Nakomelingen van Rex Magna of Amor gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

Nakomelingen van Rex Magna of Amor gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 11:04

Ik heb sinds vorig jaar okt. dus nu al bijna een jaar een verzorgpaard.

Jurito is een ruin van 18jaar en 1.74m groot ;) .

Afbeelding

Dit is de afstamming van Jurito

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=153076

Ik ben erg benieuwd naar andere paarden met als Vader Rex Magna of met paarden waar Amor bloed in zit.
Amor is de vader van Jurito's moeder. Zijn moeder het Vorite info over deze merrie is ook van harte welkom.
Ik weet zelf weinig tot niets van beide hengsten dus hoop via deze weg meer te weten te komen over het
verleden van Jurito. Mocht je Jurito zelf kennen dan hoor ik het ook graag!

Alle informatie is welkom!!! Van Karakter tot Prestatie in de sport....
Foto zou helemaal leuk zijn!!!

Alvast bedankt voor je reactie!!!

lucky84

Re: Nakomelingen van Rex Magna of Amor gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 08:49

Helemaal niemand???

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:40

Ik kwam net al een paar topics hierover tegen, waar misschien veel over in staat. Vader van mijn pony haar moeder is ook rex magna. Wel apart, want hier is hij gekruist met een pony en heeft zijn grote maat dus niet door kunnen geven. Mijn pony is 1.52, hoe groot haar moeder was, zou ik niet weten, maar ook nog een pony.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:50

Ja ik heb die topic's ook al een beetje door gespit, maar zijn allemaal oude topic's waar je niet meer op kunt reageren dus vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend!
En ben ook erg benieuwd naar info over de hengst Amor en of er mensen zijn die ook een Rex Magna afstammeling hebben uit de merrie Vorite!

Wel grappig dat jij een pony hebt... de meeste afstammelingen van Rex Magna zijn vrij groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:58

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:13

Oke dank je wel!!! Heb meteen ff gekeken het filmpje had ik al eens eerder geprobeerd maar het downloaden wou toen niet helemaal lukken, maar nu gelukkig wel alleen jammer dat het zn kort filmpje is! het schilderij is trouwens prachtig!

Wat is het karakter van jouwn merrie's en rij je ze ook in de sport? Hoe zijn ze qua rijden?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:48

Amor was een geweldige hengst, die een grote stempel op de NL fokkerij (KWPN) heeft gedrukt. Qua karakter was hij niet de makkelijkste.

Zelf heb ik een 18 jarige El Corona (= Amor x Doruto) foto in mijn profiel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:51

In de huiskamer is nog een topic Amor, is overgegaan over gezellige klets over deze paarden. Misschien kan je
hem nog vinden en vind je de info die je zoekt ( of niet :Y) )

even opgezocht voor je, veel leesplezier
[HK] KWPN hengst Amor
Laatst bijgewerkt door vencedor op 01-09-09 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:53

Ik heb vroeger altijd op een vosmerrie gereden van Rex Magna. Was ook niet zo'n hele grote hoor, rond de 1.62m, maar wel echt een lieverd.
Mmaar o wee als ze iets niet zag zitten of bang was, dan kon ze ook echt finaal door het lint gaan!

Was heerlijk om op te rijden, jammer dat dr bazinnetje nooit echt fanatiek reed, want ze pakte alles supersnel op!
*zoekt foto*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:07

lucky84 schreef:
Wat is het karakter van jouwn merrie's en rij je ze ook in de sport? Hoe zijn ze qua rijden?

Het karakter van mijn merries is geweldig. :D
Als ik ze qua karakter moet beschrijven, dan ben ik wel even bezig, dus dat ga ik maar niet doen. Verder zie en betitel ik ze niet als zijnde "typisch Amor". ;)

Ik rijd ze niet in de sport. Met mijn jongste rijd ik sowieso nog niet, want zij is nog maar 3 jaar.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 22:12

randie schreef:
In de huiskamer is nog een topic Amor, is overgegaan over gezellige klets over deze paarden. Misschien kan je
hem nog vinden en vind je de info die je zoekt ( of niet :Y) )

even opgezocht voor je, veel leesplezier
[HK] KWPN hengst Amor

Ik zal zo zeker even een kijkje nemen in het topic en in ieder geval bedankt voor je reactie erg leuk!!!

Jaan81 schreef:
Ik heb vroeger altijd op een vosmerrie gereden van Rex Magna. Was ook niet zo'n hele grote hoor, rond de 1.62m, maar wel echt een lieverd.
Mmaar o wee als ze iets niet zag zitten of bang was, dan kon ze ook echt finaal door het lint gaan!

Was heerlijk om op te rijden, jammer dat dr bazinnetje nooit echt fanatiek reed, want ze pakte alles supersnel op!
*zoekt foto*

Jurito is af en toe ook wel een beetje een mietje, maar is meestal nog wel te overtuigen gelukkig! Als hij echt heel bang is tsja dan zit er niets anders op dan een andere weg nemen bijvoorbeeld op een buitenrit, want als ik er naast ga lopen lukt het ook niet maar gelukkig gebeurt dat zelden!

Bedankt voor je reactie!

[/quote]
Citaat:
Het karakter van mijn merries is geweldig. :D
Als ik ze qua karakter moet beschrijven, dan ben ik wel even bezig, dus dat ga ik maar niet doen. Verder zie en betitel ik ze niet als zijnde "typisch Amor". ;)

Ik rijd ze niet in de sport. Met mijn jongste rijd ik sowieso nog niet, want zij is nog maar 3 jaar.

Ja als ik zo lees in de meeste topic's zijn de meeste Rex Magna kinderen ook niet van die schatjes, maar Jurito juist wel hij zou werkelijk geen vlieg kwaad doen en is een grote knuffelkont!

