Gelderse hengst Sirius!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gelderse hengst Sirius!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:07

Omdat het andere topic bij algemeen op slot ging, en er misschien inmiddels wat meer Siriusnakomelingenrijders zijn, bij deze een nieuw topic.
Wie heeft er een nakomeling van Sirius, wat doe je er mee, hoe is het karakter etc etc

Afbeelding
Afbeelding

Mijn 3 jarige, 1.68 nu, veel gegroeid deze zomer. Inmiddels zadelmak en betuigd. Kipmak, wel erg brutaal, typische ruin.

PaysBas

Re: Gelderse hengst Sirius!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:38

Ook ik ben zeer benieuwd naar het karakter van de Sirius zijn nakomelingen!
De hengst Sirius staat bij Stal Hofs alleen staan daar geen plaatjes van nakomelingen :-(
En ook niks over de verkoop van nakomelingen van Sirius.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:26

Dat is niet raar hoor. Niet iedere hengstenhouder heeft bergen nakomelingen van een hengst staan of handelt erin. Zo vreemd vind ik dat niet.

Mijn ruin is brutaal in het koppel, verder erg mak. Niet heet en niet sloom. Graag aandacht.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:27

wij hebben een 3 jarige merrie van Sirius (x parcival) heel mooi dier om te zien, kan onwijs bewegen.
is heel braaf, wel wat bangig, maar daar kan ze zich goed overheen zetten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:35

Ik heb een 5-jarige merrie van Sirius. Was bewust op zoek naar een Gelderse merrie en viel als een blok voor haar uitstraling. Ze danste mijn computerscherm af in de verkoopadvertentie. Ik heb haar nu 1 1/2 jaar en heb haar vorig jaar mbv mijn instructrice ingereden. Ze heeft nog nooit een pas verkeerd gezet, is in mei meegeweest op vakantie in Duitsland. Werd hier voor het blok gezet in de bergen, het verkeer, maar ze keek nergens naar. Inmiddels is ze drachtig van de IHW bonte hengst James Bont Jr.

Winter 2007
Afbeelding
Zomer 2008
Afbeelding
Deze week
Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:59

Hier nog een Sirius Eigenaresse. Naja, eigenaaresse. Ik rijd voor Gert Hofs. Van Stal Hofs. Heb daar de eer gekregen om op een GEWELDIGE Sirius merrie te rijden Knipoog

De eerste dag, nu 2 jaar geleden, kwam ik daar op stal en zag ik haar staan. Tijdens mijn stage periode vond ik het al een geweldige merrie. Onwijs lief hoofd. Heel vriendelijk in de ogen.

Keuring van 2007 in Hengelo heeft ze niet meegelopen omdat ze in de wei met haar veulen onmundige mok heeft opgelopen. Keuring dit jaar heeft ze een ster predikaat binnengehaald. Nu is ze 5 en weer drachtig van Vitens. Heb haar nu iets minder dan 5 maanden onder het zadel en al 2 B-groene wedstrijden gereden. Goed in de punten.

Nu hoop ik dat ze het veulen snel krijgt (Gert zei dat ze april uitgerekend is) zodat ik met haar kan starten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:01

PaysBas schreef:
Ook ik ben zeer benieuwd naar het karakter van de Sirius zijn nakomelingen!
De hengst Sirius staat bij Stal Hofs alleen staan daar geen plaatjes van nakomelingen :-(
En ook niks over de verkoop van nakomelingen van Sirius.

Sirius is erg braaf Lachen Kan zo tussen de merries opgezadelt worden en is heel braaf op stal.

Nakomelingen zijn ook super braaf. Met absoluut geen gemeen karakter. Maar je moet hun wel "winnen". Als je aardig doet naar hun krijg je het ook trug.

Gert heeft een aantal nakomelingen op stal staan en een boel in de opfok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:02

Leuk eenitra, heb je een foto?
En, startkaart al aangevraagd?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:13

Ik heb geen rij-foto's Lachen Wel foto's die met de telefoon zijn gemaakt. Geen geweldige kwaliteit. (Ik kom meestal s'avonds rijden dus staat ze niet meer in de wei)

Afbeelding
Op stal.

Afbeelding
En deze op de zadelplaats. Deze foto heb ik genomen voor het bijhouden van de dikke pens. Hier is ze net van haar 2e veulen af. Begin oktober. Heeft nog een opgetrokken buik en schaal gespierd. Zal binnenkort recente foto's maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:46

Ze lijkt op haar papa. Waar heeft ze veulens van gehad?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:56

zo die lijkt heel veel op Amora Ja zeker het koppie!

onze jongste telg staat sinds gisteren ook weer op stal, zie hem dit weekend weer, ben heel benieuwd hoe die uitgegroeid is!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:05

[***] schreef:
Ze lijkt op haar papa. Waar heeft ze veulens van gehad?

Alle 2 de keren van Vitens.

