Werd even op dit topic gewezen..
Je hóeft niet percé via deze service de Renegades te kopen (blij verrast te zien dat er in ieder geval al één iemand is, want ze zijn idd nog maar heel kort officieel in de handel, tot begin dit jaar waren ze nog alleen in testgebruik).
Ik heb uitgebreid e-mail contact gehad met de uitvinder/producent van deze hoefschoenen en als je geen distributor (die overigens door hun goedgekeurd moeten worden en een speciaal 'distributor programm' moeten volgen voor ze officieel dealer mogen worden) in je buurt hebt, mag je ook rechtstreeks contact op nemen met 'amerika'. Met behulp van foto's, maten e.d. bepalen zij dan welke maat je nodig hebt. In de toekomst komt er waarschijnlijk nog wel een soort instructie video waardoor het makkelijker wordt zonder distributor Renegades te kopen, maar ze willen het expres zo houden om fouten in aanmeten en maatbepaling zo veel mogelijk te voorkomen, want daar ontstaan bij de meeste hoefschoenen de problemen.
Wat dat schuren op de bal betreft, zoals DD al aangaf, het grote pluspunt van deze hoefschoenen is juist het scharnierpunt, waardoor de schoenen de beweging in de voet kunnen volgen. Het schuurt dus juist niet, terwijl de meeste andere merken dat wel doen. omdat dat een starre schoen om een bewegelijke voet is (tussen hoef en koot zit beweging in een hoef en meeste hoefschoenen zitten om de koot. Dus schuren.)
Check de site http://www.renegadehoofboots.com/ maar es en lees bij nieuws wie en vooral wat voor mensen de schoenen getest hebben. Ik ben twee jaar geleden al op deze hoefschoenen gekomen en toen waren ze alleen nog maar in testgebruik. Ik heb tot begin dit jaar contact gehouden en vlak voor ik mijn paard in Januari verkocht, waren ze nog steeds niet vrij te koop... Dus er zit zowiezo een testperiode van dik twee jaar aan vooraf, vooral op zeer lange afstanden en ook in zeer ruig terrein. Het systeem spreekt mij heel erg aan en mocht ik schoenen nodig gaan hebben bij m'n nieuwe paard (en die kans acht ik hoog want ik wil lange afstands ritten gaan doen), dan worden het zeker Renegades.
DD, je kunt geloof ik ook 'customized' boots kopen als je echt buiten de maten valt. Dan zou ik ze gewoon es mailen. Lijkt me sterk dat je al voor een flinke Paint geen hoefschoenen meer kunt kopen, of heeft Boon zulke schuiten?
Arabesk, ze hebben verschillende kleurtjes, idd ook knal oranje (en aangezien ik verder ook alles oranje heb, móet ik natuurlijk die hebben
)