Ook jij bedankt voor je reactie's!!!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:20

Hey! wat leuk ja! Ik ken Jurito wel. Stond deze niet bij Spiele ofzo? Heb zelf een Rex Magna xx x Nepal x Pericles xx van 20 jaar. Er stonden foto's in mn profiel, maar weetnie of ze er nog in staan...:S heb ook een zoon van deze merrie en met de eerste dochter van haar is er een hele lijn opgezet en heeft ZZ/L gelopen. Mijn Rex merrie: Highnoon heeft Z dressuur gelopen en M gesprongen. qua karakter erg bijzonder en ze houdt niet van mannen haha! verder wel een super lief paard die bij ons oud mag worden. Kan er veel mee, maar als ze iets niet wil gaat het over en wil je ook geen ruzie met dr. kan er ook niet iedereen opzetten, maar verstand komt kennelijk toch echt met de jaren en nu rijd een vriendinnetje van me netjes met dr in de ronde. zolang je niet echt wat van dr vraagt is ze super braaf. maar wel een btje panisch...

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 23:13

Jurito staat niet bij spiele alleen rijden we daar wel omdat we geen bak bij huis hebben! Hij heeft 1 keer er drie weken gestaan wegens omstandigheden. Wat ik zoal heb begerepen is bij hem ook de wijsheid met de jaren gekomen. Wat ik heb begrepen moet het niet altijd een makkelijk paard zijn geweest, maar geen gemenerd alleen met springen is het wel opletten, maar niet gemeen.

Jurito zijn vader is Rex Magna en zn opa Amor nou dat zou een monstercombi moeten zijn als ik het zo lees over het algemeen, maar het is echt een scheet die af en toe wel is waar me het bloed onder de nagels vandaan haald, maar bokken, steigeren, me eraf werpen nee dat nooit van zn leven!!! Ik rij hem nu een jaar en heeft tot nu toe zo vaak gebokt dat het op een hand te tellen is en ben er (afkloppen) nog nooit afgevallen en dat gaan we zo houden!!!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:32

Mijn paard heeft ook Amor in zijn bloed zitten, het is niet de makkelijkste, maar denk dat dat meer met het Uniform bloed te maken heeft dan met het Amor bloed ;)
Het bloed zit dan ook wat verder weg, het is de vader van de moeder van de moeder van mijn paard.
Maar je wilde paarden zien met Amor bloed vandaar dat ik dit post :)
Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=347808

Foto's in het topic in mn onderschrift!

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 00:20

Wat een ontzettend gaaf paard helemaal mijn type, hij heeft in in ieder geval niet de kleur van Amor gerft dat is een ding wat cker is haha. Maar wat een super mooi paardje pff... Die zwarte die je helaas in hebt moeten laten slapen was ook een knapperd! Jammer van zn mooi paard, maar gelukkig heb je een hele mooie en hoop ook lieve weer gevonden!

Bedankt voor je reactie!

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:32

Haha dankje voor je complimeten, ben ook erg blij met hem! De kleur komt inderdaad niet van Amor, van Uniform ;)
Hij is heel erg lief ja dat wel, alleen heeft hij tijdens het rijden af en toe Uniform kuren, maarja dat heeft ook wel weer wat ;)

Die zwarte was inderdaad erg zonde ja dat we die in hebben moeten slapen, maarja ik zie het altijd maar zo, dan had ik mijn huidige paard ook nooit gehad!

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:23

Jord schreef:

Ik heb een 17 jarige El Corona. Lijkt best op die van jou, wat leuk.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 19:02

Ze lijken idd wel op elkaar. Kon Jurito ook maar zo lopen als die van jou ;).

ff off-topic: Je hebt trouwens een heel mooi paardje in je profiel staan,
Krack C x Caritas :~

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:24

xxLisaxx schreef:
Jord schreef:

Ik heb een 17 jarige El Corona. Lijkt best op die van jou, wat leuk.

Heb even in je profiel gespiekt, is jouw El Corona eerst door iemand anders in de sport gereden (subtop), heb nl. wel eens een El Corona met dezelfde naam jaren geleden zien lopen, misschien wel Marc Scholte, kan het me niet helemaal meer herinneren wie 'm reed.

Mijne precies hetzelfde, loopt al 4 jaar niet meer in de sport maar niet met pensioen, rij hem nog dagelijks recreatief.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:31

Judith Scholte heeft met hem zz-z gestart in de toen nog zzgp ja dus kan heel goed kloppen. is haar paard geweest :)

Tierra72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:39

Ik heb 2 merries gehad. De 1 had Rex Magna als vader, maar het is nooit wat geworden tussen dat paard en mij. Voor mij was ze veel te heet en ik was er van de eerste 10 keer dat ik erop zat 9 keer af gevallen. De 2de had Amor in haar bloed. Dat was meer een paard voor mij. Maar ze hadden beide een goede kop erop. De 1ste was een vos en de 2de was een donker bruinzwarte.

Liefs Tierra72

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 13:20

Jammer dat het met die ene merrie niets is geworden, maar goed je hebt een klik met het paard ofniet. Opzich is Jurito geen heet hoofd alleen af en toe als hij het spannend vind dan wil hij wel eens heet worden of als hij iets wil en het niet voor elkaar krijgt;)

Arwiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:50

ik heb een 18 jarige merrie van die hengst(rexmagna)
ze heeft Z2 gelopen en dus het sportpredicaat

ze is zeer goed in de bewegingen en fokt goed.

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:17

Hoe is ze met rijden en qua gedrag?
Rex Magna is dus de vader van jouwn merrie, welke
vader heeft zijn moeder dan?
Heb je misschien foto's? Ben erg benieuwd.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:34