Ik ben boos op NB-ers!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:23

Een hoop NB-ers hebben hun paard op de natural manier, dus paarden die zoveel mogelijk natuurlijk gehouden ten einde het ultieme (veronderstelde ) paardenwelzijn in gevangenschap te bereiken. Uitgangspunt hiervan is dat het paard zich happy moet voelen met zo min mogelijk toevoegingen zoals een deken enzo. En bij een hoop natural is het natuurlijk zo dat als het niet baat, het waarschijnlijk ook niet schaadt.

Nu kijk ik af en toe wel eens in een NB topic en ik ben vanmorgen nog niet eens 1 pagina ver en ik lees alweer dat 1 of andere doos haar paarden die prima functioneerden heeft verknald met deze methode en dan nog vraagt ze zich af hoe dat nou komt. Terwijl ik denk dat zelfs een zwakzinnige begrijpt dat je niet in 1 keer een centimeter van de hielen af kan snijden. Ligt het nu echt aan mij of zijn deze mensen zo dom/naief/ gehersenspoeld, dat het houden van paarden ze eigenlijk verboden zou moeten worden?

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet persé tegen natuurlijk bekappen mits de hoefstand het toelaat, wél tegen mensen die een stand van jaren in één keer willen veranderen.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:25

nou bedankt

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:27

iiCk_angel schreef:
nou bedankt

waar slaat dit op?

Ik weet niet om welk topic het gaat, maar ik ben het met je eens dat ze een beenstand van jaren niet in een keer kunnen veranderen.Helaas is het paard hier nu de dupe van geworden zoals ik uit jouw post begrijp?

fiandor
Berichten: 837
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:28

wat is een nb?? Bloos

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:29

natuurlijk bekapper.Knipoog

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:31

timokyana schreef:
natuurlijk bekapper.Knipoog


Ik dacht een noord-brabander Bloos

sofie123
Berichten: 463
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Schellebelle ( oost-Vlaanderen -> Belgie)

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:31

Volgens mij heb je het hier over amateurs/ beginnelingen die inderdaad niet goed doorhebben wat ze aan het doen zijn. Een paard heeft tijd nodig om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. Een paard dat al heel zijn leven op ijzers loopt gaat in het begin last hebben van gevoelige hoeven, een paard dat al heel zijn leven dekens draagt zal in het putje van de winter ook koud hebben zonder wintervacht. De kunst is voor alles voldoende tijd te nemen en er een ervarene bij te halen. Het is tenslotte voor je paard dat je alles doet en niet voor jezelf.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:33

Ik heb net de bewuste 'muts' haar post gelezen wat ze heeft uitgespookt met dr paardjes..
En ik kan je zeggen dat dat niet bepaald een beginner is.. Tenminste dat leid ik af uit de posts..

Ik ben niet tegen en niet voor NB.. Iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is voor zijn/haar paard.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:34

Zoals bij alle uitgangspunten van het houden van paarden, die niets als kip zonder kop en denk na voor je iets doet.

Zo ook met ijzers eronder, zadel, bit, dekens en scheren !!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:34

Ik vind dat je nogal generaliseert. De meeste goed aangeschreven NB-ers zullen de stand van de hoeven niet in 1x drastisch veranderen. De mijne is bijvoorbeeld al bijna een jaar bezig de stand van de welsh van een vriendin heel geleidelijk aan te passen en heeft daar nog zeker een half jaar voor nodig bij hem.

Zoals met alles geldt hier ook. Gebruik zelf je verstand en zorg voor een goede bekapper. Natuurlijk zijn er ook slechte bekappers, net zoals er veel slechte smeden zijn.

Groetjes
Nienke

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:38

crazycat, IMO zegt ie dat ook: Hij (of zij?) is niet tegen NB an sich, maar tegen mensen die in 1x de stand denken te kunnen veranderen, en dt is logisch, maarja, wat doe je eraan?

