he hallo,
waarschijnlijk heeft mijn paard rotstraal. Het begon als mok dus ook eerst zo behandeld. Na een week zag het er niet goed uit, toch even de veearts erbij gehaald.
Het was bloemkool achtig aan het groeien. Mijn veearts wist het niet zeker en heeft bloed afgenomen. Hij denkt aan straalkanker. Dezelfde avond is de hoefsmit ook geweest en heeft de ijzers eronder weggehaald en de straal besneden. Gelukkig bloedde het niet.
Maar na een uur kreeg hij koorts en dikke benen en weer de veearts erbij gehaald. Tja die wist het ook niet. Antibiotica erin gespoten en afwachten maar. Hij is gaan liggen en ik dacht dit gaat niet goed. Veearts en hoefsmit zijn gebleven waarom???
Na een uur hem in de benen geholpen, bleek dat ie een infectie erbij had gekregen. Het leek niet goed werd mij verteld. Ik had echt zoiets had ik maar nooit gebeld....
Nu een week later slaat eindelijk de antibiotica aan en gaat hij weer staan.
Ik behandel het nu als rotstraal. Wassen met groene biotex en de straal inspuiten met jodium. Zijn hoeven zien er nu een stuk rustiger uit. Maar de uitslagen van de testen zijn er nog niet...
Ben zo bang voor het andere.... Ik moest het even van me afschrijven als er nog tips zijn, zijn die erg welkom