hoe hoefmes gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_eefiej_

hoe hoefmes gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:05

ik heb laatst een hoefmes gekocht omdat ik dacht dat dat handig zou zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het moet gebruiken! ik hoop dat jullie het aan me uit kunnen leggen. alvast bedankt!

Somebitch

Re: hoe hoefmes gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:06

Als je niet weet hoe je het moet gebruiken moet je het ook niet gebruiken.
Zo over internet uit te leggen gaat niet. Vraag het aan je hoefsmid.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:56

_eefiej_ schreef:
ik heb laatst een hoefmes gekocht omdat ik dacht dat dat handig zou zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik het moet gebruiken! ik hoop dat jullie het aan me uit kunnen leggen. alvast bedankt!

Handig, in combinatie met, je weet niet hoe je het moet gebruiken Koe . Onhandig dus.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:43

Gewoon als een gek op de hoef inhakken, en als het te erg gaat bloeden de hoefsmid bellen zodat hij kan komen om het op te lossen. Hou wel rekening met een boze hoefsmid. Koe

Mocht je toch besluiten om het niet te doen, kan je ook een leuk kaasplankje maken voor de visite en het mesje er bij leggen. Gegarandeerd succes!

Pfff...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:44

Hoe te gebruiken? Door een gediplomineerde hoefsmid.

Voor de niet hoefsmeden inderdaad erg leuk voor op een kaasplankje.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:44

need I say more?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:45

ik heb het mesje ook maar als je idd niet weet hoe je dit moet gebruiken niet gebruiken.

ik heb het aan de hoefsmid gevragen omdat mijn pony niet op ijzers loopt en ik zelf dus wat kan bijhouden, ze gaat wel gewoon naar de hoefsmid maar als het erg word doe ik het even zelf.

eerste keer heeft de hoefsmid meegekeken. maar vooral NIET zlef aan de gang gaan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:48

_eefiej_ schreef:

Niet gebruiken!
Gewoon aan de smid overlaten.

_eefiej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:27

ooh okee. sorry hoor, weet ik veel dat het gevaarlijk is..! echt gemeen dat jullie zo flauw doen, want ik wou het bij mijn verzorgpony doen omdat die nooit naar de hoefsmid gaan. ik weet dat dit heeeeel slecht is en ik heb het al tegen de eigenaar gezegd, maar die wil er niks tegen doen. wees blij dat ik er wat aan wou doen!

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:37

Hoi Eefiej,

Sorry ik wilde niet gemeen tegen je doen. Ik vind het hartstikke goed dat je je verzorgpony wil helpen, maar je kan niet zomaar in een hoef gaan snijden. Als je een hoef te kort snijdt dan kan de pony niet meer lopen, en heeft hij heel veel pijn. Ten tweede is het ook gevaarlijk voor jezelf omdat je, als je uitschiet, flink gewond kunt raken want zo'n mes is heel scherp. Doe dat alsjeblieft niet! Dan kan de pony beter nog met te langen hoeven lopen totdat er een keer een hoefsmid komt. Vraag anders aan je ouders of zij het aan de eigenaar willen vragen, misschien helpt dat!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 23:20

SpikyBlue schreef:
Hoi Eefiej,

Sorry ik wilde niet gemeen tegen je doen. Ik vind het hartstikke goed dat je je verzorgpony wil helpen, maar je kan niet zomaar in een hoef gaan snijden. Als je een hoef te kort snijdt dan kan de pony niet meer lopen, en heeft hij heel veel pijn. Ten tweede is het ook gevaarlijk voor jezelf omdat je, als je uitschiet, flink gewond kunt raken want zo'n mes is heel scherp. Doe dat alsjeblieft niet! Dan kan de pony beter nog met te langen hoeven lopen totdat er een keer een hoefsmid komt. Vraag anders aan je ouders of zij het aan de eigenaar willen vragen, misschien helpt dat!

Hier sluit ik me bij aan! Lief dat TS alleen maar aan het welzijn van haar verzorgpaardje denkt, maar het is inderdaad niet verstandig om zelf aan de slag te gaan met een hoefmes. Hopelijk kunnen je ouders je hiermee helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 06:33

Ouders moeten daar ook niet mee helpen

Idd heel lief dat TS aan het welzijn van het paardje denkt, maar hoefjes zijn dingen waar alleen een hoefsmid aan mag komen....

(eigenlijk wel fijn dat je het op Bokt vraagt, TS, voor hetzelfde geld begon je gewoon, en kregen we een ramp die niet te overzien was..... )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 06:57

Ik ga mee met yamcha en spkikyblue, ze wil tenminste iets doen, maar aan die hoeven moet je niet zittten hoor, of vraag je ouders de hoefsmid te betalen ? Even bekappen is niet veel geld, al moet de eigenaar het zelf doen natuurlijk maar als het echt erg is dat de hoeven omkrullen ?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:29

Yamcha schreef:
Ouders moeten daar ook niet mee helpen

)

Ouders kunnen misschien bemiddelen met de eigenaar van de pony, niemand zegt hier dat de ouders het paard moeten bekappen volgens mij. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:33

Ah, dan had ik het verkeerd gelezen.....

had al allerlei gruwelijke visioenen Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:35

Heel lief van je dat je je verzorgpony wilt 'helpen'.
Misschien kan je beter eventjes sparen voor het bekappen van de pony?

Kost gemiddeld zo'n 20.- euro.

_eefiej_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 11:40

okee, heel erg bedankt iedereen!! sorry dat ik zo gemeen uitviel... ik heb eindelijk de eigenaar overgehaald om ze naar de hoefsmid te brengen! echt super bedankt iedereen, en mijn hoefmes gaat de pullenbak in. ik hoop niet dat de vuilnisman zich eraan verwond;)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:44

Kun je hem miss beter aan de hoefsmid geven, heeft die er nog wat aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:58

_eefiej_ schreef:
okee, heel erg bedankt iedereen!! sorry dat ik zo gemeen uitviel... ik heb eindelijk de eigenaar overgehaald om ze naar de hoefsmid te brengen! echt super bedankt iedereen, en mijn hoefmes gaat de pullenbak in. ik hoop niet dat de vuilnisman zich eraan verwond;)

Haha! Haha! Haha!

Heel goed van je!! OK dan!
En heel goed dat je het op Bokt gezet hebt!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:30

_eefiej_ schreef:

Jij viel niet gemeen uit hoor Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:47

Moet zeggen dat ik dat ook wel mee vind vallen Lachen

Soms zijn we op Bokt een beetje direct en niet erg tactisch Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:57

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:08

_eefiej_ schreef:

Goed gedaan, je verzorgpaarden hebben meer aan de hoefsmid dan dat jij het gaat proberen. Hoe goed je het ook bedoelt Lachen