Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Zo heeft mijn paard een tijdje geleden een ontsteking gehad in zijn kogel en een hoefzweer tegelijk door gewoon verkeerd op te staan. Het kan zo stom gaan soms. 

Nouvel schreef:Met een dikke pees zou ik inderdaad het zekere voor het onzekere nemen...
Rust, stappen aan de hand en veel koelen.
Ik zou ook een andere hoefsmid bellen als ik jou was, als de hoef echt over het ijzer heen gegroeid is vind ik 2 tot 3 weken wachten wel aan de lange kant, zeker voor een paard met een peesblessure.
Die moet juist goed recht op de voeten staan en zeker niet met te lange tenen...
Ossie96 schreef:Ik zou idd maar even niet rijden en als het over een paard dagen nog niet veranderd is de veearts even bellen.
Paarden kunnen op de raarste manieren wat aan hun pezen krijgen hoor, zelfs in de stal krijgen ze het voor elkaar...![]()
Succes! Ik hoop op niets vervelends voor je, mijn paard heeft het ook gehad en het is geen pretje!
Ps. koelen is goed, volhouden dus! (wel 10 min anders heeft het geen zin)
20 min minimaal afkoelen en daarna stappen dit zeker 3 maal daags doen.

smurf26 schreef:Begin niet te snel weer met rijden, want ook al lijkt het been dunner te worden. Het is dan niet altijd al "hersteld" (voor zover een pees hersteld).
Succes!

amanda2 schreef:Om nog beter te koelen kan je een coolpack gebruiken.
Veel paarden krijgen mok door ze met water te koelen. Daarbij laat je die coolpack makkelijker een half uurtje zitten dan dat je een half uur staat af te spuiten.
Voor een tientje koop je zo'n ding bij de drogist. Nooit je coolpack direkt op de huid aanbrengen, altijd een lapje stof oid ertussen doen anders "brand" het.
Hopelijk kan je vriendin je morgen geruststellen, succes!

Lizzy_Bennie schreef:Ik zou niet door rijden!
nouja aangezien ze wel vaker geintjes uithaald heb ik haar doorgereden (was nog aan het losstappen) maar na de eerste 3 passen draf zei ik tegen mijn vriendin dat ze wel erg kreupelde... dus gevoeld en gedaan en idd een dikke pees.