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:38

Booooo schreef:
timokyana schreef:
natuurlijk bekapper.Knipoog


Ik dacht een noord-brabander Bloos


Die zijn ook dom, naief en gehersenspoeld. *LOL*

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:41

Roane schreef:
[

Ik dacht een noord-brabander Bloos


Die zijn ook dom, naief en gehersenspoeld. *LOL*[/quote]
Boos! pardon?

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:43

weet je waar ik boos op ben? dat er zo'n topic als deze geopend mag worden. janderegelaa, we weten inmiddels wel hoe jij over nb denkt en wat voegt dit topic in vredesnaam toe behalve stemmingmakerij???

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:43

Grapje lieve schat, je mag kalmeren. Knipoog

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:44

Roane schreef:
Grapje lieve schat, je mag kalmeren. Knipoog

Bloos Haha!

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:46

*LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:55

Kinke schreef:
weet je waar ik boos op ben? dat er zo'n topic als deze geopend mag worden. janderegelaa, we weten inmiddels wel hoe jij over nb denkt en wat voegt dit topic in vredesnaam toe behalve stemmingmakerij???


We? Misschien even voor jezelf praten want ik heb de user in kwestie nog nooit gezien (kom dan ook zelden in het NB topic)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:02

Kinke schreef:
weet je waar ik boos op ben? dat er zo'n topic als deze geopend mag worden. janderegelaa, we weten inmiddels wel hoe jij over nb denkt en wat voegt dit topic in vredesnaam toe behalve stemmingmakerij???


Als je mijn openingspost GOED leest weet je hoe ik er écht over denk. Lezen kun je ook al niet.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:07

jij bent echt een aardig mens janderegelaa. Wat kan ik dan meer niet behalve lezen?

Anoniem

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:09

Pure stemmingmakerij, dit topic.

janderegelaa leest een post op pagina 128 (dus nièt op pagina 1), noemt de poster "doos", beweert dat ze haar paarden heeft verknald met een "methode" (deze paarden zijn na één bekapping gevoelig) en suggereert ook nog eens dat er in één keer een centimeter van de hielen is gehaald c.q. dat de bekapper de stand heeft veranderd (waar haalt hij dit vandaan? was hij erbij?).

Deze paarden zijn blijkbaar te kort bekapt, wat zowel door een bekapper als door een hoefsmid kan gebeuren.
That's it.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:10

timokyana schreef:
Roane schreef:

Ik dacht een noord-brabander Bloos


Die zijn ook dom, naief en gehersenspoeld. *LOL*

Boos! pardon?[/quote]

En bedankt Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Springdoos
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:14

ik ben het helemaal met janderegelaa eens, het moet inderdaad niet kunnen dat iedere debiel zomaar ff de hoeven van een paard kan ver-mutsen...

btw..wat ik heb begrepen is het zoiezo niet goed, al die onderzoeken schijnen helemaal niet te zijn gedaan, en ze vervormen vaak het been belachelijk ver..thans dat is wat ik gelezen heb...maar het is natuurlijk ook weer mijn mening..ik hou het lekker op de hoefsmid, dat beroep bestaat niet voor niks al JAREN...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:16

JoviBan schreef:
Pure stemmingmakerij, dit topic.

janderegelaa leest een post op pagina 128 (dus nièt op pagina 1), noemt de poster "doos", beweert dat ze haar paarden heeft verknald met een "methode" (deze paarden zijn na één bekapping gevoelig) en suggereert ook nog eens dat er in één keer een centimeter van de hielen is gehaald c.q. dat de bekapper de stand heeft veranderd (waar haalt hij dit vandaan? was hij erbij?).

Deze paarden zijn blijkbaar te kort bekapt, wat zowel door een bekapper als door een hoefsmid kan gebeuren.
That's it.


Wat dus wel apart is, ik heb niet gezegd over wie het ging en om de één of andere reden denken jullie te weten over wie het gaat. Heel apart. Overigens heb ik haar stukje net even gelezen en er is dús wel aan de stand veranderd. Kan jij nu ook al niet lezen?

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Ik ben boos op NB-ers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:17

dat was een grapje sanniejj...niet uit je panty springen Knipoog
Sanniejj schreef:
En bedankt Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!