Toen ik Vorstin aan het eind van de zomer vorig jaar van het land haalde, had ze mok. Die mok sloeg door en ze had 2 dikke benen. Hier is ze met antibiotica, ontstekingsremmers en pijnstillers voor behandeld. Na deze mok heeft ze altijd een beetje een dik achterbeen gehouden. Er zat daar aan de buitenkant van haar been wat vocht bij haar kogel in de buurt, en na het rijden was het weg. De staleigenaar zei dat ik haar het beste in kon bandageren 's nachts, om een beetje tegendruk te geven op het been. Dat heb ik toen ook gedaan. De laatste tijd werd het steeds dikker en ook harder, en het vocht ging na het lopen niet of nauwelijks weg. Vandaag kwam de dierenarts toevallig langs, dus die heeft even naar Vorstin gekeken. Ze zei dat het een sterk overvulde sesamschede was. Ik moet haar laten inspuiten, en dan een week op rust zetten, en daarna kan het ongeveer een jaar weggaan. Daarna moet ik haar weer laten spuiten. Als het veel erger word kan ze er stijf aan worden, en ze had het ook nog over de pees (wat ze daar precies over zei weet ik niet meer). De staleigenaar zei dat ik haar na het wedstrijdseizoen wel kon laten inspuiten, rond september, na de cross, en haar dan rust kon geven. De dierenarts zei ook dat dat wel kon. Ik heb net nog even gegoogled om op te zoeken wat die overvulde sesamschede nou precies was, maar ik kwam niet verder dan een ander topic over sesambotjes, maar volgens mij had dat niet zoveel met wat Vorstin heeft te maken. Weten jullie mij misschien iets meer te vertellen over wat Vorstin precies heeft? En hoe ernstig dit nou is?
Alvast bedankt!