Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stuiter

Berichten: 394
Geregistreerd: 11-03-06

Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:37

Hallo!!

Mijn paardje heeft een scheur in zijn linker elleboog gehad.
Hij liep linksom en rechtsom kreupel.
Links het meest.
Dit heeft jij ongeveer een half jaar geleden gekregen. Gelukkig is dit op de foto's weer helemaal genezen verklaard.
Toen we de laatste keer bij de dierenarts waren geweest liep hij op een verharde ondergrond rechtsom nog wat kreupel.
Dit wam doordat hij zijn linker been ontlast had en nu in zijn rechterbeen zijn spieren wat overbelast had.
Nou ben ik met hem begonnen, ik kon nog niet echt goede oefeningen doen om hem soepel te krijgen omdat hij nog niet ingereden was, daar ben ik nu mee begonnen.
Ik rij nu wat recht uit, want hij mocht nog niet veel op de volte. Maar nu loopt hij beide kanten op nog stijf en rechts nog steeds een beetje kreupel op een verharde ondergrond.
Het is ongeveer anderhalf maand geleden dat we voor het laats bij de kliniek zijn geweest.
Ik heb al even gebeld en ze zouden morgen terug bellen.
Maar onder tussen vraag ik mij af of het nou echt aan zijn spieren ligt...
Wat denken jullie?

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:07

kan heel goed dat dit te maken heeft met zn spieren hoor. dat heeft gewoon echt tijd nodig. die spieren hebben ook een klap gehad en dat kost gewoon tijd. Als voorbeeld: iemand bij ons op stal heeft een paard op haar voet gehad en daarbij haar middenvoetsbeentje gebroken. Dit was na 4 weken alweer genezen, maar de spieren hebben zo'n klap gehad dat ze nu, na dik 3 maanden nog steeds niet op haar voet kan lopen.

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:19

Als de éné kant meer belast is geweest dan de andere, is het eigenlijk normaal dat een paard stijf wordt. Maar als hij nog steeds kreupel loopt op het harde, is die elleboog toch nog steeds pijnlijk denk ik. Doe je niet teveel werk onder het zadel?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:19

Je zou hem eens na kunnen laten kijken door een goede osteopaat. Door een blessure gaan ze hun lichaam vaak anders belasten en doordat ze dat gewend zijn blijven ze dat daarna vaak doen. Kan dus best zijn dat de andere kant van zijn lijf veel zwaarder belast wordt (en vast zit/stijf is). Combinatie met evt. spierpijn.

Stuiter

Berichten: 394
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Heeft hij nou nog last van zijn spieren of is er wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 16:35

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!
De kliniek heeft terug gebeld en hij krijgt nog 3 weekjes de tijd en wat spul voor zijn spieren, onder tussen beetje rustig met hem bezig gaan niet te veel moeilijke dingen laten doen.
Over 3 week moet het beter gaan, anders moet ik terug gaan met hem naar de kliniek.

Groetjes