Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:57

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Multimilk van de Groene OS?
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25999

Mijn merrie heeft lichte artrose, snel last van een stijve rug en (waarschijnlijk) een blessure aan haar knie. Ik wil graag de multimilk eens proberen.
Ik zie alleen dat er DMSO in zit, en dat daarom ook handschoenen gebruikt moeten worden.

Ik weet dat DMSO zalf wel eens bij mensen gebruikt wordt en dat het ervoor zorgt dat de stoffen door de huid opgenomen kunnen worden, maar bij mensen heeft het als bijverschijnsel dat de huid er een beetje raar en dun van kan worden. Ik weet alleen niet hoe dit bij paarden zit? Ik wil niet zomaar vanalles op haar huid gaan smeren..

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:36

DMSO is een transmitter, dus zorgt ervoor dat het heel snel door bv de huid wordt opgenomen. Het stinkt enorm naar knoflook of rotte oesters. Het beschadigd geen celwanden. Dus dat je er een dunne huid van krijgt is niet waar. Cortisonen als je dat langdurig gebruikt geeft wel een dunnen huid.

fancyrebel

Berichten: 128
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Heeswijk-Dinther

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:51

Eric Laarakker heeft het voorgeschreven voor mijn paard, maar niet voor haar rug, maar om haar buik te ontspannen. 1x per dag smeren we het heel dun in. Na 3 dagen zagen we dat ze haar buik onstpande. Ik vind het zelf niet stinken.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:17

Heb het een tijdje gebruikt bij mijn paard maar merkte er weinig van. Een vriendin had het voor artrose en die had toevallig ook weinig effect. Je hoort er verder wel redelijk goede ervaringen over.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:01

Bedankt voor de reacties! Dat het kwaad kan lijkt me ook niet.. anders werd het vast niet verkocht, maar toch!

Ik heb patienten met posttraumatische dystrofie gezien die DMSO zalf gebruikten en daar een hele rare (het leek dunne) huid van kregen Dibah, vandaar dat ik het me afvroeg.. Maar waarschijnlijk zit er in die zalf dan wel meer dan alleen DMSO Lachen

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 12:23

Heb zelf ook heel lang DMSO op de rug van mijn paard gebruikt en heb er geen problemen mee gehad.

fancyrebel

Berichten: 128
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Heeswijk-Dinther

Re: Multimilk, wie heeft ervaring? (DMSO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:46

Ik kan wel even kijken vanavond wat er allemaal inzit fles staat op stal