nek zit vast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

nek zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 20:12

Ik heb een haflingermerrie van 1 jaar, op een dag stond ze mank, waarschijnlijk gevallen in de wei. Een spuitje van de veearts en na een paar dagen was het al stukken beter. Nu viel het mij op dat haar nek soms vast zat, ze kreeg soms haar hoofd niet meer omhoog, ze kon zelf niet in haar eetbak. De veearts had er foto's van genomen, en zag niks, maar ze trokken ook op niks, veel te donker. Ik heb er dan maar de osteopaat bij gehaald en die zei een subluxatie. Hij is 2 keer gekomen, en normaal moest dat voldoende zijn.
Nu staat ze dit weekend een paar uur op de wei en krijgt aan geen kanten haar hoofd omhoog, ze zit volledig vast. Vandaag stond ze er weer op en weeral hetzelfde, vandaag was het zelf zo dat ze niet kon draven, ze had haar hoofd omlaag en kon haar been niet opheffen.
Ik probeer zo rap mogelijk naar de dierenkliniek te gaan voor verder onderzoek, maar ik ben toch wel in paniek.
Is er iemand die weet wat het is of heeft er dit al iemand meegemaakt? Kan iemand mij helpen?

marieke84

Re: nek zit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:49

Ik ga donderdagmorgen naar de dierehkliniek, zij denken aan iets neurologisch? Iemand ervaring?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:09

Hoe is het afgelopen mstrubbe?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:24

Ben ik ook wel benieuwd naar. Klinkt als ernstigs....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:34

idd... ik ben ook wel benieuwd. heb er nog nooit van gehoord...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 19:14

We zijn dus donderdag geweest, ik had een video gemaakt waarop te zien was dat ze serieus mankte en haar nek niet naar omhoog krijgt. Ze zeiden direct dat het serieus was. Ze hebben een aantal proeven gedaan, buigproeven enzo... En foto's genomen van haar voorbenen en de nek. Daarop was niks te vinden, maar er is toch iets serieus mis.

De volgende stap is een scintigrafie, die gaan ze maandag uitvoeren. Het kost me 900 euro voor die scintigrafie alleen, maar ja, ze is het echt waard zo'n lieverd!!! Bij scintigrafie spuiten ze een radio-actieve in en na een paar uur gaan ze met een camera de straling meten, op de plaats waar een probleem is zal dit meer zijn, en zo weten ze waar ze moeten verder zoeken. Die plaats gaan ze dan onderzoeken met echo en hopelijk iets vinden!

In Merelbeke dachten ze iets in de hals of rugwervels, hopen dat het goed komt!!!

groetjes Marieke

dit is ze nog in betere tijden:

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:29

Ik hoop dat de uitslag positief is...

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 12:51

een update, na de vele onderzoeken is er uitgekomen dat er een probleem is aan de aanhechting van de nekband aan de spinaaluitsteeksels van de ruggewervels. Ze moet nu een aantal weken op boxrust en op cortico's en hopelijk komt alles goed zo...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:55

Ik hoop idd dat rust verbetering gaat brengen, maar het is iig niet meteen einde oefening (wat een gebroken nek wel kan zijn)...

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:49

Wat sneu voor je paardje en jou. Ze is nog zo jong, maar misschien is dat juist wel gunstig voor het herstel.

Wat zeggen ze in de kliniek over de prognose?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 21:18

De kliniek zei dat het goed was dat er geen ernstige afwijkingen gevonden zijn zoals ocd of wobbler. Maar het is nog afwachten natuurlijk. Met wat geluk zal het veel beter zijn na de rust, maar als het niet zou beteren is dat natuurlijk niet goed. Dan staan ze een beetje vast, want ze heeft al de onderzoeken al gehad die ze kon. We gaan afwachten en hopen op een beetje geluk.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:47

Ik wens je veel sterkte en dat beetje geluk!