Problemen/pijn bij beweging? Probeer dit eens.. *update

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Problemen/pijn bij beweging? Probeer dit eens.. *update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:28

Onze 13-jarige Maroon heeft sinds het begin van dit jaar last van een oude schouderblessure en daardoor is er ook artrose ontstaan in haar kogelgewrichten.

Op een gegeven moment was zij zó kreupel, dat wij zelfs het advies kregen om haar maar 'op te ruimen'..

Wij zijn op zoek gegaan naar middelen om haar een leven te kunnen geven waarin ze zich als paard zou kunnen gedragen zonder daarbij of daarna pijn te moeten lijden.

Geen van de middelen gaf echter een goed of blijvend resultaat.

Nu wil het toeval dat 1 van onze honden (Bonnie) in diezelfde periode ernstig geblesseerd raakte aan haar knieen waarvoor ze oa. zware pijnstillers kreeg.
Vanwege alle nare bijverschijnselen van dit middel, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.

Op het dierennieuws forum ( http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php ) las ik over Sasha's Blend wat met name aan honden en katten met gewrichts/bewegingspijn gegeven wordt.

Via http://www.dierennieuws.nl/honden/sashabl.htm heb ik SB. besteld en bij Bonnie zagen we al heel snel een merkbare vooruitgang.
Wij hebben nog maar 1x de zware pijnstillers nodig gehad .. dat was toen de eerste pot op was en ik nog geen nieuwe besteld had Bloos .
Wist toen wel meteen voor 100% zeker dat Sasha's Blend daadwerkelijk helpt, zoals het er nu uitziet hoeft Bonnie waarschijnlijk zelfs niet de geplande 2e operatie te ondergaan!

Via genoemd forum kwam ik erachter dat SB. ook wel voor paarden gebruikt wordt.
Wij zijn daar dan dus ook (eerlijk is eerlijk: mede door eerdere ervaringen enigzins sceptisch ..) zo'n 8 weken geleden mee begonnen bij Maroon.
En wat wij zelf niet eens meer voor mogelijk hielden is gebeurd: Maroon is dusdanig opgeknapt dat we zelfs al weer een paar keer op haar hebben gereden !!

Héél rustig en korte stukjes .. maar tóch!
En wat nog veel belangrijker is: we merken aan haar dat ze zich weer prettig(er) voelt en ze kan zich weer lekker 'paards' gedragen!

Omdat ik weet dat heel veel paarden en pony's problemen/pijn hebben bij het bewegen, wilde ik deze ervaring met jullie delen.
Misschien heeft iemand hier iets aan, het is meer dan de moeite waard om Sasha's Blend eens te proberen als je dier last heeft van bv. gewrichtspijn door een blessure/slijtage/ouderdom.

Overigens nog een bijkomend extraatje: Maroon had altijd last van nogal weke (witte) hoeven .. nu dus niet meer.

Toch ook nog even een nadeel: Sasha's Blend stinkt nogal naar vis.
Door het voer mengen is daardoor voor de meeste paarden geen optie. Maar door appelmoes gemengd en dan dmv. grote plastic spuit in mond spuiten werkt prima.
Maroon is er inmiddels zo aan gewend (of zou ze merken dat dit prutje haar helpt ?!) dat we moeten uitkijken dat ze de spuit er niet bij opeet !! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 14-10-09 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd in titel

simodi

Re: Problemen/pijn bij beweging? Probeer dit eens ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:49

Altijd goed zo'n tip!

Ik vrees helaas dat het voor mijn merrie (met HKO en blessure) geen optie is omdat zij niet iets eet met zo'n geur. Ik heb nl ook diverse soorten gluscosamine/chondroitine geprobeerd (op allerlei manieren door voer etc), maar dat wil ze ook niet eten, hierin zit haaienkraakbeen en dat ruikt blijkbaar ook teveel naar de zee!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:24

Lukt het ook niet als je het mengt door appelmoes en het dan in haar mond spuit ?
Werkt eigenlijk hetzelfde als een wormspuit: zorgen dat haar mond leeg is; achter op haar tong spuiten; hoofd omhoog en mond dicht houden en het goedje naar beneden 'wrijven'.

