Vanmiddag is er bij mijn 23 jarige gepensioneerde merrie in haar linkerachterbeen (habituele) Patella luxatie geconstateerd, oftewel de knieschijf ligt soms op zijn plaats maar ligt ook vaak naast de groeve, als gevolg van te lange(/te slappe?) kniebanden.
Op zijn aanraden staat ze nu 1 week op pijnstillers en 2 weken op rust (gewoon op het land). Na die twee weken moet ik met haar lange rechte stukken op het harde gaan wandelen, en daarna aan de slag gaan met oefeningen om de kniebanden te versterken; hij noemde hierbij onder andere het lopen over balkjes.
Binnen een aantal maanden moet er verbetering te zien zijn. Mocht dat niet het geval zijn, of er al eerder verslechtering optreden, noemde hij het einde verhaal. We hebben het nog even gehad over opereren, en hij belt me daar vandeweek nog even over terug, maar in principe is dat geen optie.
Zoals jullie waarschijnlijk begrijpen wil ik niet zomaar opgeven en er alles aandoen om het, ondanks haar leeftijd, te verbeteren. Daarom mijn vraag aan jullie; is er iemand met ervaring? zijn er nog andere tips? alles is welkom

Alvast enorm bedankt!