Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
garny95 schreef:wat is nb ?
garny95 schreef:wat is nb ?
Mistral1 schreef:Waarom? Omdat ik ervan overtuigt ben dat er zeer veel gevaren kleven aan NB en ik wil deze overtuiging aan de hand van voorbeelden/verhalen later dan ook kunnen weerleggen.
.
Mistral1 schreef:Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen met slechte NB (natuurlijk bekappen)ervaringen.
Het gaat mij niet om de namen van nb'ers
Het gaat mij puur om het feit dat ik verhalen/info wil verzamelen over negatieve ervaringen betreffende deze methode.
Waarom? Omdat ik ervan overtuigt ben dat er zeer veel gevaren kleven aan NB en ik wil deze overtuiging aan de hand van voorbeelden/verhalen later dan ook kunnen weerleggen.
Ik wil dan ook geen nieuw NB topic openen die zijn er al genoeg ....
Wil jij je verhaal kwijt stuur me dan a.u.b een PB met jou verhaal/ervaring.
Cars schreef:Mistral1 schreef:Waarom? Omdat ik ervan overtuigt ben dat er zeer veel gevaren kleven aan NB en ik wil deze overtuiging aan de hand van voorbeelden/verhalen later dan ook kunnen weerleggen.
.
Aan de verschillende methodes van het NB kleven weinig "gevaren".
De missers die ik ken/gelezen heb daar is de verantwoordelijke de uitvoerder...eigenlijk net als bij een smid....ook daar heb je goeie en mindere(zgn. knoeiers)
garny95 schreef:ik denk dat gevaren alleen duiden op de knoeiers in het vak, ik heb wel eens e.e.a. gelezen over een shetlander op internet ( was een site van) die ook was behandeld door een knoeier, ik ben met rotgeschrokken en alhoewel ik er wel voor openstond ben ik na deze site toch wat terughoudender geworden wat betreft nb. Helaas weet ik deze site niet meer.
Cars schreef:@ Mistral....
Hoe kun je ooit objectief naar NB kijken als je alle methodes op een hoop gooit???
Daarna een antwoord geeft wat echt nergens over gaat(staan echt een hoop onwaarheden in maar als je jezelf gaat verdiepen kom je daar wel achter.hoop ik)..
Jammer want juist daardoor maak je jezelf ongeloofwaardig met je te verdedigen tegen een methode van bekappen
Lees je eerst eens goed in..
Kijk vergelijk de methodes zodat je weet waarover je praat NB is een heeeeel groot begrip.
Door enkel open te staan voor het negatieve heb je een erg beperkte kijk en kun je niet spreken van kennis over een onderwerp nog minder met feiten komen zodat me er kritisch over na gaat denken.
En juist dat moet je blijven doen...je moet de smid /bekapper niet enkel laten doen..het is jou paard dus kritisch zijn is nog nooit een mens(en zijn paard) slechter van geworden.
Wendy schreef:Ik heb getemt. Je zegt dat je geen nieuwe discussie wilt aangaan, maar ondertussen doe je bepaalde uitspraken die niet anders kunnen dan een discussie ontketenen.
Als je meer over NB wilt weten, is het misschien handig om je eerst eens in het hoe en waarom te verdiepen.
JoviBan schreef:Ik heb en ken ook veel slechte ervaringen met hoefsmeden en ijzers. En ik ken paarden en verhalen over hko die naar de slager konden ondanks die hoefsmeden, ijzers en andere bouwwerken. Zal ik die ook maar even verzamelen en een campagne beginnen?
Mistral1 schreef:Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen met slechte NB (natuurlijk bekappen)ervaringen.
Het gaat mij puur om het feit dat ik verhalen/info wil verzamelen over negatieve ervaringen betreffende deze methode.
Waarom? Omdat ik ervan overtuigt ben dat er zeer veel gevaren kleven aan NB en ik wil deze overtuiging aan de hand van voorbeelden/verhalen later dan ook kunnen weerleggen.
e_horse schreef:Mistral1 schreef:Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mensen met slechte NB (natuurlijk bekappen)ervaringen.
En wat wil je hiermee bereiken?
Dit zou je kunnen vergelijken met het openen van een topic over:
"Ik ben op zoek naar mensen met slechte ervaringen met wijn drinken. Dit omdat ik er van overtuigd ben dat wijn drinken slecht voor je is."
Kortom; je gaat er bij voobaat vanuit dat koffie slecht voor je is, hoewel veel mensen overtuigd zijn dat ze baat hebben bij wijn drinken. Je sluit je bij direct al af voor de positieve ervaringen. Die er wel degelijk zijn, getuige de berichten hierboven. Tunnelvisie is het mooie woord hiervoor..
Verder:
Wil je andere mensen overtuigen of wil je jouw overtuiging weerleggen? Je spreekt jezelf tegen...