GIBINE (Armstrong X Formateur) de moeder van onze Unaniem merrie
Deze merrie heeft ook al een internationaal springpaard gebracht, wat dus een halfzus van onze Unaniem merrie is.
Hieronder een hoofdfoto van onze 4 jarige Unaniem merrie Brunine W.
Afbeelding
en in het begin van dit jaar (net onder het zadel)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door andamoon op 20-09-10 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:32

Je kan even kijken op Familiebanden, misschien loopt daar al een topic :)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:41

F-AM --> FB

Heb het even nagekeken en het vorige topic over dit onderwerp is een jaar oud. Vandaar de verplaatsing naar FB.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:49

Dus het topic is geplaatst in FB ? Ik heb nagekeken of er nog iets over unaniem (Numero uno X Voltaire) te vinden was, maar helaas. het is nu toch wel weer aktueel en daarom heb ik er weer een topic over gemaakt.
Laatst bijgewerkt door andamoon op 20-09-10 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:53

Andamoon, mag ik vragen hoe groot de moeder is van je 4 jarige merrie? :-)

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:54

Ik heb ook een 4-jarige Unaniem (x Dublin) merrie. Het is echt een geweldig dier om mee te werken en heel enthousiast :)

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:00

VDB schreef:
Andamoon, mag ik vragen hoe groot de moeder is van je 4 jarige merrie? :-)


Ja hoor dat mag ! De moeder was 1.66 M , dus niet overdreven groot. We hebben uit die merrie ook een Kigali en die is 1.65 M. dus de maat heeft onze Unaniem merrie dus echt wel van haar vader meegekregen.

Marijkjuh schreef:
Ik heb ook een 4-jarige Unaniem (x Dublin) merrie. Het is echt een geweldig dier om mee te werken en heel enthousiast :)

Bedankt voor je reactie Marijkjuh ! Ik vind onze Unaniem ook een geweldig dier, met een super instelling en die ook zo enthousiast is !! :D Ze is heel voorzichtig op de sprong en heeft daarbij ook nog eens geweldige bewegingen. Dus ik ben heel benieuwd wat ze allemaal zal gaan bereiken in de sport....

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:03

Dat is mooi dat ie groot fokt. Voor mijn merrie (in profiel) is ook Unaniem geadviseerd maar ik twijfel omdat ik ook leuke bewegingen wil zien en ik mij afvraag of Unaniem dit ook meegeeft.
Heb je foto's van jouw Unaniempje?

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 16:16

VDB schreef:
Dat is mooi dat ie groot fokt. Voor mijn merrie (in profiel) is ook Unaniem geadviseerd maar ik twijfel omdat ik ook leuke bewegingen wil zien en ik mij afvraag of Unaniem dit ook meegeeft.
Heb je foto's van jouw Unaniempje?


Zie de foto's hierboven !! Onze Unaniem merrie kan heel erg goed bewegen. Ze beweegt met heel veel souplesse en komt in haar draf en van de grond. Bovendien kan ze ondanks dat ze nu nog niet eens echt lang onder het zadel is al heel erg makkelijk schakelen en verzamelen. Ze komt ook heel goed vanuit de schouder en laat in een proef zien dat ze super kan verruimen en daarin toch heel veel evenwicht heeft.
Dat goede evenwicht toont ze ook tijdens het springen. Het gemak waarmee ze springt is echt geweldig.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:18

Een vriendin van mij heeft er net een gekocht die heeft veel wit aan het hoofd zal de link even doorsturen aan haar..

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:24

Ik bedoel eigenlijk standfoto's Andamoon.... ;-)
Heb je die ook?

Je merrie ziet er zo op deze foto's erg leuk uit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:03

Wat een ongelooflijke mooie merrie die Armstrong x Formateur merrie. Echt mooi type. Ja off-topic..heeft niets met Unaniem te maken sorry

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 22:26

NatasjavE schreef:
Wat een ongelooflijke mooie merrie die Armstrong x Formateur merrie. Echt mooi type. Ja off-topic..heeft niets met Unaniem te maken sorry


Dank je wel. NatasjavE :o
:( We waren ook heel blij met onze merrie, helaas is ze er niet meer..... Het was niet alleen een mooie merrie, maar ook eentje met een geweldig karakter !! Indirect heeft die Armstrong x Formateur merrie dus wel iets met Unaniem te maken, want ze is de moeder van onze Unaniem merrie......

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 23:06

VDB schreef:
Ik bedoel eigenlijk standfoto's Andamoon.... ;-)
Heb je die ook?

Je merrie ziet er zo op deze foto's erg leuk uit.