Wij halen hiervoor altijd 50 ml. spuiten bij de apotheek, wel opletten dat er een grote spuitopening aanzit.

Overigens vond Maroon het eerst ook 3x niets; was zwaar beledigd na het geven van de eerste spuiten en stond te flemen als een gek, maar inmiddels is het geen enkel probleem meer en is ze zelfs af en toe iets té gretig (kost ons nog wel eens een spuit, ze zijn namelijk niet echt paardentanden bestendig Cool )

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:44

Overigens, er zijn proefzakjes aan te vragen via info@sashasblend.
Vermeld er even bij om wat voor een dier het gaat.

De hoeveelheid die je krijgt is onvoldoende om er een resultaat van te kunnen verwachten, maar zo kun je wel uittesten of en hoe je het aan je dier kunt geven .. daarnaast krijg je er ook een foldertje bij waar bv. de samenstelling in staat.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 11:36

Nope! Mijn merrie is errug hardnekkig in die dingen!

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:33

Als dit product normaal bedoeld is voor honden en mensen, is de hoeveelheid die je aan een paard moet geven dan niet enorm groot Wanderers? Of valt dit mee? Ben ook wel geinteresseerd in het product namelijk.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:49

@ mistral19 :
Op http://www.sashasblend.nl/discussie/ind ... 9786dfce67
kun je meer over Sasha's Blend lezen en ook over het gebruik bij bv. paarden.

Wij zijn bij Maroon (na overleg met dierenarts/Sasha's Blend) begonnen met het geven van 2x daags 4 afgestreken theelepels = totaal zo'n 3 eetlepels.

Deze dosis hebben wij 8 weken gegeven en sinds vorige week zijn wij (wederom na overleg) teruggegaan naar 2x daags 3 theelepels.

Na 4 weken bekijken we of ze terug kan gaan naar een onderhouds dosis van 2x daags 2 theepels.

Het is dus eigenlijk een kwestie van uitproberen bij welke hoeveelheid SB. je dier het (meeste) baat heeft.
Een gemiddeld paard van zo'n 500 kilo zal de eerste 4 weken 3-4 eetlepels SB. per dag (in enkele gevallen de eerste 2 weken het dubbele), verdeeld over 2 giften, nodig hebben.

Als je merkt dat Sahsa's Blend (een stabiele) verbetering brengt, kun je stapsgewijs de dosis verminderen (elke keer per 4 weken) om uiteindelijk tot een onderhoudsdosis te komen.

Wij hebben overigens wel gemerkt dat de werking van SB. bij Maroon (én Bonnie!) beter is als de dosis hoe dan ook over 2 giften verdeeld wordt.

Hoop dat je vragen hiermee beantwoord zijn, wil je me op de hoogte houden als je Sasha's Blend gaat gebruiken?
Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen ..

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:30

Erg bedankt voor de informatie Wanderers. Ik heb het product inmiddels besteld en ik hou je op de hoogte.

Toch nog een vraagje: hoe snel merkte je resultaat bij jou paard?

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:57

Bij Maroon merkten we eigenlijk vrij snel een verbetering, met name in eerste instantie aan haar uitstraling.

Ik denk dat we na zo'n 3 weken merkten dat ze zich prettiger begon te voelen, bijvoorbeeld door weer door de bak naar de wei te willen (kunnen?) rennen en ze werd gewoon weer meer zichzelf: attenter, vrolijker.

We zijn daarop begonnen met wat beweging aan de lange lijn te geven en na zo'n 6 weken is ze weer voor het eerst onder zadel geweest.
Eerst alleen een beetje stappen, maar inmiddels hebben we ook al wat gedraafd!

Vanmiddag heb ik haar nog even gelongeerd: ze is op dit moment absoluut niet kreupel of onregelmatig meer.

