De pony in kwestie is zeer gevoelig voor rotstraal, ondanks goede hoefverzorging komt het toch geregeld terug. Mijn smid waarschuwt dan ook altijd even dat ik moet opletten. Ik probeer de hoeven zo droog mogelijk te houden door ze schoon te maken en vervolgens een hoefvet er op te doen. (op de zolen en de straal) gezien dit water af stoot?
Maar toen ik laatst zijn rechter achterhoef uit krabde kwam er ineens een heel stuk mee
Hij trok zijn hoef niet weg of niets. Gaf geen krimp, maar ik maak me er toch danig zorgen om. De smid moet van Nederland komen en die is gewaarschuwd maar ik ben toch benieuwd of hier al ervaringen mee zijn? Ik ga morgen langs de shop hier in de buurt voor een "middel" te halen wat de straal wat zou moeten verharden. (op aanraden van de Smid toen hij de vorige keer last had van rotstraal)Hij loopt niet mank, is er niet gevoelig op... Ik weet niet wanneer mijn smid kan komen... (contacteren gaat via mijn ouders gezien het een goede vriend is van hen.) maar moet ik ze tot spoed aanzetten in dit geval? Of kan het zijn dat het gewoon een "overbodig stuk" was dat ik verward heb voor straal?
Er komt gewoon een nieuwe straal onderuit. Die oude lapjes zijn gewoon dood weefsel, dode huid, en zit ook geen gevoel in. Als ze heel los zitten kun je ze ook gewoon eraf draaien. De meeste bekappers snijden die losse flapjes netjes weg zodat er geen mest en andere viezigheid onder kan blijven zitten.
ook leuk... )