Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:10

ik ben geinteresseerd in de renegade hoefschoenen voor mijn haflinger en ben benieuwd hoe deze zit enz.
Wie heeft deze en kan zijn of haar ervaringen met mij delen Knipoog

Daan1982

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:20

Helaas niet met jou merk maar mijn paard loopt met Marquis hoefschoenen. Deze zijn zo fijn omdat er lucht ingepompt wordt en 6 maten in zijn, alles is vervangbaar.

Bij Barefoot saddles com kun je ze kopen alsook huren.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:49

niemand die ze heeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:23

Zijn ze al in NL te koop dan?? Ik had begrepen dat ze nog niet geïmporteerd werden en dat het alleen via smeden/dealers zou gaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:02

plaatje?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:07

ze zijn in Nederland te koop via: http://www.paardenservice.nl/renegade.htm

Er moet alleen wel iemand lang komen om de schoenen aan te meten wat nog 45,- extra kost boven op de 185,- (per paar) dat de schoenen al kosten. Ik heb er ook over nagedacht maar vond het gewoon simpel weg te duur worden, daarnaast vind ik het gedeelte over de hoefballen te link met mogelijk openschuren. Ik heb nu de Easyboot Bare in de bestelling, hoop dat die gaan bevallen Lachen

@arabesk:

Afbeelding
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:08

Dus!
Speciale EK uitvoering ofzo? Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:15

Vind het net een soort... skischoenen. Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:26

@Visconti : juist omdat het achterste deel kan scharnieren heb je geen last van schuren (zou je geen last horen te hebben ) én ze zijn zacht bekleed.
Bedankt voor de link overigens Haha!

Edit: ik zie dat de grootste breedte maar 127 mm is, dat ga ik met mijn E-pony al niet redden. Die zit al op 130.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:28

Werd even op dit topic gewezen..
Je hóeft niet percé via deze service de Renegades te kopen (blij verrast te zien dat er in ieder geval al één iemand is, want ze zijn idd nog maar heel kort officieel in de handel, tot begin dit jaar waren ze nog alleen in testgebruik).
Ik heb uitgebreid e-mail contact gehad met de uitvinder/producent van deze hoefschoenen en als je geen distributor (die overigens door hun goedgekeurd moeten worden en een speciaal 'distributor programm' moeten volgen voor ze officieel dealer mogen worden) in je buurt hebt, mag je ook rechtstreeks contact op nemen met 'amerika'. Met behulp van foto's, maten e.d. bepalen zij dan welke maat je nodig hebt. In de toekomst komt er waarschijnlijk nog wel een soort instructie video waardoor het makkelijker wordt zonder distributor Renegades te kopen, maar ze willen het expres zo houden om fouten in aanmeten en maatbepaling zo veel mogelijk te voorkomen, want daar ontstaan bij de meeste hoefschoenen de problemen.

Wat dat schuren op de bal betreft, zoals DD al aangaf, het grote pluspunt van deze hoefschoenen is juist het scharnierpunt, waardoor de schoenen de beweging in de voet kunnen volgen. Het schuurt dus juist niet, terwijl de meeste andere merken dat wel doen. omdat dat een starre schoen om een bewegelijke voet is (tussen hoef en koot zit beweging in een hoef en meeste hoefschoenen zitten om de koot. Dus schuren.)
Check de site http://www.renegadehoofboots.com/ maar es en lees bij nieuws wie en vooral wat voor mensen de schoenen getest hebben. Ik ben twee jaar geleden al op deze hoefschoenen gekomen en toen waren ze alleen nog maar in testgebruik. Ik heb tot begin dit jaar contact gehouden en vlak voor ik mijn paard in Januari verkocht, waren ze nog steeds niet vrij te koop... Dus er zit zowiezo een testperiode van dik twee jaar aan vooraf, vooral op zeer lange afstanden en ook in zeer ruig terrein. Het systeem spreekt mij heel erg aan en mocht ik schoenen nodig gaan hebben bij m'n nieuwe paard (en die kans acht ik hoog want ik wil lange afstands ritten gaan doen), dan worden het zeker Renegades.

DD, je kunt geloof ik ook 'customized' boots kopen als je echt buiten de maten valt. Dan zou ik ze gewoon es mailen. Lijkt me sterk dat je al voor een flinke Paint geen hoefschoenen meer kunt kopen, of heeft Boon zulke schuiten? Knipoog

Arabesk, ze hebben verschillende kleurtjes, idd ook knal oranje (en aangezien ik verder ook alles oranje heb, móet ik natuurlijk die hebben Haha! )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:56

@Francis: Boon zit na een kapbeurt op B134xL130, dus dat valt best mee. De Renegades zijn wel eerder lang als breed, terwijl een goede hoef eerder breed als lang is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:18

