Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pol013 schreef:Ik heb ook een paard die maait met zijn voorbenen.
Zoals boven al genoemd is tilt zo'n paard zijn been op. zwaait het iets naar buiten en zet het dan voor hem neer.
Ik zie dit ivm aantikken liever dan een paard wat enorm strijkt met zijn voorbenen.
Mijn paard is nu 11 en heeft er nog geen last van en ik zie ook niet in waarom hij er wel last van zou gaan krijgen.
Hoe meer je je paard op de achterhand krijgt hoe minder het wel wordt naar mijn idee. Weggaan zal het echter nooit (meer)
In de beoordeling van een dressuurproef heb ik nog nooit gemerkt dat het negatief beoordeeld wordt.
vind dit wel aardige foto kijk naar t rechterbeentjezie je dat die aantocht maakt om de te gaan maaien sandr0 schreef:pol013 schreef:..................
Mijn paard is nu 11 en heeft er nog geen last van en ik zie ook niet in waarom hij er wel last van zou gaan krijgen.
.................
meer kans op slijtage
sandr0 schreef:pol013 schreef:..................
.................
meer kans op slijtage

Citaat:Mijn paard maait ook met het voorbeen.
Heb ik inmiddels 10 jaar, is 13, loopt Z1 (hoezo niet kunnen uitstrekken?), B springen en B(B) SGW en wordt behoorlijk intensief gereden. Nog nooit een aanwijzing gehad dat dit ook maar enig probleem geeft en nette cijfers voor het binnenkomen over de AC lijn.
Door een paard van de voorhand af te halen wordt het overigens wel minder. Als hij los binnen komt draven is het net malle pietje maar dat zeg je niet nog een keer als er een zadel op ligt.
Mijn paard heeft het dusdanig dat een leek die voor hem staat het kan zien.
bijkomend voordeel is dat ze niet strijken en ik bij normale arbeid echt geen peesbeschermers nodig heb.
Ik zou een paard er echt niet om laten staan.