Op een gegeven moment was zij zó kreupel, dat wij zelfs het advies kregen om haar maar 'op te ruimen'..
Wij zijn op zoek gegaan naar middelen om haar een leven te kunnen geven waarin ze zich als paard zou kunnen gedragen zonder daarbij of daarna pijn te moeten lijden.
Geen van de middelen gaf echter een goed of blijvend resultaat.
Nu wil het toeval dat 1 van onze honden (Bonnie) in diezelfde periode ernstig geblesseerd raakte aan haar knieen waarvoor ze oa. zware pijnstillers kreeg.
Vanwege alle nare bijverschijnselen van dit middel, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.
Op het dierennieuws forum ( http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php ) las ik over Sasha's Blend wat met name aan honden en katten met gewrichts/bewegingspijn gegeven wordt.
Via http://www.dierennieuws.nl/honden/sashabl.htm heb ik SB. besteld en bij Bonnie zagen we al heel snel een merkbare vooruitgang.
Wij hebben nog maar 1x de zware pijnstillers nodig gehad .. dat was toen de eerste pot op was en ik nog geen nieuwe besteld had

Wist toen wel meteen voor 100% zeker dat Sasha's Blend daadwerkelijk helpt, zoals het er nu uitziet hoeft Bonnie waarschijnlijk zelfs niet de geplande 2e operatie te ondergaan!
Via genoemd forum kwam ik erachter dat SB. ook wel voor paarden gebruikt wordt.
Wij zijn daar dan dus ook (eerlijk is eerlijk: mede door eerdere ervaringen enigzins sceptisch ..) zo'n 8 weken geleden mee begonnen bij Maroon.
En wat wij zelf niet eens meer voor mogelijk hielden is gebeurd: Maroon is dusdanig opgeknapt dat we zelfs al weer een paar keer op haar hebben gereden !!
Héél rustig en korte stukjes .. maar tóch!
En wat nog veel belangrijker is: we merken aan haar dat ze zich weer prettig(er) voelt en ze kan zich weer lekker 'paards' gedragen!
Omdat ik weet dat heel veel paarden en pony's problemen/pijn hebben bij het bewegen, wilde ik deze ervaring met jullie delen.
Misschien heeft iemand hier iets aan, het is meer dan de moeite waard om Sasha's Blend eens te proberen als je dier last heeft van bv. gewrichtspijn door een blessure/slijtage/ouderdom.
Overigens nog een bijkomend extraatje: Maroon had altijd last van nogal weke (witte) hoeven .. nu dus niet meer.
Toch ook nog even een nadeel: Sasha's Blend stinkt nogal naar vis.
Door het voer mengen is daardoor voor de meeste paarden geen optie. Maar door appelmoes gemengd en dan dmv. grote plastic spuit in mond spuiten werkt prima.
Maroon is er inmiddels zo aan gewend (of zou ze merken dat dit prutje haar helpt ?!) dat we moeten uitkijken dat ze de spuit er niet bij opeet !!