Wél zie je nog een wat schokkerige beweging in de draf.
Is natuurlijk ook wel logisch, iets wat versleten is hersteld zich niet meer; je kunt hooguit proberen om de slijtage te stoppen/beperken en om het dier te helpen makkelijker/pijnvrijer te kunnen bewegen.

Wij zijn dan ook eigenlijk al enorm blij én verrast met deze verbetering en als er niet meer in zit dan dit, dan zijn wij al meer dan tevreden!

Hoe dan ook, ik denk dat je na zo'n 4 tot 8 weken een verbetering zou moeten kunnen zien, afhankelijk natuurlijk ook van de klachten.
Als je na 8 weken geen verbetering ziet, dan kun je stellen dat dit middel bij jouw paard (helaas!) niet helpt ..

Maar daar gaan we eerst niet vanuit .. ik hoop gewoon van harte dat ook jouw paard (en jij dus ook Knipoog ) baat heeft bij Sasha's Blend !!

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:03

Bij Wammes gebruik ik sinds een paar weken ook sasha's blend! was eerst wat moeilijk om hem het op te laten eten, maar met slobber gaat het nu goed Vingers aflikken volgens mij gaat het beter, hij gebruikt geen pijnstilling meer en is zeer zeker vrolijker! we moeten nu goed gaan kijken wat hij nog wel aankan, dat vind ik moeilijk Bloos maar we krijgen begeleiding van een fysiotherapeut(Dewi) hier op bokt. ik verwacht er alle goeds van en heb weer hoop Haha! in tegenstelling tot een paar weken geleden Boos!

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:10

Super!
Hoop dat deze verbetering zich doorzet, aan jullie inzet zal het in ieder geval niet liggen !!

Ben nu eigenlijk wel héél erg benieuwd hoe het met het paard van mistral19 is !?

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:30

Ik ook! Mijn dierenarts is overigens ook heel lovend over Sasha's Blend, hij heeft tot nu toe allen ervaringen met kleine huisdieren! Wammes is zijn eerste grote patient die het gebruikt! Vingers aflikken hij volgt het proces en heeft zelfs met het buitenland gemaild Haha! Als dat geen hechte band met je patienten is??? OK dan!

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:38

Naar aanleiding van dit topic heb ik een potje van 250 gram besteld voor onze honden. Onze boxer is bijna 7 en vooral 's avonds erg stram en stijf en is aan haar beide knieen (achter) geopereerd. Onze kruising labrador/herder is als jonge hond geopereerd aan elleboogdysplasie. Als ze te wild hebben gespeeld dan is hij over het algemeen flink kreupel.
Ze hebben nu 3 dagen de halve dosering gehad.
Een van onze poezen werd helemaal wild van het spul, eraan likken, kopjes geven, heel grappig.
Ik laat weten hoe het zich bij de honden ontwikkeld.

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:09

Het stinkt naar vis! zit er ook in, vandaar dat paarden er niet wild van zijn! Sigaar Bloos

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 20:39

Haha! Jaaaa .. klopt helemaal!
Onze katten, maar ook de honden reageren erop alsof ik een blikje sardientjes open maak Knipoog .

Voor paard Maroon 'verstop' ik het daarom in appelmoes en geef ik het met een grote spuit in haar mond.
De eeste tijd moest ik het dan echt nog naar beneden wrijven (hoofd omhoog houden en keel naar beneden toe masseren), maar tegenwoordig moet je uitkijken dat ze de spuit er niet bij op eet Pling .

@ romeorowan: ik hoop dat je honden er net zo van opknappen als onze hond Bonnie: zij is in augustus jl. aan 1 knie geopereerd, afgescheurde kruisbanden, en haar andere knie zou ook geopereerd moeten worden ivm. overbelastingsproblemen.
Maar .. het gaat, sinds we SB geven, eigenlijk zó goed met haar, dat we tot nu toe een 2e operatie hebben kunnen uitstellen .. en we hopen zelfs op afstellen!
Succes ermee!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:26

hoe gaat het nu met de paarden en honden die dit product kregen?

ik wil het ook graag voor mijn paard bestellen,
maar omdat ik al zoveel probeer wil ik even jullie reacties afwachten,

hoe lang doe je met een verpakking?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:23

Ik blijf even meelezen naar ervaringen, heb een hond en een paard met artrose...

