catalyst1 schreef:Het paard van mijn zus heeft hele slechte hoeven en doordat er niet genoeg grip in de hoef zit (wordt wel aangewerkt nu hoor,ze heeft hem nog niet zo lang)gaan de ijzers er makkelijk onderuit.Onze smid had een gouden advies...gewoon de rand van de hoef goed afplakken met ductape (geen idee of je dat zo schrijft,het is in ieder geval van dat stevige grijze tape van de doe het zelfwinkel).Het moet er wel om de andere dag weer opnieuw om,maar het helpt perfect en zo lopen zijn hoeven niet nog meer schade op.Werkt ook prima tijdens transport,want juist dan gaat hij vaak op zijn ijzers staan.
Mijn eigen paard heeft ook de neiging om zijn ijzers vaak krom te trappen (ze heeft slidingplates achter).Heel lang in de gaten houden wanneer ze ze nu precies aftrapt en dat bleek bij het naar buiten gaan te zijn,dat ze soms net de bocht wat te scherp nam.Nu ik dat weet kan ik het voorkomen en gaat het een stuk beter.
hallllloooo,
daar ben ik weer.......dit is vandaag alweer de 3e keer na datum topic dat ie het weeeer voor elkaar heeft,
en de hoefsmid heeft de takken al zo kort mogelijk.......
Dus nog even een vraag, tape zal misschien een oplossing wezen.......maaar.........belemmerd dat niet ontzettend het hoefmeganisme????? want dat kan toch niet goed wezen....??