Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Talida schreef:@angela: daar is ze wel op nagekeken enzo, maar misschien idd een keer een (alleen) osteopaat, alhoewel ik eigenlijk wel heel veel vertrouwen heb in de DA die haar checkt (Steffi vd Laarse)
Roxx schreef:De mijne heeft dit ook. Ik voer voor de zekerheid ook vitamine E + selenium bij. Ik vind het ook erg lastig om in te schatten waar het nu precies aan ligt. Het is sowieso een beetje een makkelijk paard, dus het kan ook wel een beetje "niet zoveel zin" zijn. Als ik op concours ben waar allemaal andere paardjes rondlopen en waar van alles te zien is is het namelijk opeens een stuk beter. Als het echt een lichamelijk probleem zou zijn zou hij het daar ook moeten doen. Maar goed, aan de andere kant: als het wel een spierenkwestie o.i.d. is vind ik het ook niet terecht als ik hem gelijk vanaf het begin aanpak. Daarom gun ik hem altijd maar een beetje de tijd om wat op te warmen en vraag ik in het begin niet zoveel. Maar ja, dat weet hij natuurlijk ook, dus het kan ook zijn dat hij daar handig gebruik van maakt. Pffffffffffff, moeilijk moeilijk moeilijk!
Cassidy schreef:Ik ken meer paarden (ook jong) die erg kort en stijf lopen aan het begin van een lesuur, en dat komt waarschijnlijk door singeldwang.
dorientjuh schreef:Dit kan een symptoom van (rug)pijn zijn. Je kunt je paard hiervoor laten masseren. http://www.spierproblemen.nl