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:56

Interessant dit, blijf dit even volgen.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:31

heb inmiddels antwoord op een pb van wammesje,
alleen bleek haar klacht iets anders te zijn(blindedarm!) dus zij gebruikt het niet meer,
jammer ik wil zo graag een wonder middel

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:41

Er is al een tijdje niet meer gereageerd in dit topic, dus ik hoop niet dat het nu gesloten wordt..

Ik ben eigenlijk benieuwd of de gebruikers van dit middel nog steeds zo enthousiast zijn. En is dit alleen te gebruiken voor artrose, of ook voor andere aandoeningen? Ik heb namelijk een paard met hoefkatrolontsteking en ik vroeg me af of het hier ook geschikt voor is?

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:27

UPDATE 23-3-2009

Door allerlei omstandigheden heb ik al enige maanden geen Sasha's Blend meer gegeven.

Enige weken geleden was Maroon opeens stokkreupel.
Na een rustperiode weer langzaam aan begonnen met beweging geven.
Is niet stokkreupel meer, maar nog altijd wel onregelmatig .. gaan daarom/daarvoor morgen met haar naar een kliniek.

Maar wat minstens zo erg was, is dat Maroon haar koppie liet hangen.
Ze verloor alle uitstraling, sloot zich (weer eens ..) op in zichzelf en van iedereen en alles af; werd in alle opzichten dof en mat .. kortom: ze zat overduidelijk niet goed in haar vel (pijn,ongemak,ongelukkig met de situatie ?).

Zo'n 2 weken terug ben ik weer begonnen met het geven van SB. en afgelopen zaterdag heeft ze zich voor het eerst sinds tijden weer 'paards' gedragen!
Heeft in de bak lopen snurken en doen als een dolle stier en de dag erna was ze niet eens (zoals ik wel verwacht had!) stijf ..
Ze is weer alert en attent op alles wat er om haar heen gebeurd, haar vacht en haar ogen beginnen weer te stralen .. er staat gewoon een heel ander paard dan een paar dagen geleden !

Toeval ??
Ik geloof daar nu eigenlijk niet meer in .. voorheen had ik al het idee dat SB., op wat voor een manier dan ook, íets doet waardoor het bewegen makkelijker en minder pijnlijk (?) verloopt.
Ik vind het té toevallig dat het met Maroon en (de hond) Bonnie goed ging zolang ik SB. gaf; slechter ging nadat ik opgehouden was met het geven van SB. .. en dat er nu een absolute verbetering bij Maroon te zien is nadat ik weer begonnen ben met het geven van SB. !!

Sinds zaterdag geef ik Bonnie (ook artrose) ook weer SB., als ook zij zich weer beter en makkelijker gaat bewegen .. dan ben ik helemaal voor mijn leven lang overtuigd van de werking van Sasha's Blend!

Kan dus iedereen met een dier met gewrichtsklachten/pijn/artrose aanraden om te proberen of Sasha's Blend ook hun dier kan helpen!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:07

Dank je voor je update!
Hoe is het nu met je paard, en hoe is het bij de kliniek gegaan?

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 15:17

Bedankt voor je belangstelling, je hebt een pb.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:27

Kan SB ook helpen bij een paard met reuma?
Mijn paard blijkt reuma te hebben in haar nek (onderste halswervels) en si gewricht door een ernstige val over een hek in haar jeugd. Gelukkig is het niet meer ontstoken, maar ze kan door de reuma moeilijk buigen, zowel lateraal als horizontaal. Nu ze ouder wordt, merk ik dat ze stijver wordt en ik zou haar graag willen ondersteunen met een middel.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:07

Dus het middel werkt goed. Blijven geven dan maar.
Ik ben ook benieuwd hoe het in de kliniek was.