Tijdens longeren en op filmpjes van buitenrijden is mij opgevallen dat mijn paard tijdens draf vaak de staart tegen zijn billen aan knijpt, als een bange hond (staart tussen de benen). Weet iemand wat dit betekent?
Mijn paard heeft last van zijn rug inderdaad, helemaal onderin. De osteopaat is al geweest en hij heeft een behandeling gehad van dik een uur. Mijn zadel is echter goed, het is een nieuw zadel. Misschien dat ik een flair systeem erin laat zetten, zodat scheefheid wordt opgelost. Mijn zadel is echter niet scheef. Hiervoor had ik een ander zadel die niet zo geschikt was. Mijn paard is overigens 8 jaar, maar hij is soms nog wel wat onzeker. Waar zijn de ingebouwde flair systemen te verkrijgen? Wie kan dit opmeten en in het zadel monteren? Ik woon nl. in Friesland.
Gisteren les gehad m.n. in het rechtrichten. En het ging erg goed. Mijn paard liep begin les stijfjes en later soepel en recht ! Dus met oefenen en goed voorwaarts rijden gaat het heel goed. Ik ga dus goed aan de slag met instructie erbij. Het was de instructrice nog nooit opgevallen dat hij knijpt met zijn staart. Blijkbaar doet hij dit alleen zo nu en dan buiten. Misschien in enge situaties. bedankt voor de reacties !
Denk idd dat het angst is, of verdediging. Pony bij mij op stal is nog nooit veel mee gedaan en daar doe ik nu dus wel wat mee. Als je dr staart pakt houdt ze hem ook tegen haar billen aangeknepen, is ze gewoon niet gewend.
Ik doe aan mennen en 1 pony daarvan die knijpt heel erg met de staart als je er te dicht bij komt met een zweep of gewoon om de staartriem dicht te doen... Je kunt er volgens mij nik saan doen het is gewoon een beetje overgevoelighied of et niet fijn vinden ofzo..