Nakomelingen rubus B?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Nakomelingen rubus B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:55

Nee dat kan niet..kan pas op 3 jarige leeftijd...ach wie weet volgend jaar.
Hoe gaat het met Bling?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:57

Oh, wat een verstand heb ik ervan, hhaha :+.

Het gaat super met bling :D
Ze is echt heel braaf, schrikt bijna nergens van. Net voor het eerst het bos in geweest. Zijn veel lange paden, niet een héel groot bos, maar toch wel waar je een half uurtje kan rijden. Ze keek nergens naar, af en toe vond ze het wat raar maar echt niet eng.

En ook altijd meewillen, altijd willen werken :j

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:14

Daniëlle heeft nog wel contact met mevrouw Post. Die komt nog af en toe op haar fiets naar stal om Rubus wat lekkers te geven.
Echt heel leuk om dat te zien.

Volgens mij zijn ze beiden niet opgenomen in het stamboek.
Wel is Burley op de keuring geweest van dag van het gelderspaard toen ze nog veulen was. Heeft daar toen 1e premie behaald en was 4e van de dag.

Wellicht dat ze in oktober op moet voor de IBOP. Ze is al wel PROK gekeurd.....
Misschien dat jij daar ook wel heen gaat Lisa, de IBOP...???

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:55

Dat is wel net iets voor mevrouw Post ja. Die woont er ook vlakbij geloof ik. Ik ben zelf één keer nog bij haar op bezoek geweest dus met mijn moeder/tantes/oma en daar was die foto dus van, maar ja inmiddels heeft ze Alpenroos moeten laten inslapen.

Ik weet wel dat ze bv ook het paard van haar buurmeisje, Zonneroos (ook een veulen van Alpenroos) in de gaten houdt dus het verbaast me niks dat ze dat met d'r grote trots Rubus ook doet. :)

Zou ik ook doen, het is zo'n stoer paard. Foto's hopelijk morgen allemaal gescand, dan kan ik ze op mn foto-emmer zetten.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:05

leuk ik ben benieuwd....
Jammer ja dat alpenroos ingeslapen is, maar ze was ook al wel op leeftijd natuurlijk....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:07

Ze was 25 en had last van terugkomende kreupelheid. Met zo'n stuiter is dat nog veel erger dan met eentje die gewoon wat heen en weer loopt natuurlijk.

En we weten allemaal wat er gebeurt met paarden die langdurig kreupel zijn. :( Vorig jaar maart was het gewoon klaar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:20

Hier zijn ze dan!

1. Op een keuring met mijn moeder (want mijn opa gebruikte zijn kinderen als slaafjes haha). Alleen bestond ik hier nog niet. :)
Afbeelding

2. Voor het huis op de straat, vrij rustig straatje namelijk.
Afbeelding

3. En hierom weet ik dus vrij zeker dat ze het eerste paard was dat ik ooit zag, want dat kleine meisje/geval ben ik, en die meneer is mijn opa.
Afbeelding

4. Naam van het veulen weet ik niet, heeft mijn moeder niet in het album gezet en er zijn meerdere veulens geweest.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Weerzien (zoals je kunt zien superheet die dag) - Han en Mientje Post op de bok.
Afbeelding

7. Door de Emmerdennen, met m'n opa op de bok. Blond plukje achter Han Post ben ik geloof ik. Vreselijk. ;)
Afbeelding

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:32

Wat ontzettend leuk om te zien.
"Mientje Post is volgens mij ook echt niets veranerd. Die herken je meteen.

Vandaag weer voor het eerst op Burley. Had er 6 dagen niet op gezeten, omdat ik zelf een luchtweginfectie had.
Was niet haalbaar met mijn toestand van benauwdheid.....!!!:)
Gisteren wel even gelongeerd, vind ze allemaal nog erg lastig, loopt dan telkens weer tegen de bakrand aan....gaanze dan nog zo aan hangen he.
Vandaag wel weer heel braaf met rijden. Ze is aan het wisselen, is al 2 tandjes kwijt en merk wel dat ze daar wat last van heeft.
Dus vandaag eigenlijk alleen maar met het "aan het been" lopen bezig geweest. uiteindelijk liet ze op een klein beetje druk haar hoofd al zakken.
Ze was met een half uur al door en door nat, met schuim tussen haar beneb. Echt goed gedaan.....was trots op haar :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:45

Tja ik was daar nog jonger dan 12 dus dit is meer dan 10 jaar geleden en Mientje is alsnog niks veranderd inderdaad... Grappig eigenlijk.

Jammer van de luchtweginfectie, gelukkig gaat het nu weer beter. Bakrand beetje houvast voor Burley? :P

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:01

Jaja zeker, daarom ga ik ook altijd in een hoek staan zodat ze helft van de ronde houvast heeft. Maar grappige is, dat ze gewoon lomp met haar benen tegen de bakrand aan loopt. En dat telkens weer, moest er zo om lachen....

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:02

Zie nu dat alpenroos ook van de puntige oren heeft, die zo beetje gedraaid lopen. Dat is iets Rubus ook echt overerft naar zijn kids.
Dat komt dus van zijn mamma.....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:06

Tja die familie is niet bang aangelegd dus misschien kan het haar niet schelen dat ze heel lomp met d'r benen tegen de bakrand mept. Zo loopt er bij ons op de manege ook eentje, niet dat die een afstammeling is van Rubus B maar gewoon een lompe tank. Dat zijn die van Rubus B algemeen niet. ;)

En inderdaad, in die fotos die ik hier van jullie paardjes heb gezien herken ik dat hele hoofd van Alpenroos gewoon en die uitstraling, dat ruggetje, geweldig. En inderdaad die oortjes. Rubus geeft echt behoorlijk veel van het uiterlijk van zijn moeder door, het is niet normaal meer. Natuurlijk heb ik Ahoy nooit gezien, maar lijkt me stug dat hij en Alpenroos zo belachelijk veel op elkaar leken, die zijn gekruisd omdat Han graag een keer een zwart veulen uit Alpenroos wou hebben.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:31

Het is wel een oude foto, maar dit is ahoy
Afbeelding

Je ziet er bij rubus wel een beetje de hengstenhouding in terug. En ook Burley doet dat heel erg, zich zo groot maken.....
Maar echt stoer om te zien hoeveel alpenroos heeft doorgegeven aan haar kinderen

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:34

ook de oren heeft hij wel....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:11

Oh hah die foto ken ik ook wel... Die houding klopt, ja, maar dat doen merries natuurlijk niet zo gauw dus je weet nooit hoe goed dat doorgegeven is neem ik aan...

Alpenroos maakte zich niet groot ofzo maar ze had ook altijd d'r hoofd zo omhoog. Gek tuigpaardje. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:32

Nemurin: Wat een gruwelijk mooie merrie was die Alpenroos. Helemaal mijn type.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:04

Ja... het was achteraf ook helemaal mijn type, maar ik was iets van 10 ofzo toen mijn opa haar moest verkopen en 12 toen hij zelf overleed, en bovendien was Alpenroos een tuigpaard, geen rijpaard.

Jammer he. ;) Maar ik kan het altijd goed vinden met Alpenroos-achtige paarden al komt er geen eentje in de buurt. Daarom wil ik later als het lukt een nakomeling van Rubusje. Echt iets voor mij.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:12

Heb vorige week nog foto's gemaakt van mijn "Rubus/Alpenroos"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind haar zo ontzettend knap!!!!! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:00

Oooh wat is ze mooi! Die houding van Rubus/Alpenroos zit er echt HELEMAAL in... Ja en dat hoofd he... :) Heel mooie foto's!

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:11

Ja ben helemaal verliefd!!!!! :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:08

Ik ook, geef hier. :P

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:06

euhmmmm.....neuh!!!
helaas, als je beetje geld gaat sparen, kan je misschien haar veulen volgend jaar kopen. Als je meneer te Bokkel heel lief aankijkt...:P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:05

Volgend jaar ben ik eerste/tweedejaars student diergeneeskunde, waarschijnlijk in Gent, dus dat gaat het niet worden. Ik kan pas over een jaar of zes/zeven misschien een keer iets kopen qua tijd enzo maar dan moet ik ook geld hebben en evt. ruimte.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 16:23

Afbeelding

ze werd helemaal gek, haah

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:02

Oh dat is een HEEL mooie fotoooooo. **kwijl** Dat lipje zo vooruitstaand, zo lief.