Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jura schreef:Bedankt voor jullie reacties!
raket, ik ga vanmiddag bij de dierenarts vit E+selenium halen. Hij vond het ook een goed idee omdat je verschillende dingen kunt proberen. Magnesium werkt meer op het zenuwstelsel en vit e+ selenium meer op de spieren. Maar je weet nooit precies waar het probleem in de aansturing zit, dus het is zeker de moeite waard.
Imago01 schreef:Jura, in je beginpost staat er niets over toch? Of ik moet er overheen lezen. Alleen in een reactie van jou op een berichtje van mij staat onderaan dat je contact hebt met de DA. Dus ik snap je laatste bericht hier niet zo???
Dat jouw paard de achterhand naar binnen zet en dat je het voelt met rijden en dat ze haar been verdraait, ik bedoel het niet verkeerd of als aanval hoor maar als je dan constant contact hebt met je DA, waarom zet je hier dan eigenlijk dat bericht neer?
Ik bedoel, een DA zal het toch gerust wel beter weten dan de gemiddelde bokker?
De ervaring die IK heb meegemaakt bij 2 paarden met krampbeen is dat ze alleen last hebben met hoefjes krabben, wat lastiger bij de smid (tegen een muur aan laten leunen is een hele goede tip; mijn smid zet mijn paard al automatisch zo neer) en soms met afspuiten met water als ik direct op het been spuit.
Met alle info die ik heb ingezameld erover in de loop der jaren weet ik wel dat een krampbeen in principe niet terug te zien is wanneer het paard in beweging is (en dat dit ook niet te voelen moet zijn dus). Dat is er dan ook de reden van dat er medisch niet veel meer bekend is over het fenomeen krampbeen; juist omdat het niet het paard belemmert (mijn smid heeft zelfs een politiepaard met een krampbeen als klant) in de bewegingen e.d. wordt er geen geld uitgetrokken om het nader te onderzoeken.
Daarom heb ik zomaar het vermoeden dat jouw paard buiten dat krampbeen gewoon nog iets anders ‘mankeert’ of gewoon nog lekker slap en slungelig is.
Misschien een soort combinatie tussen nog steker moeten worden en nog wat slappe banden? Maar dan nog, wat zegt je DA hier dan over? En ik neem aan dat je ook allang al overlegd hebt met de hoefsmid, wat zegt hij er dan over?