Zat er net naar te kijken idd... Denk dat het mede komt omdat het amerikaans makelij is en wat ik van amerikaanse paarden heb gezien is dat ze ze daar heel stijl zetten en kleine hoefjes fokken (halterpaardenverhaal). Ze zijn daar misschien geen 'schuiten' gewend.
Verder is't natuurlijk vooral de Endurance wereld waar ze voor ontwikkeld zijn, en dat zijn vaak ook de kleinere/rankere type paarden...
Als mijn paardje hier is zal ik hem ook es meten, die gaat er dan denk ik ook overheen (stevige oostenrijkse stappers heeft die Haha! ) en dan zal ik meneer Lander es mailen hoe hij dat gedacht had... en of er misschien nog een maatje 3 en 4 komen ook... zou toch leuk zijn...
Zou 't wel jammer vinden als 't niet gaat passen, had me nou juist zo op m'n oranje schoenen verheugd Haha!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 15:57

Ik wacht nog even af tot ik ervaringen van anderen hoor.
Ik vind 185 + 45 euro een behoorlijk bedrag dus eerst even kijken of het echt wat is Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:01

Zoals ik al uitlegde, die 45 euro kun je je in wezen besparen door het rechtstreeks te doen. Omdat hier nog geen/nagenoeg geen retailers zijn die ze verkopen, kan dat nog. Alleen als je die hoefsmid bij je in de buurt hebt zitten verwachten ze dat je't via hem/haar doet.

Maar wie weet... met een beetje mazzel heb ik heel snel ook weer een paardje en als hij binnen de maten valt bestel ik waarschijnlijk ook wel een set, valt'ie er buiten, dan wil ik zien in hoeverre maatwerk mogelijk is.
Dan zijn ze dus in Nederland te 'bewonderen'.
Heb je die hoefsmid al es gevraagd of er al mensen zijn die ze hebben? Wellicht kun je ze al bij iemand 'in de praktijk' bekijken.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:55

Zit bij hem in de buurt dus helaas zal het dan zoals gezegd via hem moeten gaan.
Het is wel een idee om aan hem te vragen of hij ze al verkocht heeft aan iemand en wat die ervan vind Haha! . Dat zal dan pas einde van de week worden, want hij is vaak alleen in de ochtend bereikbaar.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:26

Ik ben geinteresseerd in verhalen van gebruikers van de renegades in NL. Ik begreep dat er nu alleen nog kleine maten op de markt zijn maar dat ze dit najaar verder gaan werken aan het ontwikkelen van de grotere maten. In europa schijnen de hoeven inderdaad wat groter te zijn dan in de USA.

Als je rechtstreeks kunt bestellen dan is het wel een stuk goedkoper. Ik zie 160 dollar op de site per paar en dat is met de lage dollar wel een stuk goedkoper dan 185 euro per paar. En dan heb ik het nog niet over die 45 euro...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:30

Helaas nog geen ervaringen hier, paardje ging niet door en voorlopig niks anders op't oog. Zodra ik wel wat heb komen er waarschijnlijk ook al snel een paar Renegades, zodra dat zo is laat ik dat hier uiteraard weten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:33

Ik heb ze sinds kort. Helaas kan ik nu niet rijden ivm met een blessure.

Maar hij heeft ze een paar keer in de wei aan gehad, dat ging prima. Maar ook de ultieme slooptest gedaan (op de trailer stampt mijn pony graag op zijn eigen voeten, moet persé de voet op de hoeklijn van de klep zetten en dan z'n volle gewicht erop zetten) en ook deze hebben ze zonder kleerscheuren overleefd. Go jij! Go jij!

Hij stapt en draaft er prima mee. Ik heb dus goede hoop voor het rijden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:13

Wow, stoer hoor, ik ben jaloers! Ik heb nu een paardje op het oog die nooit in de beschikbare maten gaat passen.. ik hoop dus dat ze snel met grotere maten komen of dat 'custom' een optie is/wordt.
Welke maat heb jij nu Sosha?

Houd ons goed op de hoogte hoor, ik ben érg benieuwd hoe ze gaan bevallen met rijden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:17

Voor heeft de mijne 2, achter 1.

De maten zijn inderdaad wel erg beperkt. Maar ik neem toch aan dat als het een succes is er wel meer maten zullen komen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:21

Dat neem ik ook aan Sosha. De proefmodellen zijn in eerste instantie voor Enduranceruiters gemaakt en dat zijn toch vaak (topruiters) ranke paardjes zoals arabiertjes enzo...
Ik neem aan dat als ze maar genoeg vraag naar grotere maten krijgen, die er ook wel komen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat custom al wel mogelijk is...
Ik wacht dus even af tot ik definitief iets gekocht heb en ga er dan eens achteraan.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:23

Altijd al gevonden dat mijn Haf sprekend op een Arabier lijkt Tong uitsteken

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:26

hihi.. ok dan, jij hebt ze onder een haf... dat zijn toch meestal ook niet echt poezelige voetjes...

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:28

Klein Hafje met schattige voetjes Ach gut

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:34

Ah zo. Nou, ik ben érg benieuwd... kun je es foto's maken vandeweek? Kijken hoe ze zitten enzo zonder dat het 'reclame'foto's zijn zeg maar...
En zijn ze idd zo makkelijk aan en uit te doen?