Nu weer drachtig van Vitens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:30

Leuk, ik heb ook een veulen van Vitens, nouja, nu 7 maanden.

Wel een goede combi denk ik, het klassieke type van Sirius en de souplesse van Vitens.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:53

Leuke merrie die je voor dhr. Hofs mag rijden!
In welke leeftijdsklasse heeft hij de paarden te koop staan?
Ook dat ze goed doorgereden zijn?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:34

PaysBas schreef:
Leuke merrie die je voor dhr. Hofs mag rijden!
In welke leeftijdsklasse heeft hij de paarden te koop staan?
Ook dat ze goed doorgereden zijn?

Ik geloof dat de oudste 5 is? Daarnaast heeft hij een boel paarden nog in de opfok op stal staan. En her en der over het land verspreid in de wei.

Der staan nu 2 Sirius merrie's op stal die doorgereden zijn, wat ik nu weet. Kampioen Wanda en die van mij. Verder weet ik het niet.

Gert die haalt zo ineens weer paarden uit zijn "broekzak" en god mag weten waar ze vandaan komen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:40

Wanda ben ik ook fan van. Ik vind merrie's zoals Wanda en Wiske echt gelderse opdruk hebben maar wel met uitstraling.
Heeft Wanda eigenlijk al eens een veulen gehad?

Ik hoop in mei/juni volgend jaar ook zoiets te verwelkomen uit mijn Parcival merrie (let op, alles wat ik fok en eventueel aan wil houden is hengst) Bloos

Mijn 3,5 jarige Sirius is vandaag voor het eerst onder het zadel naar het bos geweest. Toch anders dan voor de wagen. Andere 3 jarige er achteraan en was een leuk ritje. Volgende week eens met zijn moeder voorop proberen. Rijden valt niet mee de laatste tijd met vroeg donker, slecht weer, natte bak etc Ik kan bijna niet wachten op zomer.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:13

[***] schreef:
Heeft Wanda eigenlijk al eens een veulen gehad?

Wanda heeft geen veulen gehad.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:42

Amora heeft het bokken ontdekt, hahaha. ze is een beetje aan het puberen geloof ik en de dames (urissa en amora) zijn heeeeeel erg onder de indruk dat Bommel weer op stal staat Haha!

Bommel is toch heel anders geworden dan ik had verwacht! hij heeft wel een hele mooie bouw en een super halsaanzet. ik had alleen gedacht dat hij enorm groot zou zijn (als veulen was hij heel groot) maar hij meet nu 1.55 en wordt eind maart 3. hoop dat hij toch nog wel een cm of 10 bijgroeit.

wel is hij echt superlief en braaf, iets wat ik ook niet verwacht had omdat het als veulen nog wel een dondersteen was. had gedacht dat we daar nog heel wat mee te stellen zouden krijgen, maar denk nu dat het allemaal wel meevalt.

hij krijgt nu een maandje om even een beetje bij te trekken van de opfok (hij heeft niet vooraan gestaan namelijk, zit ook helemaal onder de schimmel) en dan wordt hij geruind. dan kan hij tenminste met de dames in de wei ipv met de oude pony in de paddock.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:21

Lissy: ik heb Bommel wel als veulen gezien, maar ben benieuwd naar foto's hoe hij er nu uit ziet!

Mijn Parcival was in het voorjaar dat ze 3 werd 1.58. Ze is nu 1.65. Dus er komt wss nog wel wat bij.

Attent is dit jaar ook vreselijk gegroeid, ik denk wel 5 cm alleen deze zomer.
Nu mag hij gaan uitzwaren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:32

ja hoor vaak dat geldersen laatbloeiers zijn en lang doorgroeien. laten we het hopen Haha!
Urissa is ook lang doorgegroeid, toen ik begon met rijden (3 jaar terug) was ze 1.59 en inmiddels is ze 1.63

ik heb foto's op mijn mobiel, maar krijg ze niet op de computer Scheve mond

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:00

ikzal van de week wel even foto's maken van bommel als het weer het een beetje toe laat..
en natuurlijk van amorra en urissa, en ach als ik toch bezig ben ook van oma haha

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:02

jaaaa oma ook Haha!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:15

LiSSy schreef:
ja hoor vaak dat geldersen laatbloeiers zijn en lang doorgroeien. laten we het hopen :D
Urissa is ook lang doorgegroeid, toen ik begon met rijden (3 jaar terug) was ze 1.59 en inmiddels is ze 1.63

ik heb foto's op mijn mobiel, maar krijg ze niet op de computer Scheve mond

Laten we het idd hopen. Mijn eigen Elegant is nu 2.5 jaar. Komt uit een moeder van 1.54 en de vader is dus zelfs 1.75.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:16

hoe groot is die nu dan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:16

Gaan jullie met je Siriusen ook op concours?

Ik heb zaterdag Didam voor het gelders paard. Maar alleen Wanda en Willie zijn afstamming van Sirius. Verder heb ik nog nooit een andere Sirius onder het zadel gezien op concours.