@VDB : Je had het over beweging, dus dacht ik zal een bewegingsfoto plaatsen. Ik heb niet echt een standfoto van haar, maar wel een foto los van haar hieronder
Afbeelding

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:11

Hier een foto van mijn Unaniem merrie. Heel grappig, want die van mij lijkt meer op d'r papa en is ook een stuk kleiner met d'r 1.62 :)

Afbeelding

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:04

Wat een leukerd Marijkjuh. Ziet er goed uit. Ik heb in je profiel gekeken en zag maar 1 andere foto. Heb je meerdere foto's?

Andamoon, ziet er leuk uit. de aftekeningen heeft ze van d'r vader, als ik zo haar moeder bekijk. :D
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;-)

Hoe waren de eerste stapjes onder het zadel bij jullie Unaniem nakomelingen?

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:12

Ik lees op de site de afstammelingen rapportage.
Vooral het paringsadvies staat mij ook wel aan.
Dat het achterbeen achter de massa staat bij Unaniem vind ik wat minder omdat die van mij dat ook iets heeft. En mijn merrie mag ook iets hogere verzenen hebben.
des al niettemin vind ik het een aansprekende hengst!

Marijkjuh, weet jij hoe groot de moeder van jouw Unaniem is? :-)

Een citaat van het KWPN:

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2006 (veulens)
Unaniem toonde een uniforme collectie goed ontwikkelde, rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en uitstraling hebben.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering, een enkele maal verticaal gesteld. De schoft is voldoende van lengte en ontwikkeling. De schouder is voldoende van lengte en ligging. De rug is goed van lengte en bespiering. De lendenen zijn een enkele maal strak. De croupe is goed van lengte, ligging en bespiering. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is ruim voldoende ontwikkeld, enkele spronggewrichten hadden beter afgewerkt moeten zijn.
De stap is goed van ruimte en ruim voldoende van souplesse. In draf hebben de veulens een goede houding en een goed gebruik van het voorbeen en achterbeen. De veulens galopperen makkelijk aan, hebben veel afdruk en souplesse.

Kort samengevat: Uniforme collectie goed ontwikkelde, rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en uitstraling hebben. In beweging hebben de veulens een goede houding, een goede schoudervrijheid en goed gebruik van het achterbeen.

De collectie bestond uit 20 door het KWPN aangewezen veulens. Eén moederloos veulen is alleen op stand gezien.
De veulens werden gepresenteerd op een grasbodem.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Getoond: 20 veulens uit 119 in 2005 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig: 5; voldoende: 6; ruim voldoende: 7; goed: 8.

Paringsadvies 2006
Unaniem lijkt geschikt voor springmerries die maat en uitstraling missen en die te weinig in het rechthoeksmodel staan. Ook in beweging kan deze hengst positief bijdragen.

Exterieuromschrijving 2004
Unaniem is een royaal ontwikkelde, langgelijnde hengst, die rijtypisch is en goed in het rechthoeksmodel staat. De hals is lang, voldoende gevormd, maar laag aangezet. De schoft zou meer ontwikkeling moeten hebben en verder moeten doorlopen. De lendenen zijn goed aangesloten en goed bespierd. De voorvoeten hebben weinig ontwikkelde verzenen. Het achterbeen staat wat achter de massa.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:03

VDB schreef:
Wat een leukerd Marijkjuh. Ziet er goed uit. Ik heb in je profiel gekeken en zag maar 1 andere foto. Heb je meerdere foto's?

Andamoon, ziet er leuk uit. de aftekeningen heeft ze van d'r vader, als ik zo haar moeder bekijk. :D
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. ;-)

Hoe waren de eerste stapjes onder het zadel bij jullie Unaniem nakomelingen?


Inderdaad Marijkjuh een heel leuk paard :9 Ook al is ze dan niet zo groot.
Dank je wel VDB, aftekeningen heeft ze inderdaad van haar vader want moeder had weinig wit.

Heel handig die afstammelingen rapportage van Unaniem....
Bedankt voor je felicitatie. :D Ik ga er een lekker rustige dag van maken vandaag. Heerlijk genieten.... Wel wezen werken, maar verder niet veel rijden (beetje moeilijk met al de visite) Het zal wel longeren worden vandaag :D

Ik moet zeggen wat betreft de eerste stapjes onder het zadel waren bij ons super !!! Ze gedroeg zich voorbeeldig en ia vanaf dag 1 heel meewerkend geweest. Wel veel aandacht besteed aan de ontspanning omdat ze zich vooral in het begin nog wel eens wat snel spanning opbouwde, maar eenmaal lekker aan het werk was dat opbouwen van spanning eigenlijk direct over....... Ze is nu L dressuur klaar en heeft al enkele oefenparcoursen gelopen. Met springen is ze mega voorzichtig en wiol daarom dan nog wel eens met een hap lucht springen, maar nu ze wat meer gezien heeft is dat eigenlijk ook alweer verleden tijd en laat ze zien over heel veel vermogen te beschikken. Dressuurmatig pakt ze alles ook heel goed op en verder is ze onder alle omstandigheden een "rots" in de branding en niet snel van haar stuk gebracht. Een "koele" dus.
Als 2 jarige hebben we haar al laten losspringen en toen liet ze al zien over vermogen te beschikken..
Hieronder onze nu inmiddels 4 jarige Unaniem merrie als 2 jarige tijdens het vrijsspringen.
Afbeelding

Haar inmiddels jaarling dochter van Zento (Quassimodo Z X Caletto II) heeft het vermogen zeker van zowel vader (Zento) als van moeder (Brunine) doorgekregen, die komt net zo vlot over een draad in de wei gesprongen die op 1.30 M staat afgemaakt !

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:02

Ons veulen uit 2008 is ook van Unaniem. Ze is verkocht en staat nog in de buurt dus ik zie haar regelmatig. Springt alle paddocks uit. Qua beweging is het echt een eye-catcher.

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 15:46

kitbits schreef:
Ons veulen uit 2008 is ook van Unaniem. Ze is verkocht en staat nog in de buurt dus ik zie haar regelmatig. Springt alle paddocks uit. Qua beweging is het echt een eye-catcher.


Ik heb even in je profiel gekeken.... Mooi paard hoor en als ze al regelmatig uit de paddocks springt en ook nog eens een eye-catcher is que bewegen dan wordt het vast een hele goede !!!
Heb je omdat ze toch in de buurt staat geen actuele foto's ?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 01:27

Ik heb ook een nakomeling van Unaniem, gefokt uit mijn eigen merrie (v. Burggraaf). Ferrano is april jl. geboren. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over zijn karakter. Ferro heeft een ontzettend zachtaardig en relaxed karakter, heel makkelijk. Absoluut geen hengsten manieren. De moeder kan daarentegen af en toe echt felle merrie zijn.

Afbeelding

Afbeelding

De merrie is nogmaals drachtig van Unaniem, dus we verwachten volgend jaar weer een veulentje.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:11

Ik heb voor de geintresseerde wel een filmpje van een Unaniem dochter terwijl deze zadelmak wordt gemaakt.. In mijn ervaring zijn de nakomelingen van deze hengst heel vriendelijk en rustig, met een fijne uitstraling.

Dit is de derde keer dat er een zadeltje op ligt en de tweede keer dat er daadwerkelijk iemand op zit. Het draven snapt ze duidelijk nog niet helemaal, maar toch al heel wat voor zo'n groen paard.
http://www.youtube.com/user/chantie1173 ... 9XAKTWU4fo

Dit is de derde keer rijden, eerste keer los.
http://www.youtube.com/user/chantie1173 ... y8CcaI9xlc

andamoon

Berichten: 1231
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 17:14

Mooi veulen Co2 :~ Welke kleur heeft het veulen nu? en hij heeft niet zo heel veel wit wel?

LuffB leuk die filmpjes !!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:18

Het veulen is nu zwart met een donkerbruin snoetje maar is zoals je ziet gewoon 'bruin' geboren. Hij zal wel net als mams zwartbruin worden. Hij heeft op zijn hoofdje een klein wit stipje, verder geen aftekeningen.

kitbits

Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:37

andamoon schreef:
kitbits schreef:
Ons veulen uit 2008 is ook van Unaniem. Ze is verkocht en staat nog in de buurt dus ik zie haar regelmatig. Springt alle paddocks uit. Qua beweging is het echt een eye-catcher.


Ik heb even in je profiel gekeken.... Mooi paard hoor en als ze al regelmatig uit de paddocks springt en ook nog eens een eye-catcher is que bewegen dan wordt het vast een hele goede !!!
Heb je omdat ze toch in de buurt staat geen actuele foto's ?


Ja ik moet er idd echt weer eens wat maken. Ze is nu behoorlijk veranderd. Ook als jaarling blijft het een mooi dier.
Ze heeft een vriendelijk en nieuwsgierig karakter. Zo te lezen komt dat ook wel bij Unaniem vandaan. Echter rustig kan ik haar niet noemen. Ze zit behoorlijk in de pubertijd. Het is wel een paardje met een medisch verleden heeft inmiddels al op de operatietafel gelegen (hals), maar dat weerhield haar er niet van de week daarna weer te ontsnappen uit de wei.