Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Hij heeft gisteren gips om zijn ene hoef gekregen. Nu maar afwachten tot er weer een hoefijzer onder kan. Wat nog een hele tijd kan duren.
_Cynthia_ schreef:Ja hij staat sinds maandag avond weer op stal. Nu krijgt hij 4 weken boxrust en we moeten met hem 16oktober terug komen voor controle. De DA dacht dat als het goed er misschien al een hoefijzer onder kan dus dat we daarna gelijk doormogen naar de hoefsmid

Arabesk schreef:_Cynthia_ schreef:Ja hij staat sinds maandag avond weer op stal. Nu krijgt hij 4 weken boxrust en we moeten met hem 16oktober terug komen voor controle. De DA dacht dat als het goed er misschien al een hoefijzer onder kan dus dat we daarna gelijk doormogen naar de hoefsmid
Wat is de redenatie van de veearts waarin boxrust kan bijdragen aan de genezing?
Het ligt er denk ik maar net aan hoe lang je niet mag rijden. Als dat een hele lange periode is, kan het idd zijn dat hij dingen verleert en dat je opnieuw moet beginnen met die dingen te leren. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus zeker weten doe ik het niet.Hozie schreef:Ik snap 1 ding niet: hij is net 4 en hij is al 3/4 JAAR onder het zadel, ik denk dat dit 3/4 MAANDEN moet zijn?![]()
Het ligt er denk ik maar net aan hoe lang je niet mag rijden. Als dat een hele lange periode is, kan het idd zijn dat hij dingen verleert en dat je opnieuw moet beginnen met die dingen te leren. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus zeker weten doe ik het niet.
De mijne was een tijdje geleden ook een hoefijzer kwijt op het land en waarschijnlijk is toen dat ijzer er niet in 1 keer helemaal af gegaan, hij is schijnbaar nog in de lip van het hoefijzer gaan staan, waardoor dat de witte lijn is binnengedrongen, daardoor had ze toen een hoefzweer opgelopen, dat was gewoon een kwestie van uitsnijden en na een week was het helemaal over. Maar dat was een stuk minder erg dan wat de jouwe nu heeft denk ik. Ik hoop dat het snel verbetert. Veel sterkte met je paardje.
. Ik had er overheen gelezen.