Karakter Jet Set D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Karakter Jet Set D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:10

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en het laatste topic was in 27 nov 2008. Dus dat is te lang geleden.

Nu heb ik een erg leuk paard gezien, dat een Jet Set D afstamming is.. maar op google is er weinig over zijn karakter te vinden..

Dus misschien dat mensen hier er wat over kunnen vertellen.. of over zijn nakomelingen... ??

Vaak heb ik gehoord en ook gelezen hier op bokt dat het vaak grote paarden zijn maar wel erg werkwillig en super mak en nuchter.. ?
soms is 1 die wat minder is.. maar dat kan natuurlijk ook aan de ruiter liggen...!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:13

Wi hebben in een grijs verleden ook eens een Jet Set gehad en dat was een heel plezierig paard in de omgang.
Onder het zadel was ze ook braaf maar wel vrolijk.. maar dat kan ook komen van het voergedrag van mijn vader :Y)

Pannie

Re: Karakter Jet Set D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:51

heb ook een jetset gehad, en echt een super karakter had dat beestje! idd super mak en nuchter, k kon er alles mee doen, overal meekomen. is tot nu toe het fijnste paardje wat ik ooit heb gehad.

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:55

Ik heb een jetsetter!
ze heeft echt een super karakter!
ze is super werkwillig!
ze staat altijd met haar oortjes naar voren!
onder het zadel is ze ook erg braaf!
voor meer info kan je ook in mijn profiel kijken ;)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:48

en nog een kleine toevoeging, of ze zijn groot..of ze zijn klein! de mijne was ook 1.55 en kwam toch niet uit een echt kleine moeder..

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 09:57

De mijne is nu ruim 156 ..
maar als je erop zit merk je daar niets van :')

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:36

Ik heb ook een Jet Set merrie. Super fijn dier in de omgang. Je kan de oude topics ook doorlezen voor meer info en foto's. ;)

Lois1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:49

Er stond een jet set bij ons op de manege!
super braaf, en erg werkwillig

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:23

Ken ook een aantal Jet Sed's en allemaal een super karakter en heel erg werkwillig! Was echt niks van te zeggen.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:26

Ik heb een merrie van Jet set.
een schat van een merrie, nooit last van der als ze hengstig is.
& gewoon super fijn in omgang!

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:36

Ook hier een Jetset eigenaar.... :9

Mijne is een ukkie gebleven (1.61 m) maar gedraagt zich als een grote (vindt zichzelf heel wat.
Hij kan super bewegen (al zeg ik het zelf :o ) maar is niet altijd even gemakkelijk. Hij heeft een behoorlijke eigen wil en je moet heel consequent zijn bij hem. Zelf ben ik geen supertalent en dat maakt het best wel eens moeilijk. ;)
Velaz is supergevoelig, maar ook heel sociaal (naar andere paarden maar ook naar mensen....alhoewel dat volgens mij ook heel erg te wijten/danken is aan de opvoeding... :P ).
Het is beslist geen flegmatiek paard. (vaak zou ik willen dat hij het wel was.. :+ ).

Ik ben erg blij met mijn monstertje want hij is bijna voor alles wel te porren... dressuur, klein sprongetje (als ik nou maar meer zou durven), buitenritten (alleen), grondwerk, lange teugelen.....

Succes.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:46

Ze staan er idd wel om bekend om zich vreselyk te kunne gedragen, maar ik had
toevallig geluk omdat ze ook van contango is die juist een suuuper goed karakter hebben.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:49

Ik rijd sinds enige weken tijdelijk een Jet Set merrie (mv Uniform), maar ken haar al langer
Is rond de 1.60 m dus een kleintje, maar dat maakt mij niet uit ben zelf ook niet zo groot
Heel lief dier in de omgang, poetsen enzo vind ze super

Onder het zadel geen makkelijke tante, wel lekker voorwaarts en wil graag werken,
maar als ze geen zin heeft, gaat dr hoofd de lucht in en kan ze flink drammen
Weet dat ze ook een leuk sprongetje kan maken, maar heb dat zelf nog niet uitgeprobeerd :o
Ben er verder erg over te spreken en blij dat ik haar mag rijden
Foto's zie profiel

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:52

Heb destijds ook een JetSet gefokt uit mijn Ulft merrie. Was een lief dier maar wat schuchter. Had een makkelijker karakter dan haar moeder want dat was beslist niet een makkelijke tante....

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:45

Een vriendin van mij heeft ook een Jetset, het is echt een heel lief paard met een goed karakter. Alleen kan soms wel wat vrolijk zijn, maar dat heeft ieder paard wel eens. Hij loopt ook erg goed, en hoog en kan zeker meer! Ook leert hij goed, en is zeer lief in de omgang

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:41

Ik verzorg sinds december 2007 een Jetset D ruin van rond de 1.74. Een ontzettend lief en vrolijk paard in de omgang.
Hij loopt ontzettend graag. Het is wel zo dat je hem aan het werk moet zetten, want doe je dit niet dan vind hij het ook wel best. Onder het zadel is hij ook erg braaf en zal ook niet snel raar doen. Bokken of stijgeren zal hij onder het zadel helemaal niet snel doen. Komt ook echt maar zelden voor en dan is daar ook echt een reden voor.
Je kunt hem ook gerust een half jaartje stil laten staan en er zo weer opstappen zonder problemen.
Met zijn eigenaresse heeft hij M2 gelopen en kent hij verder de oefeningen tot het Z en hij kan ook een leuk sprongetje maken.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 04:56

Hoi

ik zit er over na te denken om mijn merrie te laten dekken door jetset. Maar mijn merrie is best druk van karakter. hoe waren de moeder van jullie jetsetters?

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 05:02

Ik heb een Obelisk x Jet Set D, en ik moet zeggen, ik vind het een wereld paard. Hij is 1.68 inmiddels.Hij is altijd braaf en vrolijk en niet onbelangrijk ontzettend lief en wil altijd werken.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 03:41

zouden jullie mij pb willen sturen van mensen die jetset hebben wat de karakter van de moeder is ?

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:09

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 05:59

-> FB