Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zoepahhpaula schreef:Je hebt paarden die van nature eerlijk en ongecompliceerd zijn, en paarden die eerst een flinke opvoeding nodig hebben voordat je er iets mee kunt.
Daar is op zich niets mis mee, ik val hier ook niemand aan. Ik wilde alleen laten weten dat ik de reactie: "wat een combinatie" erg goed begrijp.. en dat het zeker niet aan de persoon hoeft te liggen omdat sommige jazz-afstammelingen gruwelijke rotzakken kunnen zijn, algemeen bekend. (en ik wil er ook zeker niet mee zeggen dat Jazz "slecht" zou zijn of dat alle Jazz-afstammelingen zo zijn want de meeste kunnen gruwelijk goed bewegen ..!)
P.s. met vervelend gedrag bedoel ik..continue baas proberen te spelen, onbetrouwbaar zijn, steigeren, losse voetjes etc..,en Ok misschien vind jij dat niet lastig, ieder zijn ding..maar ik kan wel begrijpen dat iemand hier dan niet voor kiest.
bolle_henkie schreef:"Oudere beesten van andere hengsten"
verklaar paardje schreef:Ik heb ook een tijdje een Jazz gereden. Vorige eigenaar kon er niet mee overweg, we hebben dus een paard ingeruild. Dit was een Jazz x Kristal uit de Padorijke of Madorijke stam.... De eerste keer onder zadel probeerde ze uit, daarna was het een heel fijn paard. Ze is later verkocht als fokmerrie (ze had het sterpredikaat.
Foto staat op onze website onder referenties. Http://www.handelsstalhuubvandinther.nl

. Het eerste halfjaar, ben ik er op alle mogelijke manier vanaf gegooid
. Mijn zelfvertrouwen was niet zo groot en na een tijdje had ik helemaal geen vertrouwen meer (in mezelf niet en in het paard niet). Na een paar weken niet met paarden bezig geweest zijn, stapte ik weer op dat paard. Met de beste instructrice
die ik ken was in één les mijn vertrouwen weer terug. Ik ben er sinds dien twee keer ofzo nog afgevallen
. Nu heb ik veel vertrouwen in het paard, waardoor ik niet meer onzeker over kom. En met een Jazz heb je die zelfvertrouwen echt nodig, want het paard neemt jouw onzekerheid over. Ik ben nu ook zeker niet meer bang om het paard aan te pakken, want als ik mijn concentratie verlies, pakt het paard meteen weer haar kans om mij in de maling te nemen.
. 

marscha22 schreef:
. hazelnootje schreef:

vossie schreef:
Hier nog een Jazz